Dato/klokkeslett: Ons Apr 17, 2024 12:22 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Skaflestad søndag 21/7
InnleggSkrevet: Søn Jul 21, 2013 11:46 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg fikk en åpning i dagen, og tar derfor en tur til skaflestad ca kl 13 idag. Tar med fly og heli, og håper på gode forhold :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skaflestad søndag 21/7
InnleggSkrevet: Søn Jul 21, 2013 10:07 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Dette var kjekt :D
Jeg ankom skaflestad samtidig med Øyvind Færøyvik, og der var også Vector 350 på plass med ting som flyr fort :D
Det er fryktelig lenge siden jeg har vært på denne stripen nå, mye grunnet kjøretiden for å komme dit, men det er absolutt verdt å ta turen innimellom. Spesielt hvis man skal fly, det er jo kjekt å kunne lande skikkelig. Så lenge man respekterer restriksjonene der, og tar hensyn, så er det en flott plass å være.

Jeg hadde med Henseleit TDR, T-rex 600N, T-rex 450 og Ultimate 40. Det er lenge lenge siden sistnevnte hadde luft under vingene, så det var kjekt å ta seg en tur med det. Motor oppførte seg ikke helt, og jeg landet da flyet for en liten justering. Jeg lettet på nytt med bedre resultat, men enda var ikke motor helt som den skal være. Vector mente at det kanskje kunne være noe dritt i forgasseren, noe som kan stemme godt, siden flyet har vært mer enn en gang i molda :mrgreen:
Når jeg skulle lande for andre gang så tok jeg innflyvningen skrått på flystripa, og når jeg da passerte noen høye stilker som rammet inn selve flystripa, så hukket disse fatt i vingen og fikk flyet til å legge over og ta kollbøtte. Ganske morsomt å se egentlig, og flyet ble omtrent ikke skadet, det ser ut som at det var kun understellet som fikk seg en smell. Vector kom med lim og vi hesja det ihop på stedet, men det ble ikke til at jeg fikk tatt flere turer med det idag. Kommer sikkert til å gå over det og fikse det, for det har nok flere turer innabords. Jeg har hatt det i mange år nå, så jeg blir nok ikke lei meg hvis det blir ødelagt :D

Henseleit fungerte bra, men jeg ser at jeg gjerne kunne putta en kraftigere motor i det. Mye vil ha mer :D
T-rex 600N, min trofaste ganger, gjorde jobben idag også. Det er nok absolutt overmodent for en overhaling, nå MÅ jeg få somla meg til å bytte fuelslanger... Men anyways, det virket upåklagelig idag. Tok noen autoer på slutten av tanken, og på et par av dem så velta helikopteret ved landingen, men det er slikt som dette helikopteret håndterer fint :D
T-rex 450 gjorde jobben også, moro å fly, stabilt og fint. Kun tredje turen med dette helikopteret, men ingenting å utsette så langt.

Vector hadde med seg et fint lavvinget nitrofly, det er alltid tøft å se slike modeller rolle seg oppover blå himmel med eksosstripa etter seg. Jeg forstår dem som bare vil ha elektromodeller grunnet enkelheten, men fuelmodeller er kult uansett :D
Ekstra moro var det å se Jan Martin Ottesen med sin T-rex 500, og Øyvind Færøyvik med Champ microcub, T-rex 500, og med jomfrutur på STM Beaver. Er ikke ofte man ser en nybegynner som tar jomfrutur med en modell som ender opp i en strøken landing. Det er alltid moro å se det kicket nybegynnere får av å mestre noe :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC