Dato/klokkeslett: Lør Apr 20, 2024 2:38 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 23 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: ÅRSMØTE 23. mars 2013
InnleggSkrevet: Søn Mar 17, 2013 11:48 pm 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Brukerens avatar
Innlegg: 104
Bosted: Florø
Vedlegg:
557619_596315630381798_1617950548_n.jpg
557619_596315630381798_1617950548_n.jpg [ 6.99 KiB | Vist 14924 ganger ]


TID: Lørdag 23. mars 2013
KL: 1600 - 1700
STED: Storevatn Barnehage
, (E.M Holevei 23)

Alle betalende medlemmer i 2013 er velkomne til å delta.
På årsmøtet skal vi legge planer for 2013 og bestemme hva som skal være de viktigste prioriteringene fremover.

Saker:
1. Valg av ny styreleder og avdelingsleder for fly
2. Vanlige årsmøtesaker (Se vedtektene)
3. Event. Saker må meldes inn på forhånd.

Enkel servering


Vedlegg:
kart.png
kart.png [ 401.3 KiB | Vist 14895 ganger ]

_________________
Nina Steindal - Styreleder og økonomiansvarlig

Nina :)
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: ÅRSMØTE 23. mars 2013
InnleggSkrevet: Tor Mar 21, 2013 10:40 pm 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Brukerens avatar
Innlegg: 104
Bosted: Florø
Flere saker er meldt:
Ny avdelingsleder helikopter.

Om noen ønsker å stille kan en melde seg i forkant av møtet, eller på møtet.

_________________
Nina Steindal - Styreleder og økonomiansvarlig

Nina :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: ÅRSMØTE 23. mars 2013
InnleggSkrevet: Tor Mar 21, 2013 11:46 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Har ikke tid for møte selv i helgen men har ikke forstått hvorfor klubben er oppdelt som den er? Er vel ikke mer medlemmer enn hva en må ha? Og er vel heller ikke noe unikt en får i noen av 'avdelingene'.

Har ikke hatt tid å dra på halltreff i Florø til nå men virker jo heller ikke motiverende å skulle betale ekstra for fly litt eller kjøre litt bil siden jeg er med i heli avdelingen.

Men mulig jeg har gått glipp av en god grunn til å dele opp klubben som den er nå??

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: ÅRSMØTE 23. mars 2013
InnleggSkrevet: Tor Mar 21, 2013 11:56 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Grunnen er at avdelingene da får separat økonomi. Slik det var tidligere ble f.eks veldig mye penger brukt på treff i storhallen, mens båt ikke fikk noe. Slik det er nå får avdelingene inntekt av medlemsskap ut i fra medlemstall og hvor mye aktiviteter de genererer der man har sjanse for å få noe inntekt. Avdelingene spleiser på ting der det er fornuftig, som ved innkjøp av partytelt der bil og båt gikk sammen. Det var ingen ønske fra fly og helikopter på den tiden til å spleise på det.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: ÅRSMØTE 23. mars 2013
InnleggSkrevet: Fre Mar 22, 2013 12:22 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Som Thomas skriver, så er separat økonomi mye av grunnen. Om en avdeling gjør det bedre enn en annen, så vil den avdelingen igjen bli belønnet med flere midler som kommer avdelingen sin til gode. Om eksempelvis båtavdelingen arrangerer et supert treff på storevannet, og omsetter vafler for 2-3000,-, så er det litt dumt at ildsjela på båt må dele med resten av avdelingene, som kanskje er noe slappe, og som da heller ikke fortjener en bit av kaka. Om du er medlem av helikopter, og ønsker å fly på dropin i tillegg uten å være medlem av flyavdelingen, så koster det den nette sum av 50,- som igjen går rett i flykassa. Og hvis du ville ha kjørt fly og bil i tillegg til heli, som du er medlem av, så hadde det kostet deg en hundrings fordelt på de to avdelingene. Å være medlem av avdeling nr 2 koster deg 300,- ekstra i året. Dukker man opp på 6 treff, så er det inntjent, og man legger medlemsavgiften i den avdelingen man blir medlem av. Medlemmene av en avdeling har råderett over sine midler, inntil en viss grad selvfølgelig. Ting som arrangeres må ha rot i virkeligheten, man får ikke sløse bort klubbkassa.

Det er absolutt ikke store summer det er snakk om, og så langt ser systemet ut til å fungere i praksis. Jeg har flere ganger også hatt kunder som melder seg inn utelukkende på grunn av butikkrabatten, så man får jo igjen pengene. For alle brukerene her i florø som jevnlig er innom meg, så vil jeg si at de fleste har gratis medlemskap og vel så det på grunn av medlemsrabatter.

Kanskje systemet favoriserer nybegynnerene litt mer enn de som har holdt på lengst, men det skulle bare mangle. De fleste som er ny til hobbyen holder bare på med en aktivitet i starten. En nybegynner får fokus innen sin avdeling, rabatter, en plass å være, en stemme, og hjelp når det trengs. Jeg synes ikke det er så ille å betale 500,- for, og de som har fått den hjelpen synes tilbudet er bra. Når ny avdelingsleder på fly er valgt, så blir nok klubbflyet mer aktivt også, noe som er tiltenkt nybegynnerene. Det er vel heller ikke så ille?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: ÅRSMØTE 23. mars 2013
InnleggSkrevet: Fre Mar 22, 2013 12:38 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Noen tanker om å 'revidere' ting etter noen år for å se hvordan det har fordelt seg? Regner med tanken er å drive i null og slik jeg har inntrykk av så er i hvertfall en del avdelingene godt i pluss.

Men an halltreff er det bare jeg som synes det er rart å skulle betale mer for å gjøre mer enn en ting. Kostnaden for klubben er jo den samme om jeg hovrer fly eller ett heli.

Men skinner sikker igjennom at jeg synes det er litt unødvendig så lenge en fordeler aktivitetene litt ut over dei ulike avdelingene i løpet av året

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: ÅRSMØTE 23. mars 2013
InnleggSkrevet: Fre Mar 22, 2013 1:15 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Revidering skjer på årsmøtene, der har alle medlemmer sin stemmerett, men da må det meldes inn som sak på forhånd. Det er ikke noe mål å drive i null, målet er å være på pluss, slik at vi kan opprettholde tilbudet. Hvem vet, kanskje det dukker opp noen muligheter fremover som gjør at det er godt for klubben å ha penger i bakhånd? Det er heller ikke så billig å drive på som noen kanskje tror, eksempelvis så vil 2 treff på havhesten i år koste 6000,-, og det sier seg selv at pengene må komme et sted fra. I dette tilfellet vil båtavdelingen dekke noe av egen lomme, og resten fra klubbkassa si. Målet er å ha disse treffene 2 ganger pr år. Med det gamle systemet hadde det ikke vært mulig. Det har skjedd lite på fly og helifronten i et par år, derav minkende medlemsmasse, men dette blir endring på fremover. Bil og båtavdelingen går fint, og i år skal det skje mer. I min egen avdeling er det i skrivende stund 12 medlemmer om jeg ikke tar feil, så det er iallefall noe som fungerer. Båt ligger også godt an, og er i vekst. Vi skal snu flisa på de andre avdelingene også, men personlig så vil jeg ikke fokusere på å kapre "gamlegutta", men heller å få inn den yngre garde.

Når det gjelder det å betale for seg i hallen, så må du huske at målet vårt er å belønne medlemsskap i de forskjellige avdelingene. De færreste av gutta som flyr kjører også bil OG heli i tillegg, så slik jeg ser det, så vil det reelt gjerne bli snakk om et par personer dette vil gjelde for. Jeg vet kun om deg (og meg selv) som ville ha brukt alle tre avdelingene i hallen, så da snakker man igjen om en femtilapp ekstra på kanskje en eller to personer. Vi prøver bare å gjøre det likt for alle. Når gutta kjører bil og er medlemmer av bilavdelingen, så ville du ha benyttet deg av "bilplass" når du kjører bil, derav tenker vi at det blir oppdelt på dropin også i hallene. Kanskje firkantet, men rettferdig, og det er heller ikke noen mulighet til å tolke det feil. Hver avdeling betaler for seg i hallen, og da blir det naturlig at man betaler for den plassen man okkuperer med det aktuelle produktet. Det blir enkelt og greit. Men blir det en virkelig problemstilling i det hele tatt?

Poenget er at det blir lettere å se fordelene med medlemsskapet, og får man flere medlemmer, så vil man jo kunne ta nye diskusjoner på kostnadene etterhvert. Jeg har selv gjort det enkelt, og betalt medlemsskap i alle avdelingene, totalt 1100,- pr år, og høster fordelene av det. Jeg ser hva pengene går til, og det er at vi fremover skal opprettholde noe for bil, båt, fly og heli. Kanskje med mest fokus på de som trenger hjelp.

EDIT: Vi ser jo også på tidligere halltreff i storhallen at de færreste opererte innen flere brukergrupper i praksis. Som regel kjører bilgutta kun bil, men fly og heli er gjerne mer vekselvis.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: ÅRSMØTE 23. mars 2013
InnleggSkrevet: Fre Mar 22, 2013 2:26 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Som sagt kan dette tas opp på årsmøtet. Sist gang var det skuffende lite oppmøte, men vi gjennomførte og behandlet sakene som kom opp, blant annet oppdeling i avdelinger, mye pga den veldig varierende aktiviteten på forskjellige hold. Jeg vet ærlig talt ikke om jeg ville gått inn som avdelingsleder på båt om det ville si at det jeg jobber mot i lag med mine medlemmer skulle kunne brukes opp av avdelinger som ikke legger like mye i det. Man høster det man sår. Ellers er det jo ikke noe problem for avdelinger å gå i lag om å dekke kostnader og inntekter. Styret tar opp ting som de kommer og formidler videre til sine avdelinger når det er ting som må tas opp i plenum. Om man ønsker at ting skal skje er det å møte på årsmøtet og fremme sine saker og synspunkter et godt sted å starte. Det samme gjelder å bygge aktivitet på både forum og ute i friluft, fremme klubben, skaffe medlemmer, bygge miljø. Det har vert alt for mye fokus på egen morro for alt for mange, og vi ser at medlemstall faller innen visse grener, selv om antall brukere av diverse modelltyper faktisk er veldig stabilt eller økende. Så da er jo spørsmålet hvorfor de ikke går inn i klubben og prøver å lage aktiviteter under en felles paraply slik at man igjen stiller sterkere som en gruppe om noe skulle oppstå. Vi hadde f.eks nytte av å kunne stille som en klubb når vi ble jaget fra Storevatnet. Nå kan vi diskutere om utfallet der var som ønsket med at nitro og bensin ikke lenger er lovlig, men det hjelper hvertfall ikke å sitte for seg selv og klage. Som medlem i klubben stiller man sterkere og har større gjennomslagskraft for å få sine saker behandlet på en rettferdig måte.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: ÅRSMØTE 23. mars 2013
InnleggSkrevet: Fre Mar 22, 2013 3:12 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Enig på den ja :)

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: ÅRSMØTE 23. mars 2013
InnleggSkrevet: Fre Mar 22, 2013 6:17 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 314
Bosted: Florø
2nd that

_________________
Mvh Roger Eltvik
Sløydlærer på Florø Barneskole


King Hauler
HPI Sprint 2 Flux WP
Tamiya TT01ES
Nitro RS4 4WD
HPI Savage XL 5,9CC
Black Pearl
Xiang Rui Kou


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: ÅRSMØTE 23. mars 2013
InnleggSkrevet: Lør Mar 23, 2013 12:06 am 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Brukerens avatar
Innlegg: 104
Bosted: Florø
Litt kort varsel kjære avdelingsledere...
Men eg utfordrer dere til å ha et ca 5 min innlegg på årsmøtet i morgen ang deres "aktivitetsplan" for 2013. Kan også være aktuelt at en går "avdelingsvis" til slutt på møtet for å kunne lage en slik plan sammen med sine medlemmer om det ikkje er blitt gjort tidligere.

_________________
Nina Steindal - Styreleder og økonomiansvarlig

Nina :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: ÅRSMØTE 23. mars 2013
InnleggSkrevet: Lør Mar 23, 2013 4:15 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Jeps men forstår delingen om en har såpass ulike behov og interesser internt mellom avdelingene :)

Bare syntes det var litt rart med ekstra avgift om en skal gjøre mer enn en ting på en av dei tilstemningene som en alt "betaler" for. Men skal ikke kverulere jeg :p

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: ÅRSMØTE 23. mars 2013
InnleggSkrevet: Lør Mar 23, 2013 4:32 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Godt mulig vi endrer det til neste år, vi ser det an. Om det meldes inn som sak til neste medlemsmøte, så blir det ny avstemming i 2014. Vi bør iallefall prøve det gjennom et år og se hvordan det fungerer i praksis.

I naustdal betaler de vel 500-600 pr snute for hallen bare for noen måneder? Og da er det jo ingenting annet som skjer utover det? Det er jo ikke så store summer det er snakk om her for å opprettholde et tilbud.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: ÅRSMØTE 23. mars 2013
InnleggSkrevet: Lør Mar 23, 2013 6:33 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
500 / halvår. Men det er kun kost prisen til hallen ikke noe pluss prosjekt. Ingen mening i å spare opp noen penger felles der.

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: ÅRSMØTE 23. mars 2013
InnleggSkrevet: Lør Mar 23, 2013 6:36 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
syns so absolutt at målet bør være å gå i pluss,kan jo komme eventuelle investeringer av utstyr,hall leige osv..:) syns 500 for medlemskap er billig og,dei fleste klubber eg har sett ligge høgare,nåken opp i 2000...

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 23 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC