Dato/klokkeslett: Tor Apr 25, 2024 12:34 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 43 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Kjørekveld på Skala1
InnleggSkrevet: Søn Sep 04, 2011 3:48 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har tenkt en stund på å begynne med såkalt fredagskjøring på butikken. Dette skjer på kveldstid (etterhvert vil jeg prøve å ha dette annenhver fredag), og jeg tenkte å prøve fra kl 21 til 23 i første omgang for å se hvordan det passer. Her blir det justeringer om det er nødvendig. Da er butikken er stengt for offentligheten, men de som har aktivt medlemsskap på innebanen kan være med på dette. Da tenker jeg på abbonement og drop-in. Fordeler med å holde butikken stengt er jo at vi kan ha mørkekjøring, spille musikk, og fokusere på bruk av kjøretøyene våre.

Jeg tenker at vi veksler mellom M-chassis, drifting, touring, lastebiler/trucks/skalabiler, offroad buggy, vintage, altså en type bil hver kveld. Tenkte å begynne førstkommende fredagskveld for drifting, og dette blir da litt for å se hvordan interessen er. Her blir det snakk om uformell konkurranse i hyggelig lag. Byggelokalet blir stengt for aktivitet, da hele meningen er å ha det moro på bilbanen.

Kom gjerne med innspill, og det er også interessant å vite hvem som eventuelt dukker opp på førstkommende fredag.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjørekveld på Skala1
InnleggSkrevet: Søn Sep 04, 2011 4:04 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Ser ut til at jeg og Eline kommer. Blir første gang hun skal drifte med egen bil, bare så vidt testet med min, så det må nok litt trening til. Men kanskje vi bare kan begynne med en treningskveld, og diskutere hvordan et fremtidig konkuranse oppsett kan se ut. Veldig enkelt er jo twin drift i to omganger der ene begynner framst ene gangen og så bytter man andre gang. En runde pr omgang, så det går ganske fort å gjennomføre. Knockout pr omgang, ved uavgjort blir det omkjøring med lik start.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjørekveld på Skala1
InnleggSkrevet: Søn Sep 04, 2011 4:26 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Vi begynner med uhøytidlig konkurranse fra og med første kveld, men det er valgfritt å være med på den. Jeg ønsker å ha en rutine på at vi faktisk kjører løp, og ikke ender opp med avlysning. Tenkte først at folk kan trene seg litt, alt fra 30-60 minutter, og så kjører vi siste halvdel med konkurranse. Spiller ingen rolle om en vinner eller taper, for det er ikke premierte løp, bare for moro. Trening vil en få etterhvert uansett.

Men det kan hende at vi kan tildele flere typer bil på en kveld, vi får se hvor lang tid som trengs. Kanskje lastebil/truck/skala kan kjøre 1 time, og så kjører vi siste time med vintagebiler. M-chassis kan kanskje kombineres med touring også, da en gjerne trenger mindre tid på å øve med gummidekk enn hva en trenger med driftedekk. Tror nok at en hel kveld må dedikeres til slikt som drifting og offroad buggy.

Det er også på disse fredagskveldene at jeg vil stille opp med en passelig bil som det skal kjøres en konkurranse med beste rundetid på. Tenkte at hver deltaker kan forsøke seg på denne, for å få best mulig tid på en runde, slik at vi får en lignende Top Gear tavle i butikken. Tenkte at årsbeste i desember kan vinne seg et gavekort på 500,- eller lignende. Kriteriene rundt dette kan diskuteres. Kanskje alle kan få 3 forsøk hver på et år eller noe.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjørekveld på Skala1
InnleggSkrevet: Søn Sep 04, 2011 4:43 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Og om tidtaker system kommer på plass etter hvert åpner jo dette for diverse lister også i framtiden :D

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjørekveld på Skala1
InnleggSkrevet: Søn Sep 04, 2011 5:34 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Thomas skrev:
Og om tidtaker system kommer på plass etter hvert åpner jo dette for diverse lister også i framtiden :D


Jupp. Om julehandelen blir bra, så kan det hende jeg spanderer på et tidtakingssystem i butikken :)

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjørekveld på Skala1
InnleggSkrevet: Søn Sep 04, 2011 9:52 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
Dette høyrest no ut som kjempegreier..:) synd veien e so lang,ellers skulle eg tatt turen..men ser ut som det klaffa me første halltreffet no i september jalfall..:)so får sette meg ned å hive ihop M-chassie til då..:)

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjørekveld på Skala1
InnleggSkrevet: Søn Sep 04, 2011 11:35 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ja, jeg tror dette kan bli veldig hyggelig. Det blir rett og slett for få samlinger med kjøring, slik det er nå så blir det helt sporadisk at folk dukker opp, og da blir det ofte kjøring uten mål eller mening. Å holde ei rutine på at det er konkurranse annenhver fredag vil gi deltakerene noe å forholde seg til. Det blir sikkert litt innkjøring for å få et system til å fungere, med tanke på hvordan vi skal konkurrere, men det viktigste blir å begynne et sted.

På fredag stiller jeg opp med egen driftebil, og ser frem til å hygge meg med likesinnede. Hva det blir neste gang aner jeg ikke, men hvis det viser seg at behovet blir stort, så skal jeg vurdere å gjøre dette hver fredag, eller 3 fredager i måneden. Vi får se :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjørekveld på Skala1
InnleggSkrevet: Man Sep 05, 2011 12:42 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Glemte å nevne en sak her. Jeg vil også legge inn en liten sak for crawlere på disse fredagskveldene. Dette er rett og slett en stigning i bratt vinkel som vil vise hvem som har et kjøretøy som takler mest mulig vinkel på stigningen. Her vil mye dreie seg om tyngdepunkt, og denne vil jeg legge åpen for alle som har kjøretøy som de føler kan delta. Bare for moro skyld :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjørekveld på Skala1
InnleggSkrevet: Man Sep 05, 2011 12:28 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
hehe..stille med st-rr og j....go fart då...:)

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjørekveld på Skala1
InnleggSkrevet: Tor Sep 08, 2011 1:07 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
carish skrev:
hehe..stille med st-rr og j....go fart då...:)


hehe, spørs om den klarer startvinkelen :wink:

Er det noen som har fått istand en driftebil til fredagskvelden? Selv regner jeg med å få klar min gamle TB02 til dette, men jeg stiller med gammelt deksel første gang. Greit å trene litt med det først, for drifte kan jeg ikke i det hele tatt. Det skal bli jævla moro :D

Jeg kan også opplyse om at det blir litt ombygging på banen fremover, og dette vil øke kjøregleden på den, det er jeg overbevist om :wink:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjørekveld på Skala1
InnleggSkrevet: Fre Sep 09, 2011 12:05 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ikveld tok jeg jomfruturen på TB02 med driftedekk, og er da klar med bil til morgendagens driftekveld. Innen rc er drifting faktisk noe som er helt nytt for meg, og dette gjorde det også veldig morsomt. Alltid kjekt å prøve noe nytt.

Bilen fungerer veldig bra, men jeg har noe lugging i drivverket som jeg vil finne ut av etterhvert. Jeg hadde også en rask waypointservo på styringa, og kan konstatere at servokrav har økt BETRAKTELIG siden denne bilen var i aktiv bruk sist. Sentreringen er alt for dårlig, og uansett tok servoen kvelden på første batteri :lol:

Jeg har nå montert en Align DS620, og dette ble noe helt annet. Presis og rask, akkurat slik det skal være. Jeg gleder meg til et par timers hygge på bilbanen i morgen :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjørekveld på Skala1
InnleggSkrevet: Fre Sep 09, 2011 12:19 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Ja holder på å gjøre siste finpuss på min og Eline sin bil og deksel. Etter at jeg kuttet ut grillene til det rosa dekselet ble det litt vel svakt nederst, så jeg har limt inn en bit bøyd pianotråd med litt Tek 7 for å forsterke. På egen bil har jeg laget puter i diffene for å fjerne litt slakk, og kanskje fjerne noe av vibrasjonen ved svinging. Koblet om lysene slik at flere er på konstant, så den er klar for mørkekjøring også. Litt Tek 7 på et par steder for feste og forsterking, så når alt er tørket til i morgen tidlig er det bare å lade batteriene etter jobb, så er vi klare!

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjørekveld på Skala1
InnleggSkrevet: Fre Sep 09, 2011 1:03 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg får dessverre ikke lys på min til imorgen, men det kommer. Når alle kommer til driftekvelder med lys på bilene så blir det nok litt tøft ja :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjørekveld på Skala1
InnleggSkrevet: Lør Sep 10, 2011 2:11 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ikveld dukket det opp noen problemstillinger jeg må ta hensyn til fremover. Først og fremst hvordan vi skal forholde oss til hvordan kjøringen skal foregå, mer bestemt på hvilket nivå "konkurransen" skal ligge på. Jeg vurderer nå å ha 18-års grense på fredagskjøringene, og så får heller den yngre garde kjøre i butikkens åpningstider. Jeg har et par grunner til å gjøre det slik, men dette kan diskuteres i butikken. Jeg vil også ha tilbakemeldinger på hva eventuelle deltakere synes om dette.

En annen ting som dukket opp var hyppigheten på kjøringene. Vi som var der idag kom frem til at drifting er såpass populært at det bør være minst en gang i måneden. Da kom det også et forslag på å ha kjøring 3 fredager i måneden istedenfor annenhver fredag. Dette er gjerne ikke så dumt, men her må jeg også ha litt respons fra eventuelle deltakere. Jeg gidder ikke holde åpent om det ikke blir oppmøte. Bør være minst 3-4 stk inkludert meg for at det skal være noe vits.

Angående kveldens kjøring, så kan jeg bare si at dette var skikkelig moro, men personlig synes jeg at det burde vært 2 runder. På en så kort bane ble det lite med 1 runde, synes jeg iallefall. Det var totalt 5 driftebiler på banen ikveld, og konkurransen ble kjørt i parløp. En av oss fikk litt tekniske problemer med bilen sin, så det var altså 4 stk som kjørte konkurranse. Ikke helt uventet så havnet jeg på 4.plass. Min driftekarriere har vært under 3 batterier så langt, så det er mye å lære. Samtidig så synes jeg at det går fort å lære seg hvis en prøver i mer enn 10 minutter, og jeg ser virkelig frem til å få mer erfaring innen denne kjørestilen. Ellers så havnet Thomas på 3.plass, Terje på 2.plass, og Vegard på 1.plass, og dette var rett og slett god underholdning :D

Når det gjelder neste fredag, så er jeg usikker på hva som skal kjøres. Jeg tror at det må kombinasjoner til, og mener da at følgende kan være passelig oppdeling:

Drifting - 2 timer, 1 hel kveld
M-chassis/touring - 1 time på hver, samme kveld
Lastebil, skala, crawler - Fritt frem, 1 hel kveld
Off-road buggy - 2 timer, 1 hel kveld

Så mitt forslag til neste fredag er M-chassis/touring, og da med 1 time på hver. Det betyr litt øving, og så litt konkurranse. Kanskje det kan være en tanke å kjøre 2 og 2 i konkurranse på det meste? Blir litt mann mot mann da :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjørekveld på Skala1
InnleggSkrevet: Søn Sep 11, 2011 9:01 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Bare rask tilbakemelding på antall runder: Vi var kun 4 stk som kjørte denne gang, og selv med en runde var klokken over 23 før vi var ferdig. Nå var det selvsagt en del prat osv før vi kom i gang og mellom rundene, men ting tar fort tid. Det er jo kun 2 timer det er snakk om her, og selv synes jeg det er greit å være ferdig til kl 23.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 43 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC