Dato/klokkeslett: Tor Mar 28, 2024 7:44 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 11 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Sommertreff på Storevatnet (UTSATT PÅ UBESTEMT TID)
InnleggSkrevet: Man Jun 18, 2012 3:28 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Sunnfjord RC har igjen gleden av å invitere til sommertreff på Storevatnet!

Bilde

Vi håper å gjenta fjorårets suksess, men samtidig bygge på litt. Vi ønsker derfor å invitere alle både med og uten båt til å ta turen til vestenden av vannet lørdag 4. august kl 12.

De endelige detaljene om oppsett og aktiviteter jobbes det fortsatt med, så hold et øye med forumet for oppdatert informasjon.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Sommertreff på Storevatnet
InnleggSkrevet: Tor Jun 28, 2012 1:44 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Da var det på tide å starte planleggingen litt mer i detalj.

Pga til dels vanskelig tilkomst og manglende parkeringsmuligheter for flere biler i nærheten velger jeg å legge det til vestenden ved gamlehjemmet igjen. Her har vi en flott plass å sjøsette båtene, samtidig som det er god plass til utstilling og grilling. Mitt ønske er at de som har tilgjengelig campingbord og lignende tar dette med slik at vi kan ha en del båter stående langs stien på utstilling når de ikke er i bruk.

Jeg foreslår også at vi lager noen kjøreregler i år, slik at alle får glede av aktiviteten. Sjøsetting må skje ved elva som vanlig, men utenfor vannliljene kan vi ha en liten inndeling for å unngå skader på båtene. Speedbåter bør trekke til venstre for inngangen før de drar på, og holde litt avstand til inngangen når de er under fart. For raske passeringer er det flott å gjøre dette langs stien til venstre ved trappa. Dermed kan skalabåtene holde på mer inne ved sjøsettingsområdet og rett utenfor inngangen. Normale vikepliktsregler bør gjelde for kanalen inn og ut i fra sjøsetting. Skal flere speedbåter kjøre samtidig bør det opprettes en kjøreretning. Denne kommer an på vinden slik at man kan ha høyest mulig hastighet forbi land. Dette avtales på stedet, og førere innretter seg. Om mulig skal jeg få tak i bøyer vi kan legge ut midlertidig under kjøringen for å danne et kjøremønster.

For skalabåt skal jeg kikke på om vi kan ha en enkel manøvreringskonkuranse. Siden jeg og Håvard skal til Bergen og delta på dette til helga satser jeg på at vi drar noen erfaringer derfra slik at vi får til noe morro hos oss også. Jeg ønsker også at vi lager til stemmesedler for de skalabåtene som ønsker å delta i publikums favoritt avstemning. Jeg kan ta med en postkasse disse kan legges i.

Kom gjerne med forslag og ideér til aktiviteter og måter å forbedre treffet på. Håper dere er like giret på dette som meg, og at alle tar i et tak for å få en flott dag på vannet!

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Sommertreff på Storevatnet
InnleggSkrevet: Tor Jun 28, 2012 1:59 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Et kart over området vi skal holde til i:

Bilde

Lilla er rute til parkeringsplassen for de som kommer utenbys i fra. Parkeringen er på gamle parkeringsplassen til den nedlagte Safari butikken.
Grønn er ruten de som eventuelt kommer med båt kan ta. Om noen kommer med båt og har med modeller er det bare å gi beskjed så ordner vi frakt.
Rød er kjøreplassen vår. Utstilling langs stien.
Turkis er parkeringsplassen.

Det er sendt invitasjon til VMBK og BSMBK, så kanskje vi får noe besøk utenbys fra også om vi er heldig.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Sommertreff på Storevatnet
InnleggSkrevet: Tor Jun 28, 2012 2:08 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Så litt hva jeg planlegger å stille med hvertfall:

Rescue 1, kamera skal på plass til dette treffet slik at langdistanse redninger ikke blir noe problem. Men ikke regne med at jeg kjører redning hele tiden!
Jaguar, den er kjøreklar, kanskje lakken har tørket i tide også.
Neptune må vanntettes mer, men regner med at den er klar igjen.
Mystic for litt rask morro selvsagt!
Arowana 1 om jeg får tak i ny aksling...
Hadde og håpet å få Pegasus på vannet igjen, men med alt annet som skal gjøres tror jeg den maks blir utstillingsbåt.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Sommertreff på Storevatnet
InnleggSkrevet: Tor Jun 28, 2012 11:59 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Når eg leste over posten her på nytt kom eg på at treffet er samme helga som våt-moro festivalen skal være. Og der har eg sagt ja til å være med å dokumentere det som skjer, så eg tviler på eg rekk å være med denne gangen. Men eg tenkte kanskje eg kunne lufte tanken til dei som arrangerer dette at vi kanskje kunne fått med litt klipp fra dette treffet også.. Er jo tross alt "våt-moro" dette også :D

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Sommertreff på Storevatnet
InnleggSkrevet: Fre Jul 06, 2012 11:50 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
På grunn av bortvisingen fra Storevatnet er dette treffet utsatt på ubestemt tid. Vi må få klarhet i noen ting rundt dette før vi kan gå i gang igjen med planleggingen. Eventuelle oppdateringer postes her.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Sommertreff på Storevatnet (UTSATT PÅ UBESTEMT TID)
InnleggSkrevet: Fre Jul 06, 2012 11:16 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Kjipe greier :/ håper ting kan ordne seg og vatnet faktisk kan bli brukt til noko fornuftig ;)

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Sommertreff på Storevatnet (UTSATT PÅ UBESTEMT TID)
InnleggSkrevet: Fre Jul 06, 2012 11:22 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Ja jeg håper vi kan få en ordning på det etter hvert. I mellomtiden håper jeg folk hiver seg rundt og deltar på f.eks Eikefjorddagene og Sanden-Søndag. Dette er flotte offentlige arrangement der vi er innvitert til å skape litt liv og røre. Fin mulighet til å vise fram hva hobbyen vår går ut på.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Sommertreff på Storevatnet (UTSATT PÅ UBESTEMT TID)
InnleggSkrevet: Tir Aug 14, 2012 5:57 pm 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Brukerens avatar
Innlegg: 224
Bosted: Florø
Sia sommertreffet på Storevatnet blei utsatt, hadde ikkje vært ein ide å undersøke muligheitane til å arrangere eit treff i Havhesten snart? Savna litt båttreffet som vi hadde på vatnet i fjor...

_________________
Torstein Hamrebø
Tamyia TB-02, Lotus Elise (el-bil)
Tamiya DF-02, Rising Storm (el-bil)
Tamyia Scania R620 (trailer)
HPI Savage 3.5 (fuel bil)
Skyartec, Cessna 182 (el-fly)
Aero-naut, Princess (el-båt)
Aero-naut, Diva (el-båt)
Beili Phoenix (seilbåt)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Sommertreff på Storevatnet (UTSATT PÅ UBESTEMT TID)
InnleggSkrevet: Tir Aug 14, 2012 6:02 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Torst skrev:
Sia sommertreffet på Storevatnet blei utsatt, hadde ikkje vært ein ide å undersøke muligheitane til å arrangere eit treff i Havhesten snart? Savna litt båttreffet som vi hadde på vatnet i fjor...


Havhesten blir nok ikke før ut i november vil jeg tro, om vi får i stand en ok pris. Ellers er det jo både Eikefjorden og Naustdal nå straks, og jeg tror nok at vi kanskje skal få til noe på Storevatnet før høsten setter inn for fullt.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Sommertreff på Storevatnet (UTSATT PÅ UBESTEMT TID)
InnleggSkrevet: Tir Aug 14, 2012 6:14 pm 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Brukerens avatar
Innlegg: 224
Bosted: Florø
Det blir ikkje det samme som treffet i fjor etter mi meining. Er vel bare ein 5-6 veker igjen med den type temperatur. Hadde då vært greitt å fått til eit treff på vatnet i begynnelsen av september om vi får lov av kommunen...

_________________
Torstein Hamrebø
Tamyia TB-02, Lotus Elise (el-bil)
Tamiya DF-02, Rising Storm (el-bil)
Tamyia Scania R620 (trailer)
HPI Savage 3.5 (fuel bil)
Skyartec, Cessna 182 (el-fly)
Aero-naut, Princess (el-båt)
Aero-naut, Diva (el-båt)
Beili Phoenix (seilbåt)


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 11 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC