Dato/klokkeslett: Fre Apr 19, 2024 5:31 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 118 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Entertainment center
InnleggSkrevet: Man Okt 04, 2010 7:35 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Heisann. har bestemt meg for å investere i entertainment. det eg lurer på da er. Bluray. hvilken eg skal velge. kor dyrt må det være for at eg skal ha noe som varer og som er BRA. Pris på lamer. kor lenge varer lampene. vedlikehold?

Ka er best. lang oppstart og lesetid av bluray disker. flere spørsmål dukker sikkert opp seinere

Optisk inngang? gir den både lyd og bilde eller bare lyd?

Over til Projektor om eg skal ha ein hengendes i taket, vanlig størrelse kontra ein i samme pris som er portabel med 10k timer levetid? Og kor skal eg eventuelt kjøpe disse sakene?

Håper på at dere blir med i diskusjonen og hjelper meg og kansje andre som sitter å lurer på noe av det samme.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Entertainment center
InnleggSkrevet: Man Okt 04, 2010 7:55 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Pioneer Bluray fungerer fint til en grei pris. I mine øyne er det lite feil på pioneer, og jeg har stort sett vært veldig fornøyd med produktene derfra. De ligger vel rundt 3000,- for en god en vil jeg tro.

Noen spillere har lengre oppstart enn andre, jeg ser ikke på det som en aktuell problemstilling når jeg ser film. Det er bare å sette i plata og vente bittelitt. Er ikke noe stort problem i praksis, og jeg synes ikke det er verdt å velge spiller på grunn av dette.

Optisk inngang er bare lyd. De fleste hjemmekinoreceivere har optiske innganger. Personlig foretrekker jeg digital coax, men en får ikke alltid i pose og sekk. Bare sørg for at spiller og receiver er kompatible med hverandre.

Jeg har hatt min projektor i noen få år, og kjører lampa på økonomimodus. Denne skal da i utgangspunktet ha en levetid på 6000 timer, og jeg tror jeg ligger på under 700 timer nå. For min del så holder det altså mer enn nok med 6000 timer :mrgreen:
Portabel projektor hadde jeg gitt pokker i. For det første så er de fleste projektorer laget for å stå i ro, og for det andre så ser jeg ikke behovet for portabel projektor med mindre det er i jobbsammenheng. Å plugge ledninger til og fra hele tiden er heller ikke bra.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Entertainment center
InnleggSkrevet: Tir Okt 05, 2010 4:54 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Hai. Da har eg hatt ei 3,5 timers økt med å rydde og ommøblere på soverommet mitt. Har nå fått laga til sove og entertainment delen av rommet men ikke mekke delen. grunnen til det er at ryggen og skuldra konka ut, men det viktigaste var å få ferdigjort sove og entertainment delen.

Satte opp projektoren på tri-pod. og hengte opp eit laken på kort veggen, så nå har eg ca 60" movie. skal bli spennandes å få lerretet opp i helga og se kor bra det blir

Blir nok 10-20 ganger bedre enn det eg har nå. men å kjøpe ein bedre projektor blir nok 100 ganger bedre. men det får eg spare opp til over eit par mnd.

Med lerret og skikkelig projektor og henge den i taket. så tror eg at eg kan få rundt 75" kansje.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Entertainment center
InnleggSkrevet: Ons Okt 06, 2010 12:03 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 669
Bosted: Florø
selv lagde eg eit slags rammelerret før da eg hadde projektor, på rundt 72" eg kjøpte ei slik treplate med widescreen mål og ei 190cm rullegardin som eg kjøpte for rundt 200kr som eg la over denne platen og stifftet fast rullegardinlerrete med stifter på baksiden og brukte svart teip til og lage ramme rundt, hehe fungerte helt greit, ble bra bilde men ble enda skarpere og klarere bilde med skikkelig lerrete noe eg prøvde i senere tid, laken blir helt forferdeligt :lol:
Du får også 60" lg hd plasma tv til 10000kr nå.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Entertainment center
InnleggSkrevet: Ons Okt 06, 2010 1:28 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Ja vet at laken blir forferdelig. blir tilogmed værre enn tak. men frem til helga så får det bare være. for da får eg skikkelig lerret


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Entertainment center
InnleggSkrevet: Ons Okt 06, 2010 4:19 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Kurt-Inge skrev:
Du får også 60" lg hd plasma tv til 10000kr nå.


På de store skjermene til de billigste prisene er det som oftest KUN størrelsen som gjelder. Kan ikke si at jeg har likt en eneste av de store og billige skjermene (bortsett fra selve størrelsen da). Personlig liker jeg skjermene som ligger på 15-25 000 i størrelse 40"-50". Der er det mye bra, og om et par år skal jeg ha meg ny tv innenfor den grensen :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Entertainment center
InnleggSkrevet: Tor Okt 07, 2010 12:24 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Ka vil det si at ein spiller har lang eller kort oppstart?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Entertainment center
InnleggSkrevet: Tor Okt 07, 2010 2:06 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Tiden spilleren bruker fra du slår på spilleren til den er klar for bruk, eventuelt tiden fra du setter i en bluray plate til den begynner å spille av ville jeg tro..? Er dette noe de forskjellige produsentene eller butikkene oppgir siden du lurer på dette?

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Entertainment center
InnleggSkrevet: Tor Okt 07, 2010 2:20 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
vel har såtte å sett på forskjellige bluray spillere og der nevner dem heile tida om den er rask eller treg men ingen skriver ka det utgjør. om det har noen forskjell å si på avspilling av platene.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Entertainment center
InnleggSkrevet: Tor Okt 07, 2010 2:53 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
lugerity skrev:
Ka vil det si at ein spiller har lang eller kort oppstart?


Slik eg har skjønt det vil det sei kor lang tid det tar fra spilleren blir slått på til den er klar for å sette inn plata ;)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Entertainment center
InnleggSkrevet: Fre Okt 08, 2010 12:47 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Det er også en del forskjeller ute å går etter en har putta i plata (jeg trodde det var dette som var oppstartstid, men kanskje jeg husker feil). Der er det noen spillere som bruker lenger tid på å "loade" enn andre. Jeg tenkte litt over dette selv når jeg kjøpte spiller, men kom frem til at det hadde absolutt ingen betydning for meg. Sett deg opp en liste over hva som er et must, og hva som er en kjekk funksjon å ha, så ser du om du kan luke bort noen spillere. Prisklasse er jo også en kategori som vil fjerne en del spillere.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Entertainment center
InnleggSkrevet: Fre Okt 08, 2010 5:42 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Ja sant nok. tenkte eg skulle sette meg ned å skrive liste i helga. men siden eg har fått lerret i hus nå så blir dette prioritet å prøve å få opp på veggen.
Så får sette meg ned å se over eit par nettsider med spillere neste uke. og samtidig sette opp ein slags spareplan hehe.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Entertainment center
InnleggSkrevet: Søn Okt 10, 2010 9:30 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Har vært uten internett i 2 dager så har gått mye på å se film på laken men nå blir det andre boller fikk lerretet opp på veggen i dag. Gikk på besøk til ein kamerat og fikk noen skruer og ein dor/syl. også var det heim å henge lerretet på veggen.
Men gidder ikke gi dere noe detaljert forklaring på opphenget

Merka med ein gang forskjell fra laken/tak. skal bli kult å se film i kveld gitt.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Entertainment center
InnleggSkrevet: Søn Okt 10, 2010 9:45 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hehe, bra at du fikk det opp på veggen før opphenget tok kvelden :wink:
Håper du får en fin opplevelse med filmen da :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Entertainment center
InnleggSkrevet: Fre Okt 15, 2010 8:30 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Da var eg i florø i dag og fikk tak i rullegardin, så den har eg "installert" på entertainment rommet mitt. så nå slipper det ikke inn så mye som ei lita stripe av sol lys eller annet lys.

Så det eineste som mangler nå er ein skikkelig projektor og ein bluray spiller.

Men må si den imponerer meg stort den projektoren eg har, har 70.87" å se film på nå. i am happy. Og fargene kom seg mye med dette lerretet.


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 118 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC