Dato/klokkeslett: Fre Mar 29, 2024 2:09 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 25 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Nesjane søndag 2.desember
InnleggSkrevet: Søn Des 02, 2012 2:19 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Blir litt forsinket pga noe tull på bowlingen. Satser på å komme meg avgårde før kl 14.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane søndag 2.desember
InnleggSkrevet: Søn Des 02, 2012 5:40 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Dette var kaldt ja. Fikk kjørt TA'en litt før fingrene frøs fast. Filmet Stressballen i lufta med Hansleit også. Mobilkamera, så ikke verdens beste.



Last ned originalfila herfra: https://www.dropbox.com/s/qfgc8f6lmx2i5 ... 145926.mp4

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane søndag 2.desember
InnleggSkrevet: Søn Des 02, 2012 7:03 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Hva med å bruke Raydiowarm?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane søndag 2.desember
InnleggSkrevet: Søn Des 02, 2012 8:48 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har et par slike votter, men jeg er ikke helt begeistra for dem enda når det gjelder fly og heli, spesielt heli. Får litt klaustrofobi. For en kort prøvetur med forsiktig flyvning, så hadde jeg personlig ikke behov for det idag. Når jeg skal fly mer sammenhengende så blir det absolutt mer aktuelt, og spesielt hvis det er vind. Idag var det helt vindstille. Skal dra frem hovedvotten med varme og modifisere den litt til, så tenker jeg at det blir bra.

Litt artig dag egentlig, spesielt med problemene jeg og Terje opplevde med de radiostyrte bilene våre. Vi har samme motorsystem, Traxxas Velineon på 3S lipo. Først hadde Terje problemer med svært begrensa effekt, det hadde ingenting med trainermode å gjøre. Vi prøvde å justere travel, men ingen forskjell. Så begynte det plutselig å funke litt, uten at vi forsto helt hvorfor. Så tok jeg Slash ut av bilen, plugget i batteri og kjørte litt. Jeg hadde full effekt hele tiden, men så begynte jeg plutselig å få samme symptomer som Terje på sin HPI Blitz. Jeg regner med at det var kulden som gjorde til disse problemene. Fikk filmet litt med Gopro fra bilen, skal få lagt det ut senere en gang.

Jeg hadde også en runde med flyet til guttungen, denne har jeg også tiltenkt som en slags fpv-trainer til meg selv, men modellen har enda ikke fått noe slikt utstyr. Jeg har putta gyro på alle aksene for å øke bruksområdet litt, for med gyro kan man fly under dårlige vindforhold enn før. Det vil også hjelpe en nybegynner med å stabilisere modellen. Dette var første tur med gyro, og jeg kunne raskt konstatere at gain var for høy på elevator og rudder. Sistnevnte var det mest problematiske, for halen på flyet jaget kraftig sideveis hele tiden. Gain må justeres mest ned på rudder, men også litt på elevator, jeg merket tendenser til jaging der også. Aileron så ut til å fungere fint. For høy gain på rudder virket på nøyaktig samme måte som for høy gain på styreservoen til dragsteren min, da wobblet bilen konstant.

Blaze var også i lufta for første gang, men det gikk litt saktere enn forventet, så her må jeg undersøke litt. Kanskje det ikke var 100% på regulator, jeg vet ikke. Mener å huske at det var mer sprut i modellen enn dette, selv om den klatret vertikalt ut av hånda. Jeg må også se over rorene, for den trakk godt til siden og oppover. CG var ifølge bok, så jeg må se litt på det også. Jeg ville forsøke noen landinger for å finne ut hvor sakte flyet kunne gå, og dette resulterer stort sett alltid i noen dårlige landinger. Jeg ville ha flyet over asfaltveien før vingene tippet, men det skjedde 3-4 meter fra veien, og der er det bare grov stein. Jeg klarte å ødelegge propellen på siste landing, så denne må ny.

Henseleit fikk seg også en liten tur, og problemene fra sist gang var stort sett borte. Nå var linkene veldig trege idag, men jeg gjør ingenting med dette. Helikopteret bør få noen turer på seg før linkene går seg til litt, så jeg regner med at dette blir bedre etterhvert. Halen jaget bittelitt, og jeg merket noen tendenser til oscillering, så da står det vel litt knotting på menyen tenker jeg. Det blir ikke gjort så mye sprell med dette på en stund enda, spesielt ikke når det er kaldt. Jeg vet ikke hvor mange turer jeg skal ta før jeg begynner å leke litt, men de første 20 turene skal nok gå rolig for seg.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane søndag 2.desember
InnleggSkrevet: Søn Des 02, 2012 10:14 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Ang problemet med bilene, sikker på at det ikke bare var temp på batteriet ? lipo som er -10 grader er det ikke mye fart i og om du ikke har stor belastning så får du heller ikke noe varme i batteriene etterkvart slik som med helikopter el.l.

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane søndag 2.desember
InnleggSkrevet: Søn Des 02, 2012 10:22 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Terje tok hvertfall batteriene rett ut av oppvarmet bil, puttet i modellbilen og kjørte. Så de var nok romtemperert i starten hvertfall.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane søndag 2.desember
InnleggSkrevet: Søn Des 02, 2012 10:52 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Ikke umulig at dei ble kjølt ned under kjøring da siden det var etter en stund at dei ble kjipe. Men er nå bare en teori :-)

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane søndag 2.desember
InnleggSkrevet: Man Des 03, 2012 12:50 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
rfauske skrev:
Ikke umulig at dei ble kjølt ned under kjøring da siden det var etter en stund at dei ble kjipe. Men er nå bare en teori :-)


De var kjipe fra første sekund, under ett minutt etter at de var tatt ut.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane søndag 2.desember
InnleggSkrevet: Man Des 03, 2012 12:56 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Er nok ikke batteriene, bilen min begynte jo å fungere etter litt bruk, og av/på-slåing av elektronikk noen ganger. Blir jo litt varme i elektronikken etterhvert, så det kan jo være en tanke at det er en temperaturføler på esc som køddet seg.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane søndag 2.desember
InnleggSkrevet: Tor Des 06, 2012 2:50 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Litt film fra Slash, ikke så bra dessverre, kamerafestet var litt løst uten at jeg var helt klar over det. Får gjøre det bedre neste gang :D

http://youtu.be/Xs91bhKB7EY

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 25 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC