Dato/klokkeslett: Fre Mar 29, 2024 11:39 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Er du klar for sesongen?
InnleggSkrevet: Tor Mai 29, 2014 6:59 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg regner med at flere har det på samme måte som meg når det gjelder radiostyrte dingser. Det finnes gjerne massevis av radiostyrte greier i hylla, men det er som regel ett eller annet som feiler dem :roll:
Og så er sommeren plutselig her, interessen for litt rc-bashing kommer, og når en da skal bruke tingene, så funker det ikke. Det pleier stort sett å skje meg hvert år. Bilstallen har jeg fått noenlunde i orden, så der satser jeg på å få kjørt litt i sommer. Thunder Tiger EK4 har fått ny bakdiff, og er klar for action. HPI Apache C1 har fått ny regulator, der har jeg putta på samme regulator som står i HPI Savage 2350, og denne blir nå kjørt på 4S, noe som vil gi den et godt liv i denne bilen. Forhåpentligvis. Team Losi LST2 har fått seg en liten makeover, men mangler litt på motorbiten. Gjengene i plugghullet var ødelagt, men jeg har nå fått et nytt brennkammer som skal settes på motoren. Da regner jeg med at ting skal være på stell igjen. Disse 3 bilene har stått ganske lenge uten å ha fått luft under hjula, men nå er de altså klare :D

På flysiden ligger jeg et stykke etter dessverre. Det tar for lang tid å bygge, men jeg har noen modeller som fremdeles er i live og som jeg kan bruke. I taket henger det en STM Beaver som jeg må modifisere litt. Jeg er ikke begeistret for rorsystemet på flottørene, og planlegger å sette i en egen servo eller to til dette formålet. Må bare finne ut en fornuftig måte å gjøre det på først.

På båtsiden ligger jeg langt etter. Har ingen planer om å bygge på noen egne større prosjekt i år, jeg rekker rett og slett ikke over. Har et prosjekt som skal gjøres ferdig for noen andre, og trenger egentlig tiden til det. Godt mulig jeg blir fristet til å kjøpe meg en bensinbåt i sommer, Proboat har kommet med en catamaran som heter Rockstar. Denne har elektrisk start, som unektelig er litt kult.

Når det gjelder helikopter, så vil fokuset ligge på Trex 450 og Trex 600N i år. Disse fungerer, er enkle å jobbe med om jeg skulle kræsje, og gjør nytten sin. Nye fugler får vente til en senere anledning. Å ha fulltidsjobb på dagtid, hobbybutikk på kveldstid, studere og ha et familieliv gjør til at jeg ikke rekker over alt jeg skal. Derfor er det viktig å ha de eksisterende modellene noenlunde klar til bruk også, og ikke påbegynne nye store prosjekter før jeg har mer tid til overs. Nå ser jeg iallefall veldig frem til å kjøre litt radiostyrt bil etter gammelt :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Er du klar for sesongen?
InnleggSkrevet: Fre Mai 30, 2014 11:23 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
har alt klart eg..:)

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC