Dato/klokkeslett: Tor Mar 28, 2024 9:58 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Nesjane søndag 16.desember
InnleggSkrevet: Fre Des 14, 2012 7:17 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg skal ha meg en tur på nesjane og fly litt på søndag om værforholdene tillater det. Noen flere som er interessert? Jeg tenkte å dra inn rundt kl 12, og må tilbake ca kl 15 for å rekke utdeling av pokaler til deltakerene i bilkonkurransene :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane søndag 16.desember
InnleggSkrevet: Lør Des 15, 2012 8:41 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Så langt vet jeg bare at Pawel skal bli med, vi tenker å reise inn ca kl 12. Jeg tenker å justere litt på T-rex 600N, og blåse litt støv av Katana 50, det er lenge siden den har vært i bruk. Tar helt sikkert med et par elektrofly også.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane søndag 16.desember
InnleggSkrevet: Søn Des 16, 2012 7:50 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
En fin dag på nesjane, men et havari ble det :D Jeg skulle lande min Katana 50 etter å ha flydd en tank, og var under innflyvning, og jobbet med å få ned hastigheten. Siden jeg har litt kilne rorutslag på denne, så var det naturligvis litt jobbing med høyderor. Plutselig satte flyet nesa mot bakken, og viste null respons på høyderor, selv om jeg dro full stikke. Siden dette var under innflyvning så var det kort vei til bakken, og kræsjen var ikke til å unngå. Flyet traff steinene rett på snuten, og lifebatteriet som lå i vingen valgte å ta turen ut gjennom treverket i vingen. Ellers var flyet ganske helt og fint. Etter kræsjen kunne jeg konstatere at hengslene på høyderoret var løsnet på over halve roret, så jeg tror nok at det har skjedd noe der. Dette var på slutten av tanken, og jeg hadde herja litt med høyderoret i lufta, så det er godt mulig at jeg har allerede begynt å løsne på høyderoret da. Uansett det ble som det ble, og jeg gav bort flyet til Pawel, for jeg har egentlig ikke plass til det selv, og flyet irriterer meg litt. Den store vingen gjør det litt uhåndterlig. Skal skru ut elektronikken og motoren først selvfølgelig. Hva skal jeg montere motoren i nå da mon tro. Jeg har en liten tanke om å putte det i noe som flytter på seg, men vi får se :D

Jeg hadde også et par turer med Henseleit, og denne gangen dro jeg på littegrann. Når man går inn et lite stup og flater ut med denne fuglen, så begynner den å flytte på seg ja, dette er noe jeg gleder meg veldig til å gjøre i steindalen under litt bedre forhold. Motortemperatur lå på under 40 grader, og fartsregulator og hovedgir lå på ca 20 grader. Ingen problem der altså, men heller ingen hard flyvning selvfølgelig. Jeg skulle sjekke turtall på rotor, men oppdaget at jeg var tom for strøm på skytachen, så det får jeg sjekke neste gang.

T-rex 600N fikk seg et par turer med litt justering på FBL-systemet, og etterhvert begynte det å ligne noe. Nå må jeg sjekke over begge helikopterene for å sjekke tilstand på alt som skal være tilskrudd. Jeg har også lyst til å se hvordan Hypern ser ut innvendig. Rotorturtall har jeg lyst til å sjekke også.

Både jeg og Pawel hadde med hver vår STM Blaze, men det ble ikke til at vi fløy disse idag grunnet tidsmangel.

Ellers så filmet jeg litt med Gaui 500X og gopro, skal få lagt ut videoklippet senere. Pawel flydde DJI flamewheel F450 med GPS, og han hadde også med et hjemmelaget tricopter som fungerer veldig bra. Alt i alt en kjekk dag på nesjane :D

EDIT: Her er videoklippet fra quaden hvis det skulle være av interesse for noen :D
http://www.youtube.com/watch?v=VX6jXcAl ... e=youtu.be

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC