Dato/klokkeslett: Tir Apr 16, 2024 2:22 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: To karer på fisketur
InnleggSkrevet: Lør Okt 20, 2012 8:58 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Den ene av oss hadde investert i svindyr stang, snelle og en sinnsyk dyr pilk. Dette skulle være det ypperste våpenet markedet kunne tilby innen torskefiske :shock: ... Jeg stilte med gammelt utstyr og en snelle som jeg hadde kjøpt brukt. Pilken hadde jeg brukt i mange år....

Vi tok skjærgårdsjeepen ut i kjent farvann og fant mye fisk på ekkoloddet. Vel vitende om at det var fjørende sjø, månen låg i feil fase i forhold til mars og ingen kunne skryte av godt hall, så kasta vi oss utpå dypt vann i håp om at storfisken skulle bite. Som alle solemerker skulle tilsi, fisken bet ikke... her kom nok kløkt, vitenskap og teknikk til å bli avgjørende under slike vanskelige forhold :lol: Resultatet etter 1 time med intensiv fisking av at jeg hadde fått ombord en god torskemiddag mens den utstyr-spekka RC-kollegaen hadde slitt vekk både pilk og motivasjonen... :lol: :lol:

Torsken kommer nok til å smake ekstra godt når jeg legger innpå en bit delikatesse og kan samstundes se for meg det fortvilte blikket ide vedkommende innsåg at kampen om torsken var tapt 8)

God helg, i morra skal jeg dra teiner og høste av havets frukter :mrgreen:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: To karer på fisketur
InnleggSkrevet: Lør Okt 20, 2012 9:06 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Herregud, dette tok deg lenger tid å skrive enn det tok deg å fortære den lille pingletorsken du fikk :lol: Alt i alt så hadde du dyrest utstyr faktisk, hvis du sjekker hva en Shimano Tekota 800 egentlig koster :wink: Men når jeg nærmest donerte den vekk så ble det jo billig for deg 8)

Havets frukter ja, fristende å dra ut og fylle teina di med bananer, epler og pærer :lol: :lol: Syns jeg ser trynet ditt når du får den ombord :mrgreen:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: To karer på fisketur
InnleggSkrevet: Lør Okt 20, 2012 9:59 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Når jeg får havfiskebeltet og ryggselen som jeg har bestillt så skal jeg fiske deg under bordet, da blir det en lek å hale opp store kveiter, tunfisk, sverdfisk og jeg tror jaggu meg at hvithai også går da, småfisk (som torsken din) gidder jeg ikke å bruke tid på :mrgreen:

Uansett fisk eller ikke så skal det ikke stå på utstyret ihvertfall :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC