Dato/klokkeslett: Lør Apr 20, 2024 2:09 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 154 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Tor Mar 14, 2013 2:03 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Vegard skrev:
Hvordan er dette UDI quadkopteret på fremoverflyving? like bra some Nine Eagels sitt?
Hvor lenge er ca. flytid?


Med tanke på det lille jeg har fått testa, så liker jeg presisjonen til NE alien quad best, den føles bedre ut å fly når fjernkontrollen står i standard modus. Litt mer kvalitet på fjernkontrollen også. Når det er sagt, så har jeg ikke testa UDI på noe særlig annet enn hover og flipping, kan hende den duger på fremoverflyging. Og UDI quad er ganske morsom siden den flipper ved et tastetrykk. Litt mer tungvint på Alien quad, der man først må stille fjernkontrollen opp i høy følsomhet og flippe den manuelt. I og for seg greit, men da er den myyyye verre å fly generell flyvning med, så en bør lande modellen og justere ned følsomheten igjen.

I en ledig stund i morgen torsdag, så skal jeg se om jeg får sammenligna begge to utenfor butikken, med tanke på fremoverflyging og batteritid.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Tor Mar 14, 2013 2:51 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Har du begge inne når jeg er hjemme i påska plukker jeg nok med meg den beste 8)

Heller litt mot UDI siden den har beskyttelse.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Lør Mar 16, 2013 3:58 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
stressballen skrev:
Vegard skrev:
Hvordan er dette UDI quadkopteret på fremoverflyving? like bra some Nine Eagels sitt?
Hvor lenge er ca. flytid?


Med tanke på det lille jeg har fått testa, så liker jeg presisjonen til NE alien quad best, den føles bedre ut å fly når fjernkontrollen står i standard modus. Litt mer kvalitet på fjernkontrollen også. Når det er sagt, så har jeg ikke testa UDI på noe særlig annet enn hover og flipping, kan hende den duger på fremoverflyging. Og UDI quad er ganske morsom siden den flipper ved et tastetrykk. Litt mer tungvint på Alien quad, der man først må stille fjernkontrollen opp i høy følsomhet og flippe den manuelt. I og for seg greit, men da er den myyyye verre å fly generell flyvning med, så en bør lande modellen og justere ned følsomheten igjen.

I en ledig stund i morgen torsdag, så skal jeg se om jeg får sammenligna begge to utenfor butikken, med tanke på fremoverflyging og batteritid.


Fant du noen konklusjon? evt. har du begge på lager kommende torsdag?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Lør Mar 16, 2013 4:00 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
shit, sorry, har glemt det, men skal teste nå samtidig med 8ight. Kan bli problem med Alien quad, men bør gå bra med UDI med tanke på lager.

EDIT: Har fått testa littegrann, men det blåste opp litt, så jeg fikk ikke prøvd helt slik jeg hadde tenkt. Personlig synes jeg at Alien quad er mye mer responsiv og kvikk i forhold til UDI'n, som er litt mer slow motion i korrigeringer. Fremoverflyvning fungerer greit med UDI'n det lille jeg fikk testa. Jeg fikk ikke dratt på over lang avstand helt på den måten jeg kunne tenkt meg, men dette kan vi jo teste når du stikker innom :D

UDI'n er til gjengjeld rimeligere, og har beskyttelse som gjør den litt kulere for innendørs flyvning, og så er det jo greia med at den flipper ved et tastetrykk da. Har fordeler og ulemper begge to, men jeg synes nok at Alien quad er den beste flyvemaskina av dem begge.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Tor Mar 21, 2013 1:46 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Er du på jakt etter det lille ekstra til din touringbil eller skalabil? Vi har fått inn noen få sett med motoriserte vindusviskere som monteres på karosseriet. :D

Rapicon bilfuel med 25% nitro er også tilbake på lager.

Vi har også fått inn noen morsomme modeller som styres med infrarød kontroll, blant annet ufoer til 99,-. Jeg har testet en slik (det vil si at min minste på 2 år har fått lov til å mishandle den, og den fungerer fremdeles). Modellen har lys som kan slåes av eller på via kontrollen :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Fre Apr 05, 2013 1:43 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
STM Beaver RTF er tilbake på lager, dette er en flott modell med mange skaladetaljer. Modellen er utstyrt med kraftig motor, flaps, lys, og blir levert med både landingshjul og flottørsett. RTF-utgaven koster 1950,- (medlemspris 1794,-)

Traxxas 1/10 Slash 4x4 VXL og Traxxas 1/16 E-revo VXL er forventet inn på lager før helgen, og dette er spennende biler når man kjører dem på 3S lipo. Som vanlig leverer Traxxas vanntett elektronikk, slik at man kan herje med bilene i allslags vær :D

Jeg forventer også inn softgun i varesortimentet, og med litt flaks får jeg noen nå før helgen. Jeg får også en til test, og skal komme tilbake med rapport og priser på disse etterhvert :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Fre Apr 05, 2013 11:31 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Nedskyting av 3-D isopormodeller med softgun er dritartig, det har jeg og Yalla gjort et par ganger. Så fort jeg er lei av Souka`n min er det frem med hk 416 med full auto, lasersikte, redpointsikte og tactical flashlight 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Lør Apr 06, 2013 12:39 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hehehe, kanskje et av de morsomste bruksområdene det ja. Depronfly eller sveitserost, blir vanskelig å se forskjellen til slutt :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Lør Apr 13, 2013 1:06 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Vi har hatt en liten ryddekveld, og det har dukket opp noen fine karosserier som nå blir satt til salgs i butikken :D
Karosseriene er som følger:

Tamiya 51421 Castrol Honda Civic VTi
Parma 10340 Baja Bug w/wing
HPI 7401 Chevrolet Silverado
HPI 7241 Peugeot 106 Maxi
HPI 17543 Chevrolet Camaro 2010
HPI 7494 Chevrolet Camaro 1968
HPI 17522 TVR Sagaris
HPI 7474 TVR Tuscan
HPI 7450 BMW M5


Vedlegg:
51421.jpg
51421.jpg [ 130.95 KiB | Vist 15278 ganger ]
parma 10340.jpg
parma 10340.jpg [ 79.04 KiB | Vist 15278 ganger ]
hpi 7401.jpg
hpi 7401.jpg [ 98.48 KiB | Vist 15278 ganger ]
hpi 7241.jpg
hpi 7241.jpg [ 162.64 KiB | Vist 15278 ganger ]
hpi 17543.jpg
hpi 17543.jpg [ 28.35 KiB | Vist 15278 ganger ]
hpi 7494.jpg
hpi 7494.jpg [ 54.57 KiB | Vist 15278 ganger ]
hpi 17522.jpg
hpi 17522.jpg [ 18.71 KiB | Vist 15278 ganger ]
hpi 7474 (Small).jpg
hpi 7474 (Small).jpg [ 59.84 KiB | Vist 15278 ganger ]
hpi 7450.jpg
hpi 7450.jpg [ 49.01 KiB | Vist 15278 ganger ]

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Lør Apr 13, 2013 12:02 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Er det M5 dekselet med lyktebøtter? Og er det 190mm?

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Lør Apr 13, 2013 4:50 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Thomas skrev:
Er det M5 dekselet med lyktebøtter? Og er det 190mm?


Nei, tror ikke det. Mener å huske at det er samme som jeg har på TB02'n som jeg bruker til drift.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Man Apr 15, 2013 6:19 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har begynt å få litt påfyll av varer i butikken, og flere etterlengtede saker er tilbake i hylla. Rimelige lyssett er endelig tilgjengelig i hylla igjen. I tillegg er Tamiya maskeringstape fylt opp, flere typer touringdekk er på plass, pluss litt forskjellig annet snacks :D

Jeg har også 2 korger stående som inneholder varer med 50% rabatt. Det har allerede begynt å forsvinne ting derfra, så her gjelder det å være tidlig ute :D

Flere startbyggesett fra Italeri er kommet på lager, dette er flotte sett som har maling, lim og pensel inkludert i pakken. Settene er er rimelige og holder høy kvalitet.

Den populære UDI minidrone er også tilbake på lager, løp og kjøp :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Fre Mai 24, 2013 9:20 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Over helga får vi inn en tøff sak fra HPI, en Apache C1 med vanntett elektronikk, børsteløs motor og 2.4ghz radio. Bilen er RTR, nesten 60cm lang, og beregnet for 2 stk 2S lipo i serie. Med et enkelt inngrep kan man kjøre 1 stk 4S lipopakke om man heller vil det. Skaladetaljene på denne bilen er meget bra.

Vi vil sette opp en i utstilling, og det vil også være mulig å se bilen i aksjon utenfor hobbykjelleren for de som vil det. Bilen blir levert ferdig bygget med radioutstyr, og man trenger 4xAA batterier til fjernkontroll, og lader/kjørebatteri til bilen utenom.

Pris på bilen vil være 3999,- (så langt lageret rekker)
(medlemspris 3679,-)

Link til produsent: http://www.hpieurope.com/kit-info.php?p ... 09&lang=en

Noen bilder:


Vedlegg:
apache 1.jpg
apache 1.jpg [ 233.49 KiB | Vist 15180 ganger ]
apache 2.jpg
apache 2.jpg [ 45.43 KiB | Vist 15180 ganger ]
apache 3.jpg
apache 3.jpg [ 227.22 KiB | Vist 15180 ganger ]

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Man Mai 27, 2013 4:03 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har nå nettopp prøvekjørt Apache C1 utenfor hobbykjelleren, og førsteinntrykket er supert :D
Ut av eska virker bilen veldig solid, og den ser ut til å være godt konstruert. Jeg har sett noen tidligere reviews der bilen får merknad på et par ting, blant annet at drivakslingene popper ut fordi de er litt for korte. Dette ser ikke ut til å være tema her i det hele tatt, de sitter fint i alle posisjoner. Framme er det leddede universalakslinger, og ved full sving og fullt utslag på bærearm, så ser det bra ut.

Fartsregulatoren sitter også godt plassert, men ledningene er kanskje litt dumt plassert. Jeg skal stripse dem slik at de ligger trygt, men utover dette ser det ut som at jeg ikke trenger å gjøre noe særlig. Absolutt en flott bil til en hyggelig pris :D

Når det gjelder kjøreegenskaper, så blir det litt opp til hver enkelt å vurdere, men personlig syntes jeg den var litt stiv i fjæringa. Jeg skal endre litt på demperolje, så får vi se. Bortsett fra det, så var bilen stabil, gikk akkurat passelig fort, og underholdende å kjøre. Love it :D

Jeg har også tatt inn en lader/lipokombo som passer til denne bilen. Der får man en 12V/220V 6A computerlader som er godt utstyrt med diverse ladekabler, og 2 stk 7.4v 4000mah 35C hardcase lipobatterier til samlet pris av 999,-

Videre har jeg idag fått inn den fine kontursaga til dremel på lager igjen, dette er en meget kjekk sak :D


Vedlegg:
Dremel-Moto-Saw-Kit.jpg
Dremel-Moto-Saw-Kit.jpg [ 30.81 KiB | Vist 15149 ganger ]

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Tor Jun 06, 2013 2:32 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Vi har fått inn en flott warbird fra produsent FMS, et B-25 bombefly. Fantastisk flott modell med mange skaladetaljer, 3-bladers propeller er inkludert, og det sitter en piloter og skyttere der det skal :D
Modellen har ellers opptrekkbart understell (med luker som lukkes), og et vingespenn på 147 cm. Dette flyet leveres i PNP utgave, det vil si at man trenger batteri, lader, mottaker og fjernkontroll selv. Motorer, servoer og fartsregulatorer er montert. Batteri skal være 3S, og det ser ut som at en størrelse på rundt 3300mah passer godt.

Pris på denne lekre modellen er 2998,-
Vedlegg:
B25 mitchell.jpg
B25 mitchell.jpg [ 70.5 KiB | Vist 15094 ganger ]


Vi har også fått påfyll av computerladere 12/220v, store og små flasker Grønn Zap superlim, tamiya spraylakk og lyssett, softgun pistol, Spektrum telemetrimottaker til bil, Spektrum 2 og 3 kanals båtmottakere med mer.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 154 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC