Dato/klokkeslett: Tor Mar 28, 2024 12:19 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 43 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Kjørekveld på Skala1
InnleggSkrevet: Lør Sep 24, 2011 12:57 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Nå har det seg slik at jeg glemte igjen poengskjemaet på jobb, så jeg husker ikke tidene på crawlerløypa. Kommer tilbake til det. Vi la opp en helt enkel og grei løype med diverse hinder, og det gikk stort sett bra for alle sammen å komme seg forbi hinderene.

Når det gjelder vintageløp, så kjørte vi 3 runder i hvert løp, og 4 løp totalt. Vi var 4 stk som kjørte. Plasseringene ble som følger:
1. Vegard - Tamiya Boomerang
2. Terje - Hotshot
3. Kåre - Subaru Brat (Havarerte i tredje løp, og kjørte da siste løp med Midnight Pumpkin)
4. Henning - Wild Willy 2

Jeg skriver det bare en gang, for det ble samme plassering i alle de andre løpene :mrgreen:
Kan legge til at dette var utrolig moro, for her fikk vi børstet støv av noen doninger som blir lite brukt, og jeg er overbevist om at alle sammen koste seg godt :D

Her kommer noen videoklipp fra vår noe provisoriske crawlerløype. Alle deltakerene blir lagt ut etterhvert som jeg får lastet opp klippene.

Henning Sørebø: http://www.youtube.com/watch?v=8fYEoaenCnc
Terje Solheim: http://www.youtube.com/watch?v=9cCaQn6-QZ4

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Sist endret av stressballen den Fre Okt 28, 2011 4:57 pm, endret 2 ganger.

Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjørekveld på Skala1
InnleggSkrevet: Ons Sep 28, 2011 8:24 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Førstkommende fredag blir det ingen kveldskjøring på butikken. Samtidig kunne det vært greit med forslag om hva som skal kjøres neste fredag. Om det ikke er noe annet ønskelig, så blir det driftekveld fredag 7.oktober.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjørekveld på Skala1
InnleggSkrevet: Ons Sep 28, 2011 11:26 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Er dessverre opptatt 7. oktober, og så borte de tre neste fredagene etter det, men ha det gøy kara! Snakkes om en måned.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjørekveld på Skala1
InnleggSkrevet: Tor Okt 06, 2011 3:32 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Da er det straks fredag, og mellom kl 21 og 23 blir det drifting på butikken. Det blir som vanlig litt øvelseskjøring først, og så avslutter vi med konkurranse. Det blir kjørt 2 mot 2 så langt som dette er mulig med tanke på antall førere som dukker opp :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjørekveld på Skala1
InnleggSkrevet: Lør Okt 08, 2011 1:03 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Atter en hyggelig kveld med gode venner er overstått, og selv om resultatene for min egen del suger så er dette absolutt verdt å spandere et par timer på, ingen tvil om det. Ikveld var det altså drifting som gjaldt, så vi satt igang og gjorde så godt vi kunne, selv om vi manglet et par viktige personer i dette. Vi klarte jo ikke å tenke rett for å finne ut noe så enkelt som hvem som skulle kjøre mot hvem, og langt mindre å ha noen få regler å forholde seg til. Så denne kvelden ble litt mer frisluppen enn vanlig :mrgreen:

Først var det undertegnede og Stig Ivar som skulle kjøre, og der vant Stig Andre, kanskje noe tvilsomt :wink:
Så kjørte Terje P. og Terje S. mot hverandre, og der vant Terje S. Da ble det jeg og Terje P. som kjørte mot hverandre om 3 og 4.plass, og der tapte jeg igjen. Finalen ble holdt mellom Terje S. og Stig Andre, og om jeg ikke husker helt feil så vant Terje S. denne?

Korriger meg om jeg tar feil, men jeg tror rekkefølgen ble slik:
1. Terje S.
2. Stig Andre
3. Terje P.
4. Kåre

Det er skikkelig moro å drifte, og enda mer moro er det om det er flere som er med. Men jeg ser at jeg har mye å lære, for dette er ukjent terreng, og det er nok noen teknikker jeg ikke får skikk på. Slik som bilen min er nå, så føler jeg at jeg må drifte sakte for at den skal være kontrollerbar, så jeg blir hele tiden innhentet. Eneste bilen jeg sto noenlunde likestilt med var Terje S. sin Sprint 2 flux, men der bæsjer jeg bestandig på leggen, så totalt sett blir jeg som regel liggende bak. Men noen ganger var det litt tøft å se på, da vi ofte hadde lik utgangshastighet. Jeg skal justere litt på bilen for å se om jeg kan gjøre noe annerledes der, og prøve å komme sterkere tilbake neste gang. Jeg takker for laget ikveld, det var hyggelig :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjørekveld på Skala1
InnleggSkrevet: Lør Okt 08, 2011 1:04 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Atter en hyggelig kveld med gode venner er overstått, og selv om resultatene for min egen del suger så er dette absolutt verdt å spandere et par timer på, ingen tvil om det. Ikveld var det altså drifting som gjaldt, så vi satt igang og gjorde så godt vi kunne, selv om vi manglet et par viktige personer i dette. Vi klarte jo ikke å tenke rett for å finne ut noe så enkelt som hvem som skulle kjøre mot hvem, og langt mindre å ha noen få regler å forholde seg til. Så denne kvelden ble litt mer frisluppen enn vanlig :mrgreen:

Først var det undertegnede og Stig Ivar som skulle kjøre, og der vant Stig Andre, kanskje noe tvilsomt :wink:
Så kjørte Terje P. og Terje S. mot hverandre, og der vant Terje S. Da ble det jeg og Terje P. som kjørte mot hverandre om 3 og 4.plass, og der tapte jeg igjen. Finalen ble holdt mellom Terje S. og Stig Andre, og om jeg ikke husker helt feil så vant Terje S. denne?

Korriger meg om jeg tar feil, men jeg tror rekkefølgen ble slik:
1. Terje S.
2. Stig Andre
3. Terje P.
4. Kåre

Det er skikkelig moro å drifte, og enda mer moro er det om det er flere som er med. Men jeg ser at jeg har mye å lære, for dette er ukjent terreng, og det er nok noen teknikker jeg ikke får skikk på. Slik som bilen min er nå, så føler jeg at jeg må drifte sakte for at den skal være kontrollerbar, så jeg blir hele tiden innhentet. Eneste bilen jeg sto noenlunde likestilt med var Terje S. sin Sprint 2 flux, men der bæsjer jeg bestandig på leggen, så totalt sett blir jeg som regel liggende bak. Men noen ganger var det litt tøft å se på, da vi ofte hadde lik utgangshastighet. Jeg skal justere litt på bilen for å se om jeg kan gjøre noe annerledes der, og prøve å komme sterkere tilbake neste gang. Jeg takker for laget ikveld, det var hyggelig :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjørekveld på Skala1
InnleggSkrevet: Ons Okt 12, 2011 4:07 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
På fredag blir det atter en kveld med kveldskjøring på butikken, og denne gangen blir det M-chassis og touring igjen. Så da gjelder det bare å sørge for at hjulmutterene sitter på plass, og at det er godt med mønster i dekkene :twisted:

Vel møtt, men jeg påpeker at dette er for de som har abbonement på banen. Hvis en ikke har det så er det dropin som gjelder :wink:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Kjørekveld på Skala1
InnleggSkrevet: Fre Okt 14, 2011 4:37 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Kl 19 eller 20?

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjørekveld på Skala1
InnleggSkrevet: Fre Okt 14, 2011 6:22 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
fra kl 21 til 23ish :wink:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjørekveld på Skala1
InnleggSkrevet: Lør Okt 15, 2011 1:58 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hyggelig kveld på sjappa idag, med 4 som deltok på touring, og 5 som deltok på M-chassis. Sistnevnte var ekstra kjekt, da vi kjørte alle bilene samtidig, og hele 25 runder. Det gikk ganske greit å telle, men det er ikke vanskelig å forstå hvor knall det blir når jeg får inn et automatisk tidtakingssystem. F.eks null problem å kjøre enduranceløp med mange runder, eller hva med 2 timers løp, der deltakeren med flest runder vinner? Uante muligheter.

Touring kjørte vi mann mot mann, og kun 3 runder. Jeg kommer tilbake med noen videoklipp og resultater. Vi tok også fartsmåling på en TRF417 utenfor butikken, og Stig Andre Myklemyr oppnådde 70 km/t på den. Dårlige forhold egentlig, da bilen ikke får strekke skikkelig på beina på parkeringa, men det var bare for å få en pekepinn. Vi koset oss godt iallefall :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjørekveld på Skala1
InnleggSkrevet: Tir Okt 18, 2011 3:15 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Til informasjon blir det ikke kveldskjøring førstkommende fredag 21/10.
Derimot så blir det vintage og crawler på fredagen etterpå, den 28/10.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjørekveld på Skala1
InnleggSkrevet: Fre Okt 28, 2011 4:57 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Minner om crawler og vintagekjøring på butikken i kveld fra kl 21-23 for dem som har baneleie eller betaler dropin. Jeg har mulighet til å låne bort 1 stk crawler om noen er interessert i å kjøre.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjørekveld på Skala1
InnleggSkrevet: Lør Okt 29, 2011 2:16 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jaja, ikveld gikk det stort sett til helvete for min del iallefall :mrgreen:
Kan konstatere at gamle vintagemodeller trenger litt større svingradius enn moderne biler, iallefall når det gjelder biler med begrenset oppheng. På de tekniske partiene må noen av bilene rett og slett kjøres saktere for å klare seg. Når det gjelder egenskapene under hopp, så er de kort og godt dårlige. Det er liksom ikke så mye teknikk som gjelder under kjøringa, men heller hvem som har den beste bilen. Jeg har egentlig begynt å bli litt redd for at jeg bruker disse gamle bilene på litt feil måte. Å kjøre de på en innendørs bane som krever litt av bilene blir gjerne feil, for bilene er ikke gode nok. Alle svakhetene kommer frem, og dette kan ødelegge litt av sjarmen til bilene. Tror nok at det er bedre at disse bilene brukes på samme måte som de gjorde når de hadde sin era, altså utendørs uten mål og mening :D

Kanskje vintagekjøringen skal revurderes, altså med tanke på hvor det foregår?

Crawlerløypa var ganske morsom idag, med vi var bare to som deltok på denne. Jo flere vi er, jo mer moro blir det. Løypene blir bare slengt sammen på 5 minutter, så de er ikke all verden, men slik får det bare bli til jeg har fått bygget et eget scenario for crawlere. Terje kom vel i mål ca et sekund raskere enn meg, så det er små marginer ute å går. Terje sin tid ble 0:47.62, og min tid ble 0:48.46. Nederlagene er harde å svelge uansett hvor små forskjeller det er... :evil:

Det blir nå litt endringer på fredagskjøringen. Det har vært litt laber interesse i det siste, og da kuttes tilbudet ned litt, naturlig nok. Vil vi ha kjøring oftere, så må vi vise det :wink:
Vi forsøker oss i utgangspunktet nå på annenhver fredag, og da med en liten dialog på forumet i forkant, for å se hvem som kan dukke opp. På den måten vil det også bli avgjort hvilken type kjøring vi skal ha. Ingen interesse, ingen kjøring. Så enkelt er det.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 43 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC