Dato/klokkeslett: Lør Apr 20, 2024 8:28 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 23 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: ÅRSMØTE 23. mars 2013
InnleggSkrevet: Lør Mar 23, 2013 7:15 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Avdelingsprisene våre er nok ikke så ille nei. Se f.eks på de som bare driver med lastebil. De leier stort sett lokale, og der er avgiftene mye høyere pr medlem.

Målet vårt er ikke nødvendigvis så mye pluss, men at det skal kunne bygges opp midler for å etter hvert kunne nå større mål, som f.eks eget sted å bedrive aktiviteten på. Vi snakket litt om dette på møtet nå, så regner med det kommer i referat. Vi har jo ønske om f.eks eget sted til fly, helikopter og kanskje bil utendørs. Ellers blir det mer fokus i år på å få tilbake aktiviteten som var tidligere. Setter stor pris på om spesielt fly og helikopter gjengen finner på ting i klubbens regi. Trenger ikke være mer enn å få til flyging i helgene og poste det på forumet litt god tid i forveien. Og kanskje fly og helikopter kunne stillt sterkere på arrangement der klubben er med, slik som Eikefjorden og Naustdal.

Tidligere når vi drev Flora Modellklubb ut av lagerbygget vårt var det jo fly som var desidert største brukergruppen. Nå hadde vi en fordel på den tiden av at vi fikk fly på rullebana på flyplassen, men jeg vil nok tro at fly er en av de avdelingene med størst potensiale fortsatt om folk går litt sammen, og ikke bare sitter på hver sin tue. Hva med å arrangere limbo, dogfight og andre slike aktiviteter som kanskje kan inspirere litt? Mange muligheter :)

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: ÅRSMØTE 23. mars 2013
InnleggSkrevet: Søn Mar 24, 2013 8:43 pm 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Brukerens avatar
Innlegg: 104
Bosted: Florø
Uten større redigeringer legger eg her ut referatet fra Årsmøte som ble avholdt igår. Sjølvsagt var det mykje diskusjon og prat rundt budsjett, regnskap, planer - både for i år og årene framover, men det som kjem fram på referatet er det ein kan forholde seg til pr 2013.
Som de ser var det ikkje spesielt godt oppmøte, men dei som var der fekk sei si meining om dei ulike tema, og få høyre andre sine meiningar. Om det er noko ein ønsker skal bli utdjupa eller ønsker avklaring rundt kan ein ta det her, sende PM eller melde det som sak til neste styremøte.

Nokre sit att i styret frå 2012-2014, menst andre er komt til;
styret for 2013 er:
Styreleder: Nina Steindal
Styremedlem og avdelingsleder bil og fly: Kåre Myklebust
Vara styreleder og avdelingsleder båt: Thomas Stenbakk
Styremedlem og avdelingsleder heli: Pawel Wasilevski
Styremedlem: Vegard Hammerseth

REFERAT:

Årsmøte 2013

Nina leder møte. Tilstede: 8stk.
-- Budsjett --
Mangler 5000kr sponsormidler til bruk av klubbflyet. Må kontakte bank eller forrige avdelingsleder for fly for å klare å gjennoppta planlagte midler.

Flertallet godkjenner regnskap og budsjettet.

-- Valg av ledere --
    Nina blir valgt til styreleder.
    Kåre velges til avdelingsleder fly.
    Pawel velges til avdelingsleder helikopter.
    Thomas velges til vara styreleder.
    Vegard Hammerseth velges til styremedlem.

-- Aktivitetsplan --
BÅT
Havhesten-treff 20. april.
Laternetreff for båtavdelinga kommer etterhvert.
Sommertreff skal arrangeres, men dato må sees ann.
Skal ha stand på Eikefjorddagene og SandenSøndag i Naustdal

BIL
Skal ha endurance, dragrace og ... -løp.
Kåre har lyst til arrangere et treff hvor bilbana blir lagt ut på en parkeringsplass gratis for alle. Bør også ordne til noen hopp for monstertrucks.

FLY
Få til litt mer treff i hallen og klubbflyet skal i aksjon.
-- Familierabatt --
Skal se det ann og diskutere priser på styremøte.
-- Grovastøylen --
Avdelingsleder for fly 2012 har nøkkel og avtale om tilgang til Grovastøylen. Dette må event overleveres til klubben.

Referent: Vegard Hammerseth

_________________
Nina Steindal - Styreleder og økonomiansvarlig

Nina :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: ÅRSMØTE 23. mars 2013
InnleggSkrevet: Søn Mar 24, 2013 9:07 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Kan nevnes at vi snakket løst og fast rundt mange av sakene. Det ble også snakket litt om veien videre og klubbens overordnede mål, å få sitt eget område å bedrive aktivitet på. Grovastøylen har lenge vert sett på som en mulighet, men slik det ser ut med motorsportklubben kan dette ta veldig lang tid, og vi blir nok ikke noen prioritert part i dette. Det å få til en mer permanent løsning for fly og helikopter burde ikke være så vanskelig, så dette oppfordres det styret med vekt på leder for fly og helikopter å kikke videre på.

Noe som ikke ble snakket om var avtalen båt har med kommunen om bruk av Storevatnet. Denne ble inngått som en prøve, og mye av tanken bak den var at også vi skulle flyttes med inn til vannet på Grovastøylen etter hvert. Jeg tviler på at dette blir så aktuelt, og vil ta saken opp igjen når dagens ordning nærmer seg slutten. Skal lobbyere litt opp mot dette for å se hva stemningen er i Plan og Miljø.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: ÅRSMØTE 23. mars 2013
InnleggSkrevet: Søn Mar 24, 2013 9:45 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Permanent sted for heli og fly er nok ikke så enkelt å få til som en skulle tro, og jeg kan med en gang opplyse om at det ikke blir en hovedprioritet for meg i år, og jeg tror jeg snakker for Pawel også. Det betyr ikke at vi ikke vil holde øyne og ører åpne, men jeg vil først prioritere alt som skal skje i år, for det begynner å bli mer enn nok å tenke på for min del iallefall. Men inntil da, så har vi alltids plasser som grovastøylen, nesjane, haukåa, idrettsplassene m.flere å bruke. Personlig vil jeg i år legge mer fokus på nybegynnere innen bil og fly, spesielt sistnevnte. Men vi kan prate om det på kommende styremøte.

Noe av mitt planlagte fokus i år blir:
- få igang noen strategier i florahallen som engasjerer mer
- vekke opp sovende nybegynnere som driver med fly og heli
- komme igang med klubbfly å få erfaring med dette
- skape noen eventer med bil som blir spektakulære

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: ÅRSMØTE 23. mars 2013
InnleggSkrevet: Søn Mar 24, 2013 10:00 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Tror faktisk ikke permanent sted til fly og heli er så vanskelig som du tror. Vi fikk det til før i Haukåa, og jeg vil tro at både der og Nordalsfjorden finnes steder vi kunne fått tillatelse. Men så er det dette med avstander da. Men siden det flys i Naustdal burde jo ikke 20 min kjøring være noe problem.

Haukåvannet er forøvrig et flott sted å kjøre med båt også. I vestenden er det godt med parkering og fin tilkomst til vannet. To hytter der, ene eid av tanten min som skjelden er der. Tror jeg må sjekke det ut en gang.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: ÅRSMØTE 23. mars 2013
InnleggSkrevet: Søn Mar 24, 2013 10:41 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Kanskje, kanskje ikke. Men en ting er også å få tillatelse som noen få privatpersoner, en annen ting er å få tillatelse som en klubb. Men det blir ikke prioritert av meg i år. Mye har skjedd siden man fikk lov å fly på flyplassen og slikt, generelt sett er radiostyrte ting i lufta blitt en litt mer kritisk sak enn før. De mer erfarne pilotene ordner tydeligvis for seg selv, og det er ikke dem jeg vil bruke noe særlig tid på nå. Det havner ofte nybegynnere sammen med de erfarne, og de blir som regel ivaretatt der. Men de fleste nybegynnere er helt på egen hånd, og ender ikke opp på disse små flystripene rundt omkring. Som du sier, avstander blir veldig viktig, spesielt for nybegynnerene, og det er disse jeg vil følge opp mer i år. Velger man riktig modell i dag, så flyr man de på fotballbanene og innendørs, og der har avdelingsledere mer mulighet til å følge opp og hjelpe til. Når jeg selger modeller, så er det alltid et tema hvor modellene kan brukes, og det er så mye lettere for folk hvis det skjer lokalt. De erfarne flyr kanskje mest på Skaflestad vil jeg tro, og det er nok gode 40 minutters kjøring om jeg ikke husker feil. Og angående nye steder å fly, om det plutselig blir dugnader og utbedring som må til, så er arbeidsmengden en helt annen på et blunk. Jeg er iallefall ikke klar til noe slikt enda. Jeg skal absolutt ikke være en hindring, men jeg vil heller ikke være til så stor hjelp, da jeg føler jeg har nok for i år.

Jeg og nina skal høre litt med noen bondelag her og der, men det blir stort sett alt fra vår side dette året (med tanke på permanent plass å fly). Neste år har vi nok flere rutiner på plass etter årets planer, og da ser jeg alt an på nytt. Jeg vil rett og slett ikke ha mer å tenke på dette året. Ønsker å få et kvalitetsår med de planene vi har først. Men ikke misforstå meg, om noen vet om noe så er det bare å komme med det. Jeg sier bare at jeg personlig vil ha fokus andre steder. Kjempekjekt hvis du vet om noen muligheter selvfølgelig :D

Beklager hvis jeg forklarer litt rotete, jeg er litt trøtt i knollen nå :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: ÅRSMØTE 23. mars 2013
InnleggSkrevet: Søn Mar 24, 2013 11:31 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
stressballen skrev:
Jeg er iallefall ikke klar til noe slikt enda.
Vi blir vel ikke yngre.


Hvis Thomas eller noen andre vil bruke energi på å skaffe et område så må vel det være toppers.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: ÅRSMØTE 23. mars 2013
InnleggSkrevet: Søn Mar 24, 2013 11:37 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Vegard skrev:
stressballen skrev:
Jeg er iallefall ikke klar til noe slikt enda.
Vi blir vel ikke yngre.

Hvis Thomas eller noen andre vil bruke energi på å skaffe et område så må vel det være toppers.


Ja, og det er akkurat det jeg skriver :wink:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 23 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC