Dato/klokkeslett: Fre Apr 19, 2024 2:54 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 154 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Søn Jul 19, 2009 7:24 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har nå fått inn et lite utvalg av tøffe karosserier til 1/10 touring, og utvalget på lakkbokser er også bra for tiden, spesielt siden svart lakk fra Tamiya er på plass igjen :D
Jeg har også fått inn røykpatroner, og det kan være litt ekstra moro å plassere på fly, heli eller andre fjernstyrte gjenstander. Det er forøvrig 18-års grense på kjøp av disse, og de må selvfølgelig brukes fornuftig.

PS! ikke bruk denne tråden til spørsmål eller andre henvendelser, send pm om du lurer på noe. Denne tråden er til informasjon om produkter som enten er nye, eller som er tilbake på lager. Altså ingen diskusjonstråd. Greit å holde den ryddig og informativ istedenfor å starte nye tråder hver dag.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Tir Jul 21, 2009 11:01 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg får nå fortløpende inn litt skruer for salg i løsvekt, satser i første omgang spesielt på metriske gjenger, og unbrako i M3 og M4 størrelse. Jeg skal bygge opp et godt utvalg der, slik at vi kan finne en skrue for omtrent hvert eneste formål. Iallefall gjøre et forsøk :mrgreen:

Følger også på med muttere, skiver, isslagsmuttere og lignende etterhvert.

På torsdag får jeg inn et par båter for de som er interessert i det, en elektro torpedobåt, og en nitro catamaran. Får også inn solbriller som kan være greit å ha liggende sammen med elektrohelikopteret eller flyet. Jeg har selv solbriller liggende på stort sett hver eneste plass jeg har noe som kan fly :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Ons Jul 22, 2009 3:35 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Byron fuel er nå tilbake på lager, og 7.4v lipobatteri til elektrobiler er også på plass. De batteriene kan gi et godt overtak i dragrace eller i bilene som kjører i No Limit-klasse

Jeg har også fått inn igjen av det populære FlyCamOne2-kameraet, og denne pakken inneholder kamera, minnebrikke, vanntett kameraboks +++. Altså en godt utstyrt pakke som kan gi mye tøffe bilder og film. Kan festes på det meste.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Lør Jul 25, 2009 1:36 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Båtfuel med 45% nitro og 20% olje fra produsent Rapicon er nå på plass, og der tror jeg at et par kanner er lagt til side allerede :mrgreen:

Jeg har også fått inn noen dekaler fra Parma av type chrome og aluminiumslook. Dette er hele ark, og en kan altså klippe ut egne dekaler.

Traxxas Stampede XL-5 RTR (elektro) har kommet på plass, og dette er en tøff og hardfør 2WD truck. Anbefalt til nybegynneren.

Jeg fikk også inn den nye morsomme Parkzone Micro Sukhoi, men den gikk ut døra fortere enn den kom inn. Den er bestilt inn igjen, så det skal ikke ta så lang tid før den er tilbake på lager. Jeg kommer forøvrig til å teste denne i hallen førstkommende søndag, så det er mulig å se modellen i aksjon da.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Ons Jul 29, 2009 2:30 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Nå har jeg fått inn igjen noen kontraroterende helikopter, Blant annet E-Sky Hunter, Dauphin Marine og Lama V3. Nå er det grisevær ute, og da er det veldig kjekt å kunne fly helikopter innendørs. Stikk innom butikken for en demo.

Helikopter av denne typen er også kjempefine begynnermodeller, og delene er rimelige i innkjøp.

Fly og helikoptersimulator er også på lager, det er absolutt billigste måten å komme igang på :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Lør Aug 01, 2009 9:42 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Butikken har nå fått treningsunderstell til kontraroterende helikopter og 450-størrelse tilbake på lager. Slike understell kan være greie å ha på i starten. De hjelper ved skjeve landinger, og kan også hindre at helikopteret beveger seg så langt at bladene tar borti noe.

Nitrobåten ThunderCat 31 er på vei tilbake til lager, og skal være her i løpet av uken. Den er fremdeles på tilbud :D

På mandag kommer det også 1 stk HPI Cup Racer Datsun 240Z i hylla på butikken :D :D :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Fre Aug 07, 2009 6:40 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har nå fått inn 6mm depronplater for salg i butikken. For at det skal være noe poeng for meg å videreselge disse, så blir prisen ca 150,- pr plate. Jeg har ikke regnet ut noe nøyaktig enda, men den prisen skal være i nærheten iallefall. Jeg glemte å sjekke målene på plata idag, men skal komme tilbake med info om det. Det er forholdsvis store plater, og det skulle ikke være noe problem å bygge et fly eller to på en plate. Her kan en iallefall eksperimentere mye :D

Etterhvert får jeg sikkert inn 3mm depronplater også.

EDIT: Det ser ut som at prisen blir mer i retning av 135,- for en hel 6mm depronplate.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Tir Aug 18, 2009 12:36 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har nå fått flash-elektromotorer på lager igjen, både 12turn og 15turn. Dette er råsterke motorer, og med riktig utveksling går de meget bra. Kjempefine å bruke i "no limit" klassen som kjøres i hallen. Trenger selvfølgeligvis regulator som tåler dem, og hvis du bruker standard hvite Tamiya batteriplugger, så må disse byttes til noe bedre også.

Blade 400 3D i pakke med Spektrum DX6i er tilbake på lager, og også et bra utvalg av kontraroterende helikopter.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Fre Aug 28, 2009 6:42 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Litt diverse karbonstenger og karbonlister har kommet på plass i butikken, disse er fantastisk bra å bruke til oppstiving av fly og lignende.

Vi har også fått inn et godt utvalg av kontraroterende helikopter, og delelageret til disse er også meget bra. For de som ønsker litt mer utfordring, så har vi komplette pakker fra et par tusen kroner og oppover på lager nå. Dette er flotte helikopter i 450-størrelse som fint kan brukes til 3D-flyvning etterhvert som en kommer seg videre i læreprosessen. Vi har også et bra delelager på disse modellene.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Fre Aug 28, 2009 10:14 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hvis du er på jakt etter en god starter til fly og heli, så kan vi anbefale den nye superstarteren fra Align. Den finnes i både fly og heliversjon, og bruker et 11.1v lipobatteri som drivkilde. Starteren er utrolig hendig og sterk, og blir levert i egen koffert. Starteren ligger på 950,- uten batteri. Foreløpig har vi bare tatt inn heliversjonen, men jeg får også inn et adapter som kan settes på slik at den kan brukes på fly. Denne starteren er helt rå, og noe av det beste jeg har prøvd så langt.

Her er et bilde av starteren:

Vedlegg:
d_5979.jpg
d_5979.jpg [ 69.4 KiB | Vist 22399 ganger ]


Her er link til produsenten med mer info:
http://www.align.com.tw/shop/product_in ... anguage=en

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Man Sep 07, 2009 1:20 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Om en ukes tid får vi inn et lite utvalg raketter med tilbehør, og vi snakker om raketter som går rundt 300+ meter. At det er en fasinerende hobby er det ingen tvil om. Vi får også inn igjen av den mindre typen, der rakettene går ca 30 meter. Sistnevnte er gjerne litt bedre egnet på små områder. Husk også at det er 18-års grense ved kjøp av rakettmotorer.

Vi får også inn litt flere RTF helikopterpakker også, så her skal det finnes noe for enhver smak og pris :D

Båtfuel fra Rapicon med 45% nitro er også tilbake på lager.

Når det gjelder biler, så har vi fått inn et par ferdigbyggede modeller (XB) fra Tamiya, TT01D og TT01E. Dette er utgavene som har LED-lys ferdig montert, og bilene tåler en god del juling. Begge har 4-hjulstrekk og er enkle å skru på. Fantastiske biler for nybegynneren.


Husk at medlemmer av innestående år hos sunnfjord rc-klubb har 5% rabatt på varekjøp i butikken.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Man Sep 07, 2009 8:23 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Vi har nå på vei den nye E-revo VXL, en utrolig spenstig bil i 1/16 skala. Dette er en komplett pakke, og bilen gjør ca 50 km/t med originalt batteri. Ved å montere på et ekstra batteri (option), så skal bilen gjøre ca 80 km/t.

Vi får også inn en Cessna i komplett pakke med børsteløs motor, og dessuten en motorglider. Sistnevnte er også en komplett pakke, og modellen har vingespenn på ca 2 meter.

Til slutt så kan jeg nevne at vi også får inn en rakett som er beregnet for bruk sammen med Flycamone2, og det innbyr jo til en del spennende opptak :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Tor Sep 17, 2009 10:44 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Flere raketter og rakettmotorer begynner nå å komme på plass i butikken, så da er det bare å finne seg en egnet plass for oppfyring av raketter :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Tor Sep 24, 2009 3:35 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Traxxas Slash Jerry Whelchel edition er på plass i butikken. Her trengs det bare batteri og lader i tillegg.

Vedlegg:
Sash Jerry Welchel edition.jpg
Sash Jerry Welchel edition.jpg [ 40.71 KiB | Vist 22218 ganger ]



Vi har også fått på plass E-revo VXL, en fantastisk 1/16 elektrobil med børsteløs motor. Kan gjøre opptil 80 km/t med ekstra batteri. Må sees :D

Vedlegg:
E-revo VXL.jpg
E-revo VXL.jpg [ 58.71 KiB | Vist 22218 ganger ]

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Tir Sep 29, 2009 9:05 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Vi har nå billige 4.4grams mikroservoer på lager, og prisen er også nedjustert. En slik servo koster nå 50,- og er fint brukende til de letteste inneflyene :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 154 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC