Dato/klokkeslett: Fre Apr 19, 2024 7:43 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 26 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Nesjane søndag 14.oktober?
InnleggSkrevet: Søn Okt 14, 2012 11:07 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Jeg blir med, har med 3 stk biler :) Når samles folket der inne da??

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane søndag 14.oktober?
InnleggSkrevet: Søn Okt 14, 2012 11:31 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Høres bra ut, du må jo vise frem den nye doninga. Jeg tenker å kjøre inn ca 12.30

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane søndag 14.oktober?
InnleggSkrevet: Søn Okt 14, 2012 11:37 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Den er grei.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane søndag 14.oktober?
InnleggSkrevet: Søn Okt 14, 2012 12:22 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg blir litt forsinka, kjører ca 12.45

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Nesjane søndag 14.oktober?
InnleggSkrevet: Søn Okt 14, 2012 12:38 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Eg kjem innover så fort eg har transporten i orden ;)

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane søndag 14.oktober?
InnleggSkrevet: Søn Okt 14, 2012 4:38 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Skaderapport: Alle de tre bilene mine fikk små-skavanker etterhvert. En servo tok kvelden i truggyen, en motor (STS .30) tok kvelden i buggyen :lol: og en liten kryssbolt som driver rundt hjulet på Baja`n forsvant. Bare bagateller heldigvis, og ny STS .30 har ligget i boden et par år allerede så jeg slipper noe investering der også :mrgreen:
Buggyen var iorden helt til jeg skulle hive meg med på drag på basen.Jeg tjuvstartet litt for å gjøre justeringer og endte opp med å sprenge motoren :lol: Den likte visst ikke det hinsides turtallet den måtte opp i på det svære asfaltområdet når jeg tynte den maksimalt.
Uansett så er det lenge siden jeg har kjørt så mye bil som i dag, ca 2.5 timer kjøring til sammen

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane søndag 14.oktober?
InnleggSkrevet: Søn Okt 14, 2012 6:22 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Skaderapport er egentlig det rette ordet ja :mrgreen:
Jeg hadde kjørt under 1 minutt før jeg knakk en styrelink på Slash 4x4. Jeg forsto egentlig ikke hvorfor den knakk når den gjorde, men så kom jeg på at denne har jeg rettet ut en gang tidligere fra en annen kraftig kræsj. Så den var nok betydelig svekket.

På Savage fikk jeg kjørt vel en halv tank før jeg knakk bakre demper. Det kan se ut som at det er støtdemperene mine som får det på denne bilen. Knakk en foran sist gang jeg kjørte, og denne gangen knakk jeg bak. Til dens forsvar var det noen bra svev som sannsynligvis førte til overbelastningen. Uansett skal jeg nå ta en titt på hjulstillingen og se om jeg kan endre denne litt. Jeg har forøvrig lengt kjørt med en skadet bærearm der jeg knakk demperen, og ser at sprekken i bærearmen kan ha vært medvirkende på å vri nedre støtdemperfeste til en ugunstig posisjon. Vil nå bytte bærearmen også, for å være sikker.

Dessverre var det litt vel mye vind på nesjane idag, så jeg gadd ikke fly noe særlig. Det morsomme er jo at Nine Eagles Alien Quad klarte seg bra der også. Det er rett og slett en modell som flyr som bare pokker :mrgreen:
Tok jomfruturen på klubbflyet (Multiplex Funcub), men det ble for mye vind for denne også. Denne er nok helt super å fly når det er gode vindforhold. Det var litt vibrasjoner i propellen, så jeg turte ikke gå over halv gass. Fløy stort sett på kvart gass gjennom hele turen, men hadde motoren av ganske mye også. Propelladapteret er noe kinadrit som jeg hadde liggende, så kanskje det er synderen i vibrasjonsproblematikken. Skal finne ut av det. Funcub var i lufta på noen få meter, og jeg tror faktisk den klarer å komme seg i lufta på 2 meter hvis jeg kunne ha holdt full gass. Det er enormt mye løft i denne, og krefter er det også i massevis. Det var nesten vanskelig å få modellen ned igjen i vinden, så jeg skal teste den bedre på en vindstille dag, etter at jeg har fikset vibrasjonene. Jeg hadde med flere modeller som skulle i lufta, men lot dem være.

Neste økt var litt speed-races på basen, og du hildrende du for en fin asfalt. Nesten for godt til å være sant. Fikk kjørt 3 stk 3s lipopakker med fullt fungerende bil til siste slutt, og er godt fornøyd med det. Beste måling idag ble 114 km/t, og jeg tror det var 2-3 av dem også. Andre ganger var målingene mellom 110 og 114, og også en del målinger under 110 km/t. Det som er spesielt med dragsteren min nå er rett og slett at det er mulig å begynne fra stillestående, trykke inn gassen alene uten å ha en hånd på styringa, og så få løp på over 100 km/t. Den er ultrastabil, og leverer stort sett hver gang. Trackinga er som ei snor. Jeg hadde et par 100 km/t passeringer 20 cm fra føttene mine (og Terje sine), og det sier litt om hvor grei den er å sikte inn. Når det gjelder hastigheten, så har jeg en liten teori om hvorfor den nå stopper på 114 km/t. Jeg har satt 120 km/t som mål med nåværende oppsett, men tror at karosseriet stopper den muligheten. Jeg tror det blir for mye nedpress, spesielt på bakvingen. Blir nok sannsynlig nytt deksel fortere enn jeg hadde trodd, dette må finnes ut av før jeg begynner ytterligere testing på 4S. Beste målte løp noensinne på denne bilen med 3S er 115 km/t, og det er litt surt å måtte gi seg på 3S lipo 5 km/t fra målet. Siden 115 km/t ble gjort med "dårligere" oppsett, så skylder jeg på det nye karosseriet, siden det ble tatt i bruk samtidig med forbedringene på bilen. Kanskje jeg skal ta et forsøk til med det gamle karosseriet, og se om det klarer mer enn 115 km/t siden selve bilen har blitt bedre siden da. Jeg er uansett veldig fornøyd med dagen, siden bilen gikk igjennom 3 batteripakker og fremdeles fungerer. Bilen håndterer nåværende hastigheter uten problemer what so ever. Driftsikkerhet over 100 km/t er ikke så veldig vanlig på slike touringbiler :mrgreen:

Litt videoklipp fra dagen kommer senere. Der har vi filmet litt fra nesjane, men også fra basen :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane søndag 14.oktober?
InnleggSkrevet: Søn Okt 14, 2012 7:48 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Skaderapporten min er ganske kjedelig, to biler kjørt, to biler fungerer fortsatt :D

Nye TA bilen fungerte flott i haugene på Nesjane. Fikk tatt en fartsmåling med den på basen også, og den klokket inn 59 km/t på 5S og snill giring. Jeg var klar over at den var litt snilt satt opp siden forige eier informerte om det. Potensiale for mer fart om jeg ønsker med andre gir og 6S oppsett. Spørs om jeg gidder det med denne bilen.

Ellers var TLR 22 i gang. Var flott å kjøre den mellom de to haugene på Nesjane i dag, og jeg fikk noen flotte speedruns mellom dem og opp i bakkene. Utrolig arti å se hvor mye mer twitchy den er i forhold til en stor firehjulstrekk 1/8 bil. Mye mer utfordrende å kjøre. Fikk klokket inn en fartsmåling på denne også, 69 km/t på snill giring og 2S. Her vet jeg det er mye mer å hente siden Zombie-Solheim har vert opp i godt over 100 med sin på 3S og samme motor KV.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane søndag 14.oktober?
InnleggSkrevet: Søn Okt 14, 2012 8:22 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Ved demontering for nærmere ettersyn viste det seg at det var pluggen som var skyld i motorhavariet mitt. Hele glødetråden i pluggen var borte vekk, men hadde satt tydelig preg på motoren innvendig og forårsaket kaos inni der etter å ha raspet rundt og blitt kvernet opp.
Jeg er allerede i full gang med innkjøring av ny STS .30 og ferdig med tank nr 1. Baja er klar igjen også da jeg fant en pinne i rotekassa som passet etter litt kapping av lengden, så er det bare å bytte en servo i truggyen og være klar for neste treff :mrgreen:

Det var flott å kjøre på Nesjane nå som det er såpass svære hauger der, litt mer utfordrende enn de småhaugene ute ved Ewos 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane søndag 14.oktober?
InnleggSkrevet: Søn Okt 14, 2012 9:42 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
vector 250 skrev:
Det var flott å kjøre på Nesjane nå som det er såpass svære hauger der, litt mer utfordrende enn de småhaugene ute ved Ewos 8)


Er en ganske grei plass egentlig. Går an å kombinere litt der inne. Er jo litt drit med kjøreturen, men såvidt jeg vet er det ingen som har klaget på oss der, og det virker ikke som at det vil skje heller. Ulempa med dårlige landinger med fly er jo at det er stein en lander på, men men.... :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane søndag 14.oktober?
InnleggSkrevet: Søn Okt 14, 2012 11:47 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Video av TA05ifs fra basen. Ikke de beste speed runs, men den viser hvor jevn bilen er.
http://www.youtube.com/watch?v=a-0bsUFQ ... e=youtu.be

Her er et klipp som viser litt flyvning med Nine Eagles Alien Qaud, og en av de gamle utleiebilene jeg hadde i butikken. Jeg solgte den til Terje Solheim for 500,- med Spektrum mottaker, servo og standard motoroppsett, og hva gjør Terje da? Jo, han putter i et børsteløst motorsystem. Rett og slett god underholdning :D
http://www.youtube.com/watch?v=9RV_tIso ... e=youtu.be

Litt flere videoklipp:
http://www.youtube.com/watch?v=QxiPDSPp ... e=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=m4ueYOFr ... e=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=pOL1NDw1 ... e=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=XWbK78VG ... e=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=K6Pmt3Rd ... e=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=tfQfr6Vp ... e=youtu.be

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 26 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC