Dato/klokkeslett: Fre Mar 29, 2024 7:27 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 14 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Aktiviteter bilavdeling
InnleggSkrevet: Lør Mai 25, 2013 10:52 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Etter å ha kommet gjennom siste innendørs halltreff før sommeren, så har jeg lyst til å høre litt hva som kunne vært morsomt å få til av aktiviteter utover året. Da tenker jeg i klubbsammenheng, altså noe som Sunnfjord rc-klubb kan arrangere og eventuelt premiere. Vi hadde en kort dialog på treffet i dag, og der ble det snakket litt om trialkjøring. Noen som har forslag til hvordan dette kan arrangeres i klubbregi?

Vi har jo forholdsvis mye aktiviteter å gjøre innen bil, som for eksempel lengdehopp, høydehopp, dragrace, max hastighet, max climb, hill run, crawling, buggyrace, vintagerace, mudrace og så videre. Jeg tenker da på aktiviteter som det kunne vært premiering på gjennom klubben. Jeg vil komme med følgende forslag. Vi finner en eller annen konkurranse der folk må kjempe litt, men til gjengjeld kan vinne en flott premie. Hva sies om eksempelvis en Playstation for førsteplass? Eller en blu-rayspiller? Eller en Xbox One? Akkurat hva som kan vinnes kan vi diskutere, men hvis vi åpner dørene for å kunne vinne noe tøft, så vil vel det kunne være den gulroten som trengs for å få igang aktiviteten på skikkelig vis?

Så jeg spør, hva kan vi i bilavdelingen arrangere av konkurranser for bilgutta, der førstepremien eksempelvis vil være en Xbox One? :wink:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Aktiviteter bilavdeling
InnleggSkrevet: Lør Mai 25, 2013 11:20 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
hm..top truck challenge? http://www.norcc.com/vb/showthread.php? ... lenge-2012

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Aktiviteter bilavdeling
InnleggSkrevet: Lør Mai 25, 2013 11:22 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
video: http://www.youtube.com/watch?v=VJA3LNRW ... e=youtu.be

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Aktiviteter bilavdeling
InnleggSkrevet: Lør Mai 25, 2013 11:25 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
http://www.youtube.com/watch?v=wBmkuqSbRTQ

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Aktiviteter bilavdeling
InnleggSkrevet: Lør Mai 25, 2013 11:42 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Noted :D
Men høres det interessant ut? Jeg vet iallefall at jeg hadde engasjert meg for å muligens kunne vinne en Xbox One eller noe annet spennende :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Aktiviteter bilavdeling
InnleggSkrevet: Søn Mai 26, 2013 12:42 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
absolutt interessant det ja..:)

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Aktiviteter bilavdeling
InnleggSkrevet: Søn Mai 26, 2013 9:26 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Bare for å lufte tanken her også. Hadde bilgutta vært interessert i en tur til Kinn med rutebåt, der vi pakker opp med radiostyrte biler, og går opp kinnaklova med dem?

På søndager så går rutebåten fra Florø kl 14.30, og drar tilbake kl 20.34 fra Kinn. Da kunne vi ha gått av båten, aktivert doningene, tatt spaserturen opp kinnaklova, grillet og slappet av, før vi reiser tilbake. Hadde det vært noe? Klubbkassa vår kunne eventuelt tatt kostnaden med turen? Hadde jo vært litt moro å kjørt bil på en slik plass da, litt kultur og rc-moro samtidig :)

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Aktiviteter bilavdeling
InnleggSkrevet: Søn Mai 26, 2013 9:35 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
Det hadde vore moro ja..:) Mari mente og det va en go ide..:)

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Aktiviteter bilavdeling
InnleggSkrevet: Søn Mai 26, 2013 10:11 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
carish skrev:
Det hadde vore moro ja..:) Mari mente og det va en go ide..:)


Kunne vært kjekt å tatt med madammen og ungene på en slik tur, det er vel kanskje det dere tenkte også?

Jeg aner ikke hvordan forholdene er oppå der, men hvis det er mulighet for å fly, så åpner jo det dørene for en samling for både bil, fly og heli? Men kanskje en uansett skal tenke kun elektro, for fredens skyld :D
Noen som vet om det er mulighet til å fly på Kinnaklova?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Aktiviteter bilavdeling
InnleggSkrevet: Søn Mai 26, 2013 10:56 pm 
RC m/erfaring
RC m/erfaring
Brukerens avatar
Innlegg: 71
Ja, det går an, eg ville ikkje ha flydd fra midt i kinnaklova men på sydøst sida er det fine (landings-)forhold dersom det blåser fra syd eller er vindstille, har tenkt på det fleire ganger men aldri gjort det. Glimrende ide å samle bil-gjengen og fly-gjengen til felles utflukt. Men pass godt på ungene der ute (ørn)!


Sist endret av rotor den Søn Mai 26, 2013 11:28 pm, endret 1 gang

Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Aktiviteter bilavdeling
InnleggSkrevet: Søn Mai 26, 2013 11:23 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Er nok lurt å være litt forberedt på ørn med tanke på de minste ungene ja. Er ikke noe jeg gambler på iallefall. Et godt tips.

Men tror du det er mulighet for litt andre fly enn motorglidere? Kunne kanskje en slik Beaver som jeg har hengende i butikken klare å lande et sted der?

Et annet spørsmål, vi burde kanskje latt ikke-medlemmer tatt turen med oss også, mot at de dekket egne kostnader selvfølgelig? Eller burde en slik utflukt vært utelukkende for medlemmer? Vet kanskje om noen som sikkert kunne tenkt seg å være med om anledningen byr seg, men de er ikke medlemmer av klubben.

Jeg lurte på en ting til, er det mulighet å ta med dyr på disse turene? Da tenker jeg spesielt på rutebåten. Jeg spør på grunn av at vi har 2 hunder, og hvis hele familien stikker på dette, så må vi finne ut hva som må gjøres med dyrene. Om de kan bli med, så er jo det bare kjekt synes jeg da.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Aktiviteter bilavdeling
InnleggSkrevet: Søn Mai 26, 2013 11:36 pm 
RC m/erfaring
RC m/erfaring
Brukerens avatar
Innlegg: 71
Flytype vil eg si er uten betydning, bare det er litt størrelse på modellene (1-2 m vingespenn). det fine med en motorglider er at den kan fly med og uten motor, så man er helgardert med hensyn til vind. Beaver'en vil heilt sikkert fly som bare det. Når det gjelder hunder på Kinn så tror eg nok at du får de med på båten, men det er mange sauer som beiter der ute altså.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Aktiviteter bilavdeling
InnleggSkrevet: Søn Mai 26, 2013 11:45 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ok. Det var mest landingene jeg tenkte på. Motorgliderene er jo bare å buklande, så jeg lurer litt på om en flymodell med vanlig understell vil få skikkelig pryl, eller om det finnes fine nok sletter der som man kan lande et fly med vanlig understell på.

Når det gjelder hundene våre, så er iallefall de vant med andre dyr, vi har dem med innimellom på en gård i steindalen. Men det er ikke alle sauer som er like snille :D

Men er en fellestur til Kinnaklova noe vi skal forfølge videre litt eller? Synes det høres ut som en fin start jeg :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Aktiviteter bilavdeling
InnleggSkrevet: Man Mai 27, 2013 8:28 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
jepp,tenkte med heile fam då ja..:) skulle fått te nåke sånt..:)

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 14 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC