Dato/klokkeslett: Fre Mar 29, 2024 9:30 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Laser til dvd-spiller?
InnleggSkrevet: Tor Nov 22, 2012 12:38 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Noen som har peiling om det er mulig å få tak i ny laser til en Sony SLV-D910 dvd/vhs kombospiller?
Man kan kanskje stille seg spørsmålet om hvorfor, men der har jeg et godt grunnlag i at det er mudra sin spiller :mrgreen:
Den dekker behovet hennes, og er enkel i bruk for den eldre garde. Hun ville gjerne ha den i orden, enkelt og greit :mrgreen:

Jeg vet at dette ikke var noe problem å bestille for noen år tilbake, men vet jo at reparasjon av slik elektronikk er en forsvinnende bransje, så det spørs jo litt hvordan det er nå. Men vil tro at denne lasermekanismen finnes rimelig et eller annet sted, og jeg spør da her på forumet om noen kanskje har tips til hvor jeg kan handle sånt?

Legger ved et bilde av modellen, slik at folk kan se hva det dreier seg om.


Vedlegg:
SONY SLV-D910.jpg
SONY SLV-D910.jpg [ 35.88 KiB | Vist 10945 ganger ]

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Laser til dvd-spiller?
InnleggSkrevet: Tor Nov 22, 2012 1:14 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Jeg vil tro at om du finner reservedel vil den koste mer i kost + frakt enn en ny billig en. 249,- for rimeligste hos Elkjøp, 399,- for BluRay :)

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Laser til dvd-spiller?
InnleggSkrevet: Tor Nov 22, 2012 1:56 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Det er jeg fullstendig klar over, jeg prøvde å spesifisere i teksten at her er det selve produktet som passer brukeren ypperlig, og da er en reparasjon på sin plass om det er mulig :wink:

Hun er 80 år gammel og i fin form, og bruker fremdeles VHS kassetter til å ta opp tv-program som hun har lyst til å se igjen. Hun har også noen DVD-plater som hun spiller innimellom, f.eks musikk-dvd eller tegnefilm til barnebarna. Denne spilleren er så enkel for henne å betjene at det nesten er helt fantastisk, samtidig som at den kun tar opp en hylle i tv-benken. Når det gjelder eldre mennesker, så er det viktig med enkle produkter som har få knapper.
Som tidligere selger av brunevarer, så vet jeg at det er ikke alle som vil ha alt mulig av moderne greier. Noen føler seg rett og slett vel med et produkt de føler de kan håndtere, og som gjør nytten. Og da prøver jeg å møte det behovet :D

Jeg har sett litt på spilleren ikveld, og den er helt strøken. Dette gjør jo også det litt lettere å godta en reparasjon. Var ikke et støvkorn som letta på seg når jeg blåste innvendig, nesten litt imponerende.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Laser til dvd-spiller?
InnleggSkrevet: Tor Nov 22, 2012 9:43 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Hvordan vet du at det er laseren som er ødelagt?

I så fall, skru den ut, finn nummeret på den og søk på nettet.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Laser til dvd-spiller?
InnleggSkrevet: Tor Nov 22, 2012 1:08 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Er ikke 100% sikker selvfølgelig, men siden spilleren virker strøken ellers (lite brukt), og laseren ikke finner plata, så gjetter jeg bare på det. Den lager også litt lyd, jobber litt når den leter etter plata. Jeg har forsøkt å rense den, men null forskjell. Når jeg skriver at den lager litt lyd, så mener jeg litt mer lyd enn vanlig, klikker litt mer osv.

Forslag til noe annet som er årsaken?

Skal skru den helt ut og google ja, det er nok sikkert beste måte å gjøre det på.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Laser til dvd-spiller?
InnleggSkrevet: Tor Nov 22, 2012 1:36 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Hvis du ikke vet det er den ville jeg åpnet opp og sett etter løse kabler.

Om det ikke hjelper ville jeg startet spilleren åpen med en gjennomsiktig CD, holdt noe over og sett om lasern lyser igjennom. Eller noe i den dur. Synes det er rart om den optiske enheten er ødelagt.

Kan jo hende det er snakk om planned obsolescence :shock:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Laser til dvd-spiller?
InnleggSkrevet: Tor Nov 22, 2012 1:37 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Du kan jo sette opp et søk på finn.no etter samme type spiller..

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Laser til dvd-spiller?
InnleggSkrevet: Tor Nov 22, 2012 2:12 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Har sjekket etter løse kabler, alt ser bra ut. Kan legge til at det ikke er første spiller jeg har åpnet, så normalt sett ser jeg etter rusk, løse kabler og dårlige loddinger. Overflaten på laseren ser fin ut, selve gondolen går også fritt og fint.

Jeg ville tro at det var den optiske enheten eller elektronikken i den som tok kvelden, siden dette er bevegelige deler. Spilleren veksler jo ellers fint mellom DVD og VHS, ikke noe annet tull utenom det at spilleren ikke leser plater. I gamle dager var det mulig å justere styrken på laseren, men jeg vet ikke hvordan slikt er nå, det er vel også uansett en dårlig løsning som korter ned levetiden?

Finn.no på noe slikt blir ikke aktuelt for min del, da kan man få mye rart. Kjøper stort sett ikke brukt elektronikk. Hvis vi ikke får fiksa denne, så får jeg heller finne på en annen løsning :)

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Laser til dvd-spiller?
InnleggSkrevet: Tor Nov 22, 2012 9:30 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Ja jeg vil vel påstå at "mye rart" er den riktige kategorien for det du søker etter :mrgreen: Pris og om du i det heletatt kommer over annonse på riktig modell er jo avgjørende. Tror en slik spiller hos de fleste går i søppla/på loftet før den får turen innom finn uansett. Lykke til :)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC