Dato/klokkeslett: Tor Mar 28, 2024 4:10 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Offroadbane?
InnleggSkrevet: Søn Jan 26, 2014 4:25 am 
Bygger selv!
Bygger selv!
Brukerens avatar
Innlegg: 23
Bosted: Viksdalen
Hei!
Eg har lenge gått og tenkt litt på å lage ei offroadbane. I sommar hadde eg eit lite prosjekt som aldri vart noko av, fordi det var for bløtt og "myrete". Men no har eg kanskje funne eit fint område som er i ferd med å gro igjen. Eg tenkte eg skulle tilby meg å rydde vekk krattet og småskogen for naboen, som uansett bør fjernast. Dette området er flatt og tørt nok, og det er mulighet for parkering og strøm like ved.
Eg har og tilgang på ein minigravar og traktor og litt ekstra arbeidskraft for å få dette til.

Eg har overhodet ingen erfaring med racing eller slike baner. Eg har kun vore ein liten tur på bana på Radøy i Hordaland og prøvd slashen. Der har dei kunstgras og terasseteppe som underlag.
Om eg kjem so langt at eg får lov til å sette i gang, så er gammalt/utslitt kunstgras noko som kanskje går an å få tak i til ein billig penge (?).

Det er godt mulig at eg er litt for optimistisk, og at dette blir vanskeligare enn eg ser for meg, det er det sannsynligvis, men det er vel lov å prøve seg. :lol:

Eg laga ei rask tegning av eit design som såg artig ut, og som eg kan vise fram til naboen, slik at han får ein ide om korleis det vil sjå ut.

Bilde

på tegningen er bana ca. 30 meter lang og 20 meter brei. Det er kanskje for stort, men det kan sjølvsagt endrast.

Spørsmålet er om dette er av interesse? Om eg hadde fått dette til hadde det jo vore artig å hatt noken konkurransar med short course-bilar eller andre.
Det er jo usikkert om eg får dette til i det heile tatt, men eg vil likevel høyre kva andre tenker om dette prosjektet.

Kom med innspel

_________________
Eirin Vallestad


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Offroadbane?
InnleggSkrevet: Søn Jan 26, 2014 2:26 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
En off-road bane er nok av interesse for de fleste som er gjennomsnittlig interessert i radiostyrte biler. Det er først da bilene kommer til sin fulle rett, man kan også konkurrere eller se hvordan egen kjøring forbedres etterhvert som man blir flinkere til å sette opp bilene. Problemet jeg ser med slike baner er lokasjon, og hvor lenge den får ligge i fred. Hvis man får et område man kan ha en bane permanent, så er jo det helt supert. Det andre er at banen bør være tilgjengelig med tanke på reiseavstand, og at man kan kjøre biler som bråker der også, eksempelvis nitrobiler.

Stor bane er helt topp det, da får man litt plass å boltre seg på. Selv om det hadde vært et stykke å kjøre, så hadde nok jeg med flere dukket opp for å kjøre innimellom, men jeg tror du vil få problemer med å få folk på dugnad fra Florø siden det er et stykke å kjøre. Men da snakker jeg kanskje kun for meg selv. Anyways, tøft prosjekt, og hvis forholdene og mulighetene ligger til rette, så er det bare å kjøre på :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Offroadbane?
InnleggSkrevet: Søn Feb 02, 2014 8:32 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Kjempekult dette. Stå på!

Gjør ikke noe å kunne forandre banen senere. Til slutt blir noen for gode på samme oppsettet :P


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Offroadbane?
InnleggSkrevet: Tor Feb 27, 2014 9:36 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Tøft! Absolutt kjekkt å samles en god gjeng for å kunne konkurrere litt :-)
Blir litt mer utfordrende enn å herje i et sandtak for eksempel.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Offroadbane?
InnleggSkrevet: Ons Mar 05, 2014 12:23 am 
Bygger selv!
Bygger selv!
Brukerens avatar
Innlegg: 23
Bosted: Viksdalen
foreløpig intet nytt å melde her, sidan eg har vore opptatt i det siste, men hadde vore kjekt å få til.
Det beste hadde jo eigentleg vore å fått rydda vekk småskogen før myggen og flåtten kjem :)

_________________
Eirin Vallestad


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Offroadbane?
InnleggSkrevet: Tir Apr 08, 2014 8:11 pm 
Bygger selv!
Bygger selv!
Brukerens avatar
Innlegg: 23
Bosted: Viksdalen
hei!
Det er godt mulig det blir bygging av bane i sommar. Har vore heldig og allerede fått tak i kunstgras, og naboen var interessert. Det gjenstår fortsatt å finne ut nøyaktig kvar det passar best å plassere den, men ellers ser det bra ut for prosjektet :)

_________________
Eirin Vallestad


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC