Dato/klokkeslett: Fre Apr 19, 2024 9:29 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: En påskedag i steindalen
InnleggSkrevet: Ons Apr 04, 2012 10:43 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Foreløpig er det ingen bilder, men jeg satser på å få tatt noen i morgen. Etter jobb idag så pakka jeg bilen med T-rex 450, T-rex 600N, T-rex 700N, og YAK55. Hovedsaklig tenkte jeg å bruke flytiden på å justere litt, da jeg har flytta 450'n, 600'n og Yak'n over til Spektrum DX8. Det medfølger dessverre en god del knotting på slike valg, men slik er det.

Det ble en rolig start idag, hadde et par turer med Yak55 og T-rex 450, men fant ut at jeg ville vente med fuelhelikopterene til imorgen. Jeg har også litt lyst til å prøve ting som jeg ikke har gjort før med helikopterene, men vet ikke helt hva enda, får prøve meg litt frem. Flyrutinene har liksom brent seg fast i et mønster, og det må jeg gjøre noe med. Men først og fremst må rusta fjernes fra fingrene og sinnet.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: En påskedag i steindalen
InnleggSkrevet: Tor Apr 05, 2012 11:03 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Skal se om jeg får lasta opp noen videoklipp, men det ble ikke rare greiene. Var ingen som kunne filme, så jeg satte bare kameraet i bagasjerommet på bilen. Gikk også tom for plass på minnekortet, så det ble ikke noe særlig av film med 600'n og 700'n. Jeg fikk iallefall prøvd alle helikopterene, og det er jeg godt fornøyd med. Bare det å vite at de flyr gjør at neste steg med justering kan starte. Jeg kunne iallefall konstatere at jeg hadde en del å gjøre med alle helikopterene. 450'n måtte trimmes såpass at jeg vil justere litt mekanisk også, og i tillegg føltes det ut som at servoene hadde problemer med å sentrere. Dette skyldes kanskje noen trege linker eller lignende, så det må finnes ut av. Når jeg begynte å flippe litt rundt på 600'n, så ble det mye skjelving i helikopteret. Tipper dette har med gyrogain å gjøre, så mesteparten av justeringstiden der vil gå til gyrojustering, men også litt på motor. 700'n trenger utelukkende justering av motor, her er det et stykke til mål enda. Først må jeg få denne til å gå bra, og så blir det nok også litt knotting på gyroen også. Urk...... :evil:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: En påskedag i steindalen
InnleggSkrevet: Fre Apr 06, 2012 12:26 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg hadde et slags delmål for flyvningen i steindalen denne gangen, og det var å bryte litt opp i flymønsteret mitt. Jeg får flydd såpass lite at jeg gror fast i et mønster, noe som egentlig gjør det dritkjedelig å fly. Kanskje litt dumt å begynne med et slikt mål, når jeg kanskje heller burde flydd litt sirkler og åttetall for å fjerne rust i fingrene. T-rex 450 ble iallefall prøvekanin denne gangen, og jeg prøvde å rote meg inn på "funnels" (tror jeg det heter) for første gang med et skikkelig helikopter. Har testa litt på simulator også, men får ikke så mye til der, så da blir det heller ikke mye trening på simulator. Følte iallefall at å forsøke det "live" var mye mer interessant, da jeg fikk et par aha-opplevelser. Jeg er en "learn by doing myself" mann, ingen tvil om det.

Følte at jeg kom borti noe som kunne ligne funnel noen ganger, og ser at det da bare blir snakk om å justere rett for å få det til. Oppdaget også at det var mye lettere å komme seg ut av situasjoner nå, altså når jeg kommer i problematiske posisjoner. Kanskje litt fordi jeg hadde god høyde, og var forberedt på at ting ville gå galt. Å komme seg ut av mislykkede forsøk med helikopteret blir nok veldig viktig i øvelser. Forøvrig skapte det litt problemer at helikopteret ikke er så godt innjustert nå. Følte at jeg måtte kjempe litt for mye med korrigering av helikopteret i tillegg til å forsøke noe nytt, men det skal jeg få fikset.

Forsøker i skrivende stund å laste opp noe tullball, aner ikke om det vil gå. Blir så store filer i HD....

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC