Dato/klokkeslett: Fre Apr 19, 2024 11:38 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 21 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Skala1 - Avvikling av butikken på Evja
InnleggSkrevet: Tor Jul 19, 2012 4:03 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Vi har sett oss nødt til å ta noen valg i det siste. Vi hadde vår dårligste juleomsetning noensinne i fjor, og denne ga en veldig dårlig start på nyåret. Å drive hobbybutikk i Florø har endt opp med å være en evig kamp mot andre nettbutikker i norge, og utenlandshandel, forståelig nok. Husleiepriser og driftkostnader tar en altfor stor del av kaka. Det er ikke smuler igjen til meg engang :lol:
Bilbane og byggelokale har heller ikke vært nok i bruk, selv om jeg sikkert har mye skyld i bilbanen selv på grunn av at den ikke ble som planlagt.

Samtidig så er dette en drøm, lidenskap og hobby for min del, så vi har gjort følgende: Vi har omregistrert deler av boligen vår for næringsdrift. Det vil si at butikken vil dukke opp i kjelleren vår i Nikolai Astrup vei 14. Det vil være den første døren en kommer til på huset, og butikkskiltet vil stå på muren ved inngangen der. Det vil være faste åpningstider alle hverdager fra 12 - 17, men det blir også muligheter for åpning utover dette etter behov. Da vil jeg følge metoden som blir brukt på butikken i Måløy, nemlig at det står et telefonnummer på veggen som kan ringes frem til et bestemt tidspunkt. For eksempel fra kl 18 - 21, men dette vil vi komme tilbake til. Om jeg er på huset, så vil det også være mulig å handle i helgene.

Jeg vil ha et mer spesifikt varesortiment i butikken, men plukkvegg og Tamiya lakkstativ vil også være på plass. Jeg jobber nå med å få med meg mine faste leverandører på dette, og om alt går i boks, så vil jeg kunne levere alt som før, inkludert fuel. Jeg vil også ha et lite verksted slik at jeg kan fortsette med reparasjoner og servicer på produkter. Det som forsvinner vil være byggelokale og bilbane. Jeg tror at dette vil kunne være måten å fortsette med hobbybutikk i Florø på, og vil derfor gjøre et forsøk.

Jeg vil i denne omgang avslutte med å takke alle mine faste kunder, uten dere hadde det ikke vært noen hobbybutikk her i det hele tatt. Jeg ser også frem til å kunne motta mine faste og forhåpentligvis nye kunder i vår nye butikk i Nikolai Astrup vei 14 :D Etter planen vil flytting skje 28-29 Juli, så da sier jeg bare vell møtt til en ny æra hos Skala1 :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Avvikling av butikken på Evja
InnleggSkrevet: Fre Jul 20, 2012 12:04 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Om noen har innspill eller spørsmål rundt flyttingen, så er det bare å komme med dem :D
I sammenheng med flyttingen, så har jeg noen utstillingsmodeller som jeg vil selge, ta kontakt om noe er av interesse.

STM Cub (tror servoer står montert, men motor er defekt. Denne kan jeg bestille som reservedel) - 250,- SOLGT!

Giles 202 (har vært pent kræsja engang, men er i god stand. Jeg brukte denne med en .61 4-takt) - 250,- SOLGT!

STM MX2 (min egen private modell, trenger muligens ny motoraksel og litt liming, ellers helt og fint. Motoraksel finnes som løs reservedel. Høyderorservo og siderorservo er oppgradert til Align DS410) - 500,-

Radiostyrt surfebrett med blondine :mrgreen: (putt i egen mottaker og batteri, go have some fun :D ) - 200,- SOLGT!

Raptor 30 med Thunder Tiger motor (ubrukt, tatt ut av eska og plassert i taket) - 1500,- SOLGT!

Det henger også noen indoor modeller i taket som er ribbet, om noen ser interesse i dem, så gis de bort. Godt mulig at det dukker opp flere ting her etterhvert, så det er bare å følge med :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Sist endret av stressballen den Fre Jul 20, 2012 11:48 pm, endret 4 ganger.

Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Avvikling av butikken på Evja
InnleggSkrevet: Fre Jul 20, 2012 12:18 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Det største av interesse med flyttingen er utendørs anleggsområde for 1:14 maskiner, så bare si i fra når du er klar til at vi kan komme med spadene og bilene :P

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Avvikling av butikken på Evja
InnleggSkrevet: Fre Jul 20, 2012 12:37 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hehehe, skal gjøre det :wink:

Kan jo nevne litt om de planene også. Jeg og madammen har prata litt om dette, og så lenge vi får noen hagerelaterte punkter på plass, så er det fritt frem på resten. Det vil altså si at vi skal lage til et anleggsområde for lastebil, men jeg tenker også på å få til en rallybane eller lignende, slik at vi kan kjøre biler med litt snilt motoroppsett. En slik bane kan gå parallelt med vei for lastebil, men kan gjerne krysse lastebilvei over eller under. Vi kan lage broer, veikryss, rett og slett det meste som vi blir enig om. Andre muligheter blir partier for crawling og trialkjøring. Jeg har sementblander, så vi kan også støpe der det er nødvendig, noe som gir en del muligheter. Men alt dette kommer vi tilbake til når jeg er på plass.

Siden dette anlegget står på privat tomt, så vil det ikke koste penger å bruke det, men all kjøring skal skje på avtalte tidspunkt. Det blir altså ikke fritt frem når tid som helst, men det regner jeg med at alle forstår.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Avvikling av butikken på Evja
InnleggSkrevet: Fre Jul 20, 2012 1:53 pm 
RC m/erfaring
RC m/erfaring
Innlegg: 67
Det er lett å skjønne at det er utfordrende å drive en så nisjepreget bedrift på et så lite sted, men da føles det desto bedre at jeg har en ny fugl i bestilling. :)

_________________
T-Rex 500E ( 2012 )
Etomic Vapor ( 2009)
Blade 400 3D ( 2008 )
Twister Bell Medevac ( 2007 )
Medlem av Sunnfjord RC 2008, 2009, 2010, 2012


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Avvikling av butikken på Evja
InnleggSkrevet: Fre Jul 20, 2012 3:05 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Takker for bestillingen ja, og du vil nok finne meg etter jeg har flyttet om det skulle være noe :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Avvikling av butikken på Evja
InnleggSkrevet: Fre Jul 20, 2012 11:55 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Da er det foreløpig kun noen brukte indoorfly igjen som gis bort, og min RCS MX2 som går for 500,-
Indoormodellene er en ST-model twin dragon, en RCF Jazz, og en Robbe Pitts. Som sagt er de ribbet, men om noen har utstyr liggende så tror jeg modellene er fullt brukbare (med litt fiksing) :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Avvikling av butikken på Evja
InnleggSkrevet: Lør Jul 21, 2012 12:17 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 314
Bosted: Florø
Har ikke mer penger igjen etter i dag hehehe

_________________
Mvh Roger Eltvik
Sløydlærer på Florø Barneskole


King Hauler
HPI Sprint 2 Flux WP
Tamiya TT01ES
Nitro RS4 4WD
HPI Savage XL 5,9CC
Black Pearl
Xiang Rui Kou


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Avvikling av butikken på Evja
InnleggSkrevet: Lør Jul 21, 2012 12:47 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Sløydlæreren skrev:
Har ikke mer penger igjen etter i dag hehehe


Penger er til for å brukes :wink:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Avvikling av butikken på Evja
InnleggSkrevet: Lør Jul 21, 2012 10:43 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
Må seie eg skvatt til når eg las overskrifta. Skjønner godt at det er vanskelig å drive butikk i et nisjemarked som RC produkter.
MEN, de gir dykk f... ikkje i knalltøff konkurranse og må finne nye løsninger, sterkt gjort og tommelen opp for det. Lykke til, dette går veien.

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Avvikling av butikken på Evja
InnleggSkrevet: Søn Jul 22, 2012 3:41 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hehe, takk for det. Ja, man kan jo ikke gi seg før man må, og vi gir dette et forsøk også. Med litt flaks så skal vi få det til :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Avvikling av butikken på Evja
InnleggSkrevet: Søn Jul 22, 2012 6:35 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
dumt det blir sånn,men e vel ikkje lettaste bransjen..Lykke til vidare,tøft at du fortsatt satsa..:) Stå på..:)

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Avvikling av butikken på Evja
InnleggSkrevet: Man Jul 23, 2012 1:13 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ja, det er verken en lett bransje eller et lett sted å drive en slik butikk på. Men dessverre så liker jeg hva jeg jobber med veldig godt. Det enkleste hadde vært å lagt ned hele greia, og heller skaffa seg en vanlig jobb (da tjener en jo faktisk penger), men da får jeg jo ikke jobbe med det jeg liker så godt :D
Om det vil fungere slik vi har tenkt nå, så vil det ikke være annet enn positivt for mine faste kunder iallefall. Den store forskjellen er at det blir mindre plass i butikken, men det vil også være fordeler, som f.eks mer tilgjengelighet. Selvfølgelig innenfor visse grenser, jeg åpner ikke butikken om natta. Den største utfordringen for oss blir nok markedsføring, å få nye kunder til å finne butikken. Straks en kommer innenfor døra, så vil inntrykket være at det er en liten hobbybutikk, og ikke et kjellerutsalg. Jeg vil ha kassesystem og betalingsterminal, så seriøsiteten vil være til stede. Fordelen for meg er at jeg kan bedre delegere min egen tid på ting som trenger å gjøres, og jeg har et par nye arbeidsprosjekt som vil kreve litt tid på research fremover. Jeg holder også på å lage til et serviceverksted i huset nå, og det betyr at jeg kan jobbe mye mer enn tidligere på kundereparasjoner og egne prosjekt. Slik jeg lager alt til her nå, så vil jeg ha butikken, plass til egne modeller, og et verksted. Alle 3 rommene ligger dør i dør på samme plan, og det blir veldig greit for min del iallefall, å ha alt så samlet. Butikkdøren vil være den første døren en kommer til i oppkjørselen vår, og butikkskiltet vil bli festet på veggen til høyre for inngangsdøra, så det blir heller ikke det verste utgangspunktet. Blir spennende å se hvordan det blir, og ikke minst, hvordan det vil gå... :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Avvikling av butikken på Evja
InnleggSkrevet: Tir Jul 24, 2012 12:00 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Fra mandag av så vil jeg begynne å omtale butikken som "hobbykjelleren", men butikknavnet Skala1 blir som før. Om jeg legger ut tilbud, så vil det stå f.eks "juletilbud fra hobbykjelleren"

Jeg vil gjøre et begrep av dette, for å gjøre den nye butikken litt lokalkjent. Bare til info, slik at vi minimerer risikoen for forvirring :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Avvikling av butikken på Evja
InnleggSkrevet: Tir Jul 24, 2012 9:53 am 
RC m/erfaring
RC m/erfaring
Innlegg: 67
Smart!

_________________
T-Rex 500E ( 2012 )
Etomic Vapor ( 2009)
Blade 400 3D ( 2008 )
Twister Bell Medevac ( 2007 )
Medlem av Sunnfjord RC 2008, 2009, 2010, 2012


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 21 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC