Dato/klokkeslett: Fre Mar 29, 2024 1:11 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Djupevik's Hellfire - I live igjen!
InnleggSkrevet: Lør Sep 13, 2008 10:37 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Yess.. Har i det siste organisert litt på hobbyrommet. Solgte unna Savagen så i den anledning har jeg begynt å samle sammen diverse deler for å få Hellfiren 100%.

I dag har jeg skrudd sammen bilen etter diagnosering og "delebehov-oversikt" tidligere i sommer. Jeg kan herved konstatere at bilen starter og virker, helt uten noen form for justering på motor og en gammel fuel som har stått under halvfull i nermere 2 år :D Første gangen jeg har hatt radioutstyr og start på denne bilen på et par år nå også. Finjusteringer og andre bagateller får vi ta i morgen, litt sent å herje i nabolaget nå ;)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Hellfire - I live igjen!
InnleggSkrevet: Lør Sep 13, 2008 11:29 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Kjekt å dra frem biler som har stått lenge på hylla. Hellfire er jo en ganske kul bil også.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Hellfire - I live igjen!
InnleggSkrevet: Søn Sep 14, 2008 12:26 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe, ja det var på tide. Er i alle fall herlig å ha en bil som er tilnermet strøken, istedenfor en igjelskrudd Savage :P

Jeg har gått over alt av differ og dempere. Titanbelegget på demperne bak var slitt på grunn av steinsprut, så det ble skiftet i lag med ny olje. Diffene var knusk tørre når jeg åpnet de. Har brukt 30K olje i midtdiffen, og 7K olje som er standard fremme og bak. Standard 20wt olje i demperne også. Bilen virker veldig fin og smooth, så jeg gleder meg å se hvordan den er i terrenget :) Har jo vingen som jeg kjøpte for noen år siden også, har ikke fått prøvd den med den :P

...ja, så har jeg satt på litt større clutchklokke, så det blir litt mer toppfart på sakene.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Hellfire - I live igjen!
InnleggSkrevet: Man Okt 17, 2011 12:01 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Istedenfor å lage en ny tråd fortsetter jeg likegodt på denne. Min første Hellfire ble solgt for noen år siden nå, og i mellomtiden har jeg hatt en Revo 3.3 som jeg trodde ville bli en fin mellomting mellom den lave og smoothe Hellfiren jeg hadde og den usansynlig herjeglade savagen jeg hadde som ikke var fullt så smooth etter hvert :P

Men jeg vil si at istedenfor å være en fin middelvei, vart det bare en bil som var dårlig på begge områdene :P I alle fall etter min smak og erfaring. Mye av det har nok med at jeg ikke har fått motoren til å oppføre seg helt som jeg vil, enten gikk den for varmt eller så gikk den ikke på tomgang. Men også kjøreegenskapene var ikke helt som jeg hadde håpet. I tillegg var det ikke mye juling den tålte før det begynte å ramle fra hverandre følte jeg..

Det er derfor jeg med glede kan meddele at jeg har fått kloa i en "ny" Hellfire. Denne er helt orginal og det tyder på at den er meget lite kjørt. Eneste merkene i bunnplata er fra steinsprut, ingen riper eller "sår" som tyder på hopping og herjing i sandtak.

Det jeg har gode minner fra den første hellfiren om er blandt annet den stabile og letthåndterlige motoren. Den startet som regel på 2-3 drag, og jeg kan sikkert telle på en hand hvor mange ganger jeg måtte justere på motoren.

Jeg var derfor spent når jeg skulle prøve hellfire #2 i dag. Hadde jeg bare vært heldig med den første, eller er denne like medgjørlig? Uten å justere noe som helst og uten å vite hvilken fuel den hadde gått på fra før fyrte jeg den opp uten problem. Motoren gikk i det uendelige på tomgang uten å bli sur og hylte godt på turtall ved pådrag. Jeg er kanonfornøyd :D

Denne doningen skal jeg prøve å spare for den verste herjingen slik at den holder seg lenge, bilen tåler en del juling, men ettersom den er så lav er den ikke egnet for de mest spektakulære hoppene. Gleder meg til å ha denne å dra i gang når jeg har lyst på eksosrøyk og motorlyd og bare kose meg. I motsetning til Revoen som jeg uffet meg for å ta med meg ut på en tur :mrgreen:

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Hellfire - I live igjen!
InnleggSkrevet: Man Okt 17, 2011 12:23 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg forstår egentlig hva du mener. Synes selv at nitromodellene til Traxxas er litt oppskrytt, men elektrobilene er nok deres sterke side. Og klart, de siste versjonene nitromodeller er jo ganske bra. Men den røde tråden som går gjennom alle modellene til traxxas er en enkelhet i konstruksjonen som jeg personlig ikke er glad i. Når det gjelder din Revo så høres det ut som at du har vært litt uheldig, men en Hellfire er en bedre bil spør du meg iallefall :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Hellfire - I live igjen!
InnleggSkrevet: Man Okt 17, 2011 7:21 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe. Revoen er nok en kanonbil den, men jeg har uten tvil vore mer fornøyd med hellfire ja:)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC