Dato/klokkeslett: Lør Apr 20, 2024 3:35 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Sunnfjord RC Show Team (Utstilling, show, demo, telt, etc)
InnleggSkrevet: Søn Jun 17, 2012 4:29 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Vel dette er bare en ide, men vi snakket så vidt om det i Svelgen i dag. For å promotere hobbyen og lage litt liv er det flott å komme seg avgårde på diverse tilstelninger, men vi ser at det fort kan bli litt kaotisk og lite planlagt kjøring når vi først kommer fram. Derfor lufter jeg ideén om å lage et lite show team som kan sørge for litt organisert morro når vi blir invitert steder.

Forslag til aktiviteter er egentlig det vi driver med til vanlig, men jeg vil tro at bil er det som er lettest å få til. Fly, helikopter og båt blir veldig stedsavhengig, men bør tas med om mulig.

På bilfronten er man også litt avhengig av lokasjon, men f.eks større nitro og bensinbiler og buggyer er ikke så avhengig av underlag, så er burde det være mulig å lage til noe. Det vi snakket så vidt om var å lage noen hopp som vi kan ta med rundt. Disse kan vi og ta mål av og legge ut slik at man kan lage egne for trening. Når man har faste hopp å trene på blir det lettere å få det til å se bra ut, og man kan lære seg å lande på en skikkelig måte slik at bilene ikke blir ødelagt med en gang som i Svelgen.

I Svelgen hadde vi også litt dragrace. Det ble med buggyer denne gang pga underlag, men her bør det ikke være vanskelig å gjøre det samme med touring.

Ellers er det sikkert mye annet vi kan gjøre også. Om noen er interessert så kan vi ta diskusjonen her. Gi gjerne forslag til hva som kan lages til også. Vi burde hvertfall kunne sikte på å lage litt liv på det som skjer i vår egen by i det minste! Nesten en skam at vi ikke fikk vist oss fram nå i helgen som det var så mye folk.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Sunnfjord RC Show Team
InnleggSkrevet: Søn Jun 17, 2012 7:44 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jau, det er nok lurt å forberede seg litt bedre. Akkurat i dag ble det mest å få følingen på hva Svelgen Amcar egentlig er for noe (for min del iallefall), så mye er lært uansett.

Er nok spesielt viktig å vise frem modeller vi kjenner godt, og som vi har lært å bruke skikkelig. Jeg hoppet selv med 2 biler idag som jeg aldri hadde hoppet med før, og det ble bare drit :mrgreen:
Når jeg først fant ut hvordan TRF201 fungerte, så knakk jeg fremre dempertårn. Slash 4x4 VXL fikk jeg rett og slett ikke til, den stupte kråke uansett hvor mye gass jeg hadde på. Kan muligens være karbonfestet til Gopro-kameraet som veier litt mye, jeg vet ikke.

Vi kunne nok også gitt noen retningslinjer til Amcarklubben når det gjelder påmelding til f.eks dragrace. Kanskje hjelpe til med å arrangere noe for barn, og noe for voksne med litt fart i.

Noen av mine tanker etter denne gangen i Svelgen er som følger:

- Flere deltakere må til, og flere klubbmedlemmer må engasjere seg. Dette dreier seg ikke bare om bil, men også fly, heli og båt. Det dreier seg om underholdning og profilering om hva vi driver med, og da er alle avdelinger berørt. Idag kunne vi enkelt ha flydd indoormodeller ++ og mindre helikopter på samme plass som vi kjørte biler.

- Forskjellige ting skjer på forskjellige tidspunkt, og det skal være annonsert på forhånd i programhefter og lignende. F.eks dragrace kl 12 til 13, høydehopp med bil fra kl 14 til 14.30, helikopterdemonstrasjon fra kl 15 til 15.30. På denne måten får vi flest mulig tilskuere.

- Vi bør være litt samkjørte, slik at vi kjører lignende typer kjøretøy samtidig. F.eks bensinbiler sammen med bensinbiler, lastebiler sammen med lastebiler og så videre. Da fremstår alt mye mer organisert, og de forskjellige klassene får mer fokus.

- Kanskje vi bør ha en som står med de utstilte modellene for å være i prat med folk, og forsøke å svare på eventuelle spørsmål som tilskuere måtte ha.

- Først og fremst er det viktig å være flere enn hva vi var idag, og veldig viktig at folk vet hva de skal gjøre.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Sunnfjord RC Show Team
InnleggSkrevet: Søn Jun 17, 2012 8:29 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
stressballen skrev:
Er nok spesielt viktig å vise frem modeller vi kjenner godt, og som vi har lært å bruke skikkelig. Jeg hoppet selv med 2 biler idag som jeg aldri hadde hoppet med før, og det ble bare drit :mrgreen:
Når jeg først fant ut hvordan TRF201 fungerte, så knakk jeg fremre dempertårn. Slash 4x4 VXL fikk jeg rett og slett ikke til, den stupte kråke uansett hvor mye gass jeg hadde på. Kan muligens være karbonfestet til Gopro-kameraet som veier litt mye, jeg vet ikke.


Helt enig. De modellene vi tar med for demo må vi være komfortable med. Her kommer f.eks det å hoppe på kjente hopp inn. Tenkte å bygge meg hvertfall ett hopp til buggy og lage det på en slik måte at jeg kan pakke det inn i bilen.

stressballen skrev:
Vi kunne nok også gitt noen retningslinjer til Amcarklubben når det gjelder påmelding til f.eks dragrace. Kanskje hjelpe til med å arrangere noe for barn, og noe for voksne med litt fart i.


Dette gjelder vel flere ting også. Ved å først ta kontakt med oss for å få en demo kan vi gå ut til klubbmedlemmer og finne ut hvem som har sjanse til å stille. Dette gjør oss så i stand til å gå tilbake til arrangør med både info om aktiviteter og krav/ønsker til området vi skal holde på i.

stressballen skrev:
Noen av mine tanker etter denne gangen i Svelgen er som følger:

- Flere deltakere må til, og flere klubbmedlemmer må engasjere seg. Dette dreier seg ikke bare om bil, men også fly, heli og båt. Det dreier seg om underholdning og profilering om hva vi driver med, og da er alle avdelinger berørt. Idag kunne vi enkelt ha flydd indoormodeller ++ og mindre helikopter på samme plass som vi kjørte biler.


Helt enig. Angrer på at jeg ikke hadde med batterier til Mystic, hadde vert fint å kjøre på båthavna. Bakdel med båt er eventuelt om man må ha med hentebåt, men dette kan man planlegge rundt. Vil tro at i dag f.eks var det noen i AmCar klubben som hadde båt liggende på havna om det hadde vert behov.

stressballen skrev:
- Forskjellige ting skjer på forskjellige tidspunkt, og det skal være annonsert på forhånd i programhefter og lignende. F.eks dragrace kl 12 til 13, høydehopp med bil fra kl 14 til 14.30, helikopterdemonstrasjon fra kl 15 til 15.30. På denne måten får vi flest mulig tilskuere.


I tillegg til programhefte kunne vi hatt en tavle eller whiteboard og skrevet opp programmet og hatt det stående i lag med utstillingen vår. Tenker også å lage en reklameplakat å putte bak på lastebilen. Flott måte å få litt oppmerksomhet på å kjøre rundt med noen lastebiler i starten.

stressballen skrev:
- Vi bør være litt samkjørte, slik at vi kjører lignende typer kjøretøy samtidig. F.eks bensinbiler sammen med bensinbiler, lastebiler sammen med lastebiler og så videre. Da fremstår alt mye mer organisert, og de forskjellige klassene får mer fokus.


Jepp. Ordner seg nok med program.

stressballen skrev:
- Kanskje vi bør ha en som står med de utstilte modellene for å være i prat med folk, og forsøke å svare på eventuelle spørsmål som tilskuere måtte ha.


I lag med et kjøreprogram vil jeg tro at dette vil ordne seg mye av seg selv. Jeg vil tro at det stort sett er noen som ikke er med på alle aktiviteter, og om vi organiserer dette litt så bør vi alltid ha en eller flere som er ledig. Hvis ikke får noen ofre seg :)

stressballen skrev:
- Først og fremst er det viktig å være flere enn hva vi var idag, og veldig viktig at folk vet hva de skal gjøre.


Flere er bedre, men kun om vi er organisert.

Eline kunne tenke seg å bli med å drifte og kanskje kjøre buggy på slike treff, så nå skal vi ut å trene litt i sommer :) Tenker jeg skal se etter en buggy til henne også etter hvert. Greit å ha en bil som takler litt røffere asfalt, slik som i dag.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Sunnfjord RC Show Team (Utstilling, show, demo, telt, et
InnleggSkrevet: Man Aug 20, 2012 12:20 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Kommer til å bruke denne tråden til å diskutere større samlinger generelt, spesielt på steder vi er innvitert og kan fronte oss selv og hobbyen.

Eikefjorddagene 2012 er over, og vi fikk testet teltet vårt for første gang. Mye folk innom på lørdag, litt mindre på søndag.

Positive ting:
-Vi hadde telt! Veldig greit å ha tak over hodet når det regnet, og generelt sett for å ha et sted å ha utstyret.
-Vi hadde en god del ting på utstilling og i aksjon.
-Håvard som mekket på BlackJack 55 hele lørdag! Selv om det ikke gikk som vi håpet var det hvertfall mange som fulgte med på mekkingen. Dette er litt spennende for de som ikke har vert borti hobbyen før.
-Roger som satt å snekret paller til lastebilen! :D

Negativt:
-Lite organisert igjen. Vi surrer igjen mye rundt med individuelle ting.
-Mangel på bord. Enten må vi sørge for å stille med dette selv, eller så må vi være sikker på at arrangør stiller med dette for oss. Vi burde hatt flere bord tilgjengelig i Eikefjord slik at alle modellene kunne vert utstilt under teltet. Blir litt kjipt når noe står i en tilhenger et stykke unna.
-Lite biler. Hvor var dere bilfolk?! Terje var innom en liten tur på lørdag, ellers hadde vi Slash, TLR 22, to touring biler på utstilling, Håvard sin stadium truck, og et par bensinbiler. Jeg vet det er mye mer tilgjengelig. Det var ikke gode kjøreforhold til biler rundt teltet utenom terreng typen, men det vil jo si at alle rallybilene kunne vert kjørt blant annet. Touring bilene kunne fint kjørt på veien i hovedområdet på lørdag når det var tørt på veien, samme med drift. Ellers hadde det vert fint med flere på utstilling.
-Ingen ting til demo for publikum. Dette er mer et problem for Skala1 siden vi som privatpersoner gjerne ikke ønsker å låne ut dyre modeller. Men kanskje det kunne være en ide om noen har noe rimelige greier de ikke har noe i mot å låne vekk for å skape interesse. Stressballen skal se på muligheten for å ta inn noen demobiler etter hvert.
-Ingen info om modellene. Jeg har nevnt dette selv før og har glemt det. Skal lage et A4 ark med info om ting på utstilling. Samtidig burde hver avdeling lage en liten brosjyre med info om innstegsnivå og hva det koster å komme i gang. Bør også oppdatere brosjyren som var laget om klubben og få printet denne slik at vi kan ha den med på slike arrangement.

Generelt sett var det en flott helg, selv om søndagen ble litt vel våt og kald. Jeg synes det er synd at ikke enda flere stiller opp når det er så nært Florø og vi er innvitert. Supert at BrynjarKvam og Råteslya kom begge dagene med bensinbåtene sine. Det skapte mye liv og oppmerksomhet.

Hadde vert supert om flere har mulighet til å engasjere seg for å få til slike arrangement. Det er ikke så mye som skal til. Stille med utstyr, hjelpe til med rigging, lage brosjyrer, stå på standen slik at man kan rotere på hvem som kjører.

Sikkert flere ting jeg har glemt. Bare å komme med ting vi bør forbedre. Bare husk at det må folk til for å gjøre disse tingene, det er kanskje det viktigste vi trenger!

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC