Dato/klokkeslett: Fre Mar 29, 2024 8:36 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Styr unna merkenavnet INTEGY!!
InnleggSkrevet: Tir Mai 13, 2008 12:13 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har tidligere blitt advart flere ganger om et merke som heter Integy, og har på bakgrunn av denne informasjonen holdt meg unna alt som har med det merkenavnet å gjøre. Blant annet så har Vector250 fortalt meg noen saker og ting som er helt utrolig etter min mening.

Men uansett, jeg kjøpte meg nylig Integy beskyttelsesdeksel i aluminium til min Savage X. Jeg var klar over at det var Integy, men tenkte med meg selv at den klarer sikkert jobben med å beskytte tanken. Det er jo liksom bare en del som henger der, og ikke gjør noenting. Hvor vanskelig kan det være?

Overraskelsen ble stor etter min FØRSTE tur med "beskyttelsesdekselet" da jeg så at det hadde knekt på 2 plasser i selve festet. FY FAEN så latterlig det merkenavnet er. Det er den dårligste kina-aluminiumen jeg har sett i hele mitt liv. Jeg syntes heller ikke at jeg hadde kjørt bilen noe særlig hardt denne gangen, og jeg skjønte heller ikke når det kunne ha skjedd. Nei, fyttirakkern for noe drit.

Styr unna INTEGY, det er ikke verdt pengene!

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Styr unna merkenavnet INTEGY!!
InnleggSkrevet: Tir Mai 13, 2008 11:46 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Har selv integy tank guard, og jeg kan bekrefte at de knekker i festene. Menmen, den henger da på enda ;)
Tror det er en ide å styre langt unna integy sålenge en kan. Og det meste de lager er vel ting en strengt tatt ikke trenger.

Eneste jeg kom til å tenke på. Lager ikke integy disse "lathe" motorene som ofte brukes i crawling? Motorer som har 55turn + som gir mye bunndrag og presisjon i crawling(ikke forvent å vinne noe som helst med en slik en i en touringbil :P).

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Styr unna merkenavnet INTEGY!!
InnleggSkrevet: Tir Mai 13, 2008 5:26 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Når jeg skaller hodet i noe og får jævlig vondt så hender det at jeg roper INTEGY istendenfor FAN I H.LVETE!!
Det går ut på det samme, Integy er og blir et banneord som er synonymt med mannskit og bannskap.
Har aldri funnet noen som har noe godt å si om dette merket, hverken på forum i innland eller utland :evil:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Styr unna merkenavnet INTEGY!!
InnleggSkrevet: Tir Mai 13, 2008 5:28 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Har du hørt noe vondt om lathe motorene? Tror det er stortsett det som blir brukt innen crawling. 45T 55T 80+ T.....

Men god huskeregel forsåvidt. Står det Integy på det så er det vel møkk da ;)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Styr unna merkenavnet INTEGY!!
InnleggSkrevet: Tir Mai 13, 2008 10:40 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Hvis det står Integy på disse motorene så tviler jeg sterkt på at det virkelig er integy som har laget dem, de har nok bare trykket navnet sitt på de (rebranding) Det er ikke uvanlig i denne hobbyen, jeg mener og tror at integy stort sett kun lager option parts for div biler.

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Styr unna merkenavnet INTEGY!!
InnleggSkrevet: Tir Mai 13, 2008 10:50 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
vector 250 skrev:
Når jeg skaller hodet i noe og får jævlig vondt så hender det at jeg roper INTEGY istendenfor FAN I H.LVETE!!
Det går ut på det samme, Integy er og blir et banneord som er synonymt med mannskit og bannskap.
Har aldri funnet noen som har noe godt å si om dette merket, hverken på forum i innland eller utland :evil:


Integy har dukket opp i mitt ordforråd også, men bare når jeg bæsjer. Jeg har liksom bytta ut stønninga med å hviske "Integy", med press på den første delen av ordet :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Styr unna merkenavnet INTEGY!!
InnleggSkrevet: Ons Mai 14, 2008 2:07 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 621
Bosted: Florø
sett at de også selger batteri under deres navn også..

_________________
Biler: Tamiya Tb-02 (2stk), Pajero, knigth hauler Thunder Tiger Mta-4 Team Losi Mini-baja, Micro-baja HSP Xeme Super Motiv
motor: Team-Losi 3.5t børsteløs (9120Kv topp)
Helikopter:E-Sky Lama v3 2.4GH
Sender: Spektrum DX3.0 futaba7c
Båt:Pro boat Blackjack 26 AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC