Dato/klokkeslett: Tor Mar 28, 2024 4:08 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 23 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Båttreff på Havhesten 20.04.13!
InnleggSkrevet: Lør Apr 20, 2013 10:25 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Bildene ligger som sagt i forige post på nett i full størrelse. Bare klikke på linken og laste dem ned derfra. Der er det litt flere bilder enn de jeg postet i tråden, men de beste er vel de jeg postet. Ble en del uklare fartsbilder som jeg har fjernet.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff på Havhesten 20.04.13!
InnleggSkrevet: Lør Apr 20, 2013 10:33 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Skal se på brygge, øy og navigasjonshinder til neste gang. Fint om flere kan lage en ting eller to, så blir det ikke så mye slit for enkeltpersoner både å lage og frakte.

Midtdeler for bølger er en idé, men da må vi se på hvordan det gjøres. Om vi deler bassenget i to blir bredden rett og slett for liten. Tror ikke jeg greier snu mine to båter nesten om det gjøres. Jaguaren laget en del bølger, men Odin og Fairmount Alpine laget like mye når de var i gang med litt fart. Dette er mer et problem med store båter enn med fart. Kanskje en tanke å gjøre båtene sine vanntette? :P Om vi skal bruke midtdelerene til Havhesten må endene være festet fikk jeg beskjed om, for de synker. Tror uansett at dette blir et mindre problem om vi har alternativer som inviterer til mer navigering. I dag ble det litt ensformig kjøring. Hadde Jaguaren fungert bedre mtp elektronikk hadde jeg nok også trenet mer på det. Nye regulatorer skal inn for å få den så smidig som jeg ønsker.

Men vi har god tid til å tenke oss om nå, så bare å komme med forslag. Fint om det legges ut videoklipp selv om det ikke ble så mye. Et par minutter er mer spennende enn ingen ting! Vil gjerne se undervannsfilm. Håvard fikk vel en liten undervannssnutt også? :P

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff på Havhesten 20.04.13!
InnleggSkrevet: Lør Apr 20, 2013 10:50 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har noen småmanualer som kan brukes til bøyer, så jeg kan iallefall ta dem. Holder det med 6 stk i utgangspunktet?

Idag slet jeg mest med vann over dekk de gangene du passerte, men det så ikke du, for du var opptatt med å si "moahahaha" med din nye powerbåt :mrgreen: Det ble en mer aggressiv frekvens i bølgene i forhold til Henning sin båt iallefall. Men det spiller liten rolle egentlig, for Odin må uansett kjøres i den store delen. Angående banedelere, så tenkte jeg at vi kan forsøke å dele litt mer sånn en tredjedel eller noe i den dur. De store og raske båtene trenger klart mest plass, og de saktegående båtene som ligger lavt i vannet er det færrest av. Er ikke svømmebassenget oppdelt i 6 svømmebaner? Om det eksempelvis hadde vært 2 svømmebaner til de mest saktegående og lave båtene, og 4 svømmebaner til de større, så hadde kanskje det funket? Men selvfølgelig kan jo de med saktegående båter kjøre sammen med de raske og større båtene også. En annen grunn til å vurdere dette litt er jo det faktum at båtene kan kollidere. Det skjedde sist gang vi var i bassenget, og det kan skje igjen. Surt for de båtene som det er lagt ned massevis med arbeidstimer i.

Jeg kan jo også få madammen til å høre om pris på småbassenget og storbassenget i 2 timer? Er ikke sikkert at det er så fryktelig dyrt, og det vil løse alt av slike problemer. Vi spurte jo bare om pris på begge bassengene i 3 timer, og jeg ser nå at det er dumt at vi ikke spurte om pris på begge bassengene i 2 timer....
Vi gikk jo egentlig bare rett på hovedbassenget i 2 timer.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff på Havhesten 20.04.13!
InnleggSkrevet: Lør Apr 20, 2013 10:52 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Thomas skrev:
Bildene ligger som sagt i forige post på nett i full størrelse. Bare klikke på linken og laste dem ned derfra. Der er det litt flere bilder enn de jeg postet i tråden, men de beste er vel de jeg postet. Ble en del uklare fartsbilder som jeg har fjernet.


Men da må jeg kopiere ett og ett bilde....? Blæh..... :?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff på Havhesten 20.04.13!
InnleggSkrevet: Lør Apr 20, 2013 11:05 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Så at du fikk vann på dekket flere ganger. Men nå er Vliestrom den desidert laveste båten av alle mtp på åpningene rett over vannflaten. Slik går det når man har forskjellige typer båter. Jeg synes uansett at man ikke kan klage på vann i båt, da har man gjort for dårlige forberedelser. Tror uansett dette er et forbigående problem som sagt om vi får til noen hinder. Skal man ha slike treff må man regne med at ikke alle kjører saktegående slepebåter, skalabåt er skalabåt, og de kommer i forskjellige størrelser, utførelser og hastigheter.

Legger du ut midtdeler til 2-4 baneoppsett så kan man jo ikke kjøre mellom delene uten å løfte båten over. Da er to basseng bedre, men vi trenger nok litt mer folk enn det var i dag hvis dette blir spesielt mye dyrere. Får se hva de sier og hva vi sitter igjen med i kassen når alt er talt opp.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff på Havhesten 20.04.13!
InnleggSkrevet: Lør Apr 20, 2013 11:39 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Det er lett å si når du ikke kjører saktegående skalamodell der selv :mrgreen:
Jeg hadde ikke mer vann i Vliestroom enn hva du hadde i Neptun, og klager ikke på vannet i båten. Jeg har forberedt meg godt nok der. Forøvrig så krever mange slike skalabåter rolige forhold, og det er mest det jeg syntes ble problematisk. Det gikk liksom ikke an å kjøre båten som ønsket, det blir bare idiotisk når eksempelvis Fairmount Alpine og Vliestroom får kastet vann over dekk hele tiden. Det gikk jo bra innimellom selvfølgelig, men det var når visse fartsdemoner hadde roet seg litt :mrgreen:
Men det må kunne gå an å lage til egnede omstendigheter til den type båter også? En av grunnene til at jeg synes vi kan forsøke å dele opp er nettopp det at det kommer båter i flere størrelser og fasonger. Da blir det fort mye problematikk om alt blir kastet sammen i samme dammen. Jeg snakker nok ikke bare på egne vegne, så dette er ikke en egosak. Det ble vel mye bølger syntes jeg iallefall, og om det da ikke blir delt opp med banedeler, så betyr det at bølgene vil fortsette å være der når noen drar til med båtene sine. Er ikke alle som vil navigere heller, og de som eventuelt dukker opp med raskere båter vil nok ikke stå imot fristelsen. Men selvfølgelig må man jo kunne dra til litt også.

Naturlig nok kommer man seg ikke over banedelerene, men hvorfor skal man det? Jeg synes ikke vi bør forkaste det uten å prøve å legge ut en banedeler i 10 minutt iallefall. Til verre forhold det blir i bassenget, til mindre brukende blir havhesten til alle lave modeller. Om flere kommer til med slike skalamodeller, og ikke opplever annet enn et veldig urolig basseng (full storm), så blir enden på visa at de modellene ikke kommer, fordi vi ikke legger opp til bruk av slike båter.

En annen mulighet kan kanskje være å legge opp til rolig kjøring f.eks første timen, med en banedeler? Litt i takt med hva du sier med tanke på manøvrering og slikt. Da kan en kanskje drive manøvrering samtidig med at de som har trege og lave båter kjører? Og når time nr 2 begynner, så fjernes banedeleren, og det åpnes for litt "villere" bruk? Er vel ikke behov for den store plassen før man vil kjøre på litt, eller hva?

Nina skal uansett høre om hvor mye mer det ville kostet å fått med terapibassenget.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Sist endret av stressballen den Søn Apr 21, 2013 9:28 pm, endret 1 gang

Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff på Havhesten 20.04.13!
InnleggSkrevet: Søn Apr 21, 2013 12:01 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Vil legge til at jeg er enig i hva du sier også, det er bare forslag jeg kommer med, så ser vi hva vi ender opp med å gjøre. Hadde vært kjekt å få input fra flere også. Men det er viktig å se eventuelle problemstillinger fra alle sider.

Med litt flaks så er det ikke så mye dyrere med terapibassenget også.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff på Havhesten 20.04.13!
InnleggSkrevet: Man Apr 22, 2013 10:53 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Personlig trur eg nok det beste alternativet vil være å bruke begge bassengene. Då kan dei som har lave båter eller båter som er utsatt for mykje vatn på dekket tøffe rolig og fredelig rundt i terapibassenget, mens vi som har litt større baljer kan lage så mykje bølger som vi bare vil :twisted: Kanskje vi til og med kan lage ein litt uhøgtidelig konkurranse om kven som kan lage størst bølger :mrgreen:
Kunne vore artig å fått til ein rigg kor vi kan plassere to båter sammen til ein drakamp så vi kan teste krefter mot kvarandre :)

Ser også positivt på å legge ut nokre bøyer til navigering. For eksempel kan første timen være til navigering og andre timen til frikjøring.. Eller omvendt :) Mulighetene er mange. Man må nesten bare bestemme seg for kva man vil. Man bør nok ikkje legge opp til for mykje i løpet av ein dag heller. Då kan det fort bli for mykje igjen :)

Her kjem nokre bilete frå dagen. Skal sjå om eg klarer å klippe saman ein liten filmsnutt også..

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 23 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC