Dato/klokkeslett: Fre Apr 19, 2024 5:27 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Samkjøp Byron fuel?
InnleggSkrevet: Tir Okt 16, 2012 1:41 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg tenker snart å bestille meg litt fuel til bil og helikopter fra Byron, og lurer på om det er flere som trenger? Fraktkostnaden blir mindre om det blir kjøpt noen kasser, så det vil lønne seg for dem som bruker dette merket innen fuel.

Jeg tenker å bestille bilfuel GEN2 33/16 og helifuel masterblend 15/21. Send en pm eller ta kontakt i butikken om du kunne tenkt deg å ha noen kanner.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Samkjøp Byron fuel?
InnleggSkrevet: Lør Okt 20, 2012 10:54 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Bra tiltak! Jeg tror det blir vanskeligere å få tak i fuel fremover. Sikkert bare å hive seg på for de som fortsatt vil bruke nitrofuel i fremtida. Jeg og vector har sikra oss litt og har på vei et parti på 160 liter med overvekt på 15/18 Rapicon.

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Samkjøp Byron fuel?
InnleggSkrevet: Lør Okt 20, 2012 11:05 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
yallaair skrev:
Bra tiltak! Jeg tror det blir vanskeligere å få tak i fuel fremover. Sikkert bare å hive seg på for de som fortsatt vil bruke nitrofuel i fremtida. Jeg og vector har sikra oss litt og har på vei et parti på 160 liter med overvekt på 15/18 Rapicon.


Bare ut av kuriositet, hva er det som kommer til å gjøre det vanskeligere? Lover, lav produksjon?

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Samkjøp Byron fuel?
InnleggSkrevet: Lør Okt 20, 2012 11:52 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
yallaair skrev:
Bra tiltak! Jeg tror det blir vanskeligere å få tak i fuel fremover. Sikkert bare å hive seg på for de som fortsatt vil bruke nitrofuel i fremtida. Jeg og vector har sikra oss litt og har på vei et parti på 160 liter med overvekt på 15/18 Rapicon.


Bestilt hos elefun eller? Dere er klar over at jeg gir samme kassepris som elefun, pluss medlemsrabatt på 5%? Om dere har bestilt dette hos elefun, så vil jeg gjerne spørre hvorfor ikke ta dette gjennom meg?
Det kommer sikkert noen nye lover på dette fremover, med tanke på utøya, men jeg tviler på om det blir forbudt akkurat. Rapicon har jeg iallefall ingen problemer med å få tak i, Byron har dessverre ikke så gode fraktløsninger, så derfor hører jeg om samkjøp på akkurat den fuelen.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Samkjøp Byron fuel?
InnleggSkrevet: Søn Okt 21, 2012 11:35 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Det skyldes et kjappt impulskjøp over en cognac i går :? Mye tyder på at fuel er på vei ut av sortementet, bare se på tilbudsprisene, 60% gir de jo vekk, bilfuel også, pluss at ordningen med frakten inkludert i prisen er opphørt. Nå tilkommer både frakt og utkjøringsgebyr, ser ikke ut som de får sendt gjennom normal postgang slik som tidligere. Jeg tolker dette som at fuel er på vei ut av butikken, og mye er allerede utsolgt. De har nok merket at det er så og si bare elektro som går for tiden både av bil, fly og heli. Hvis det blir tomt for fuel fra Elefun så er det vel kun Norwegian som har fuel eller?? Finner ikke fuel hos Smallsize heller :?:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Samkjøp Byron fuel?
InnleggSkrevet: Søn Okt 21, 2012 11:42 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Thomas skrev:

Bare ut av kuriositet, hva er det som kommer til å gjøre det vanskeligere? Lover, lav produksjon?



Antagelig lav etterspørsel pga lipo og brushless som ser ut til å ta over det hele, utenom større greier som bruker 95 oktan. Det er en trend over hele verden at glow er på vei ut (støttes av verdens største forum). Bare ta en tur inn på Rcmart.com og se hvor mange glow motorer de har i webshoppen, det gir en pekepinn :shock:

Vi blir bare en liten gjeng med raringer som fremdeles vil bruke disse sinte, bråkete, oljete og røykutviklende sakene etterhvert, mye det samme som de få som fremdeles bruker såkallte dieselmotorer i flyene sine (de må lage fuelen sin selv)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Samkjøp Byron fuel?
InnleggSkrevet: Søn Okt 21, 2012 12:30 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Tviler på at nitrofuel forsvinner på mange mange år enda, selv om det er mer interesse for brushless. Det er mer slik at brushless sørger for innsteget til hobbyen på en enklere måte enn før. De som alltid har vært interessert i fuelmotorer vil fortsette å være det. At elefun skal redusere lageret sitt når vi går inn i vinteren er bare ren logikk. Elefun har også kjøpt seg en ny tomt, så da snakker vi kanskje flytting etterhvert også, det er nok flere årsaker til at de selger ut fuel. Slik jeg ser det, så gjør det det på grunn av at vi går inn i lavsesong for forbrenningsmotor, muligens redusering av lager pga av mulig flytting, PR-stunt som øker trafikk på web og lignende. RCmart har vel aldri vært store på noe som helst innen fuel, så det er nok en dårlig sammenligning.

Det kommer fremdeles nitrobuggyer for konkurranse, pluss alle de gamle traverene med nitromotor. Forbrenningsmotor har også kommet i mindre helikopter enn før, og en elektromotor kan aldri eksempelvis erstatte en firetakter i et fly. Tror ikke det er noe å bekymre seg for i de neste 10 årene iallefall. Disse forumene er fulle av folk som bare skal ha effekt, og naturligvis blir det en skjev fordeling der siden børsteløst er så mye mer effektivt enn forbrenning. Så lenge det er et marked vil det være en etterspørsel, og da vil det være produsenter. Og det tror jeg at det er nok av.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Samkjøp Byron fuel?
InnleggSkrevet: Fre Mar 08, 2013 4:21 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Nå kommer jeg i nær fremtid til å bestille mer Byron fuel, så om noen vil ha en kanne eller to med et eller annet, så er det viktig å si fra nå. De som allerede skal ha har bestilt et bestemt antall, og det er lite som blir bestilt inn ekstra. Hovedsaklig er det bilfuel 33/16 og helifuel 15/21 som blir bestilt.

Dette er bare til informering, så send meg en pm eller stikk innom hobbykjelleren hvis noen vil ha Byron fuel :D
Rapicon har jeg i butikken som vanlig, så det er ingen problem.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Samkjøp Byron fuel?
InnleggSkrevet: Ons Mar 27, 2013 12:49 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har nå noen få ekstra dunker med Byron 33/16 bilfuel, Byron 15/20 helifuel, og Byron 10/20 helifuel tilgjengelig. Om noen trenger så er det bare å ta turen innom hobbykjelleren :D

Fører også Rapicon som vanlig, og har pr dags dato Rapicon båtfuel 45/20 og Rapicon bilfuel 25/9 på lager :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC