Dato/klokkeslett: Lør Apr 20, 2024 2:05 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 30 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Team Losi 8ight
InnleggSkrevet: Søn Okt 31, 2010 2:17 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Fikk idag tatt meg et par tanker, og nå virker det som at motoren løsner litt. Jeg ligger enda litt rik på blandingen, men det høres ut som at bilen går greit, og temperatur ligger på 90-100 grader. Jeg kommer til å kjøre litt til slik som HSN står nå. Neste gang skal jeg magre bittelitt på LSN også, da tenker jeg at det groveste er gjort.

Jeg ser også at jeg vil begynne å bruke original felgstørrelse, felgene fra EB-4 ser ut til å bli litt små på denne. Bilen blir liksom mer simpel utseendemessig, og bilen er jo egentlig tiltenkt større hjuldiameter. Jeg får heller finne et sett med buggydekk i original størrelse som tåler mer bruk på asfalt. Spikes får et kort liv på asfalt, så det er ikke så dumt å ha 2 komplette sett med felg/dekk for bruk på asfalt og terreng.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Team Losi 8ight
InnleggSkrevet: Tor Jan 06, 2011 8:24 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg fikk limt dekk på originalfelgene idag, så nå skal bilen snart prøves igjen med riktig felgstørrelse. Jeg tror bilen blir bedre på alle måter med disse dekkene. Det gjenstår å prøve :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Team Losi 8ight
InnleggSkrevet: Søn Okt 02, 2011 10:24 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Etter noe merkelig oppførsel fra motoren på nesjane idag, så tok jeg ut motor for å få en bekreftelse, og dessverre var det som jeg fryktet. Jeg har fått en sprekk i motorblokka som går langs ved motorfestet. Jævla surt egentlig, siden motor er knapt innkjørt. Skal forsøke å finne ny blokk, men alt vil nok komme an på prisen tenker jeg.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Team Losi 8ight
InnleggSkrevet: Søn Okt 02, 2011 10:28 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
uff då...:( gå børstelaust no då?

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Team Losi 8ight
InnleggSkrevet: Søn Okt 02, 2011 11:06 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hehe, nope. Jeg liker nitromotor på grunn av at det faktisk er en fungerende motor med eksos og alt annet som følger med. Hadde ikke hatt noe imot å ha en 8ight brushless, men først og fremst nitro for min del, spesielt monstertrucks. Det eneste som snakker for børsteløst er at det går noe jævlig. Alt annet som taler for børsteløst er dritkjedelig :mrgreen:

Dette var forøvrig kun min egen feil. Motorskruene har løsnet, og slike hopp med løs motor fungerer dårlig. Motorfestene har rett og slett fått skikkelig pryl, og dessverre gitt etter for presset. Var jo sikkert snakk om 50 hopp eller deromkring :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Team Losi 8ight
InnleggSkrevet: Man Okt 03, 2011 8:50 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
hehe,sant nok..e ikkje heilt det samme med børstelaust..:)men veldig sytalaust..:)

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Team Losi 8ight
InnleggSkrevet: Man Okt 03, 2011 11:58 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
Det eneste som snakker for børsteløst er at det går noe jævlig. Alt annet som taler for børsteløst er dritkjedelig


hehe, gjelder alt innenfor RC-hobby'n :mrgreen:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Team Losi 8ight
InnleggSkrevet: Man Okt 03, 2011 1:00 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
carish skrev:
hehe,sant nok..e ikkje heilt det samme med børstelaust..:)men veldig sytalaust..:)


Jupp, sytaløst er nok nøkkelordet. Så lenge ting ikke begynner å brenne :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Team Losi 8ight
InnleggSkrevet: Man Okt 03, 2011 2:43 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
jepp..og det har eg vore lityt plaga med..savage xsen som eg hadfde med i hallen fant ut at den skulle gå opp i røyk når eg kom heim ..lada batteriet og kobla det til,poff..:(

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Team Losi 8ight
InnleggSkrevet: Man Okt 03, 2011 3:07 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Det er jo litt kjipern, ingen tvil om det. På den måten er det jo kjekkere med mer mekaniske oppsett. Om en har god rutine på mekkebiten, så pleier det å holde sammen. Slikt sett fikk jeg en lærepenge med denne bilen. Om jeg hadde sjekka tilstanden under karosseriet for hvert 15.hopp, så hadde jeg muligens oppdaget løs motor. Da kunne jeg ha forebygget skaden :roll:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Team Losi 8ight
InnleggSkrevet: Tir Okt 11, 2011 12:45 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Da har jeg bestilt en ny motorblokk til denne. Litt gambling ble det, da jeg ikke er 100% sikker om den er rett. Må jo ha litt spenning i hverdagen :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Team Losi 8ight
InnleggSkrevet: Fre Mar 15, 2013 10:02 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
En liten update her. Motorblokken jeg bestilte var til en annen motor enn den jeg hadde, men samme merke. Ofte er det jo slik at det er de samme blokkene som brukes, og jeg gamblet på at det var slik denne gangen også, men det var dessverre ikke slik denne gangen. Heldigvis betalte jeg bare et par hundre for den, så det er ikke noe stort tap. Sikkert grei å ha i deleskuffa :D

Når jeg så at den nye motorblokka ikke passa ble alt bare liggende i påvente av at jeg ville finne original motorblokk, noe som viste seg å være veldig vanskelig. Det er nå en god stund siden jeg fikk feil motorblokk. Til slutt kom jeg over en annonse der en kar hadde en ny identisk motor som den jeg ødela, og nå var jeg såpass lei av å ikke ha bilen i orden at jeg sendte en forespørsel på den. Det viste seg også at selger var en tidligere kollega av meg, og at han hadde to helt nye motorer liggende. Etter litt frem og tilbake så kjøpte jeg begge motorene, og er godt fornøyd med det. Jeg fikk dem idag, og de lå helt strøkne uåpnet i original emballasje, med snorstart på begge to. Nå tok jeg meg faktisk bryet med å sprette en motor, og tok deretter ut all innmaten inkludert kulelager, for all innmaten i den ødelagte motoren er fullt brukende. Jeg hadde sikkert ikke kjørt mer enn 10 tanker da jeg klarte å sprekke blokka. Nå har jeg montert inn de gamle kulelagerene, veivaksel, stempel/sylinderforing og kjøletopp. På denne måten så har jeg nå liggende all innmat helt nytt om noe skulle bli ødelagt innvendig. I tillegg har jeg nå liggende en helt ny motor i bakhånd, så jeg har ingenting å være redd for nå iallefall :D

Jeg har montert på clutch med 2 komposittsko og 2 aluminiumssko, så nå gjenstår det bare å montere motor i bilen. Skal få ladet et mottakerbatteri, og satser på en liten test i morgen. Har lyst til å få kjørt gjennom en tank iallefall.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Team Losi 8ight
InnleggSkrevet: Lør Mar 16, 2013 1:08 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Da er bilen sammensatt igjen, så da gjenstår det å se om svineriet fungerer i morgen. Mottakeren manglet visst også, så jeg har montert inn Spektrum SR3100, jeg hadde en liggende som jeg hadde tenkt å bruke i LST2, men den får vente. Bilen er påkostet ellers, så hvorfor ikke sette inn en kjapp mottaker også? På styringa har jeg montert inn en Hitec HS6975MG, og dette er en servo jeg har blitt glad i, for den gjør jobben sin på en glimrende måte. Responsen på styringa er helt sinnsyk. På gass/brems bruker jeg Hitec HS5975MG, denne er også helt rå til sitt bruk. Skikkelige servoer hever bilene til et helt nytt nivå, det er no way back for min del :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Team Losi 8ight
InnleggSkrevet: Lør Mar 16, 2013 3:36 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Skal utenfor og teste bilen nå, kommer tilbake litt senere med bilder :D

EDIT: Blæh, min hyperion kvadratiske life mottakerpakke ville ikke passe inn i elektronikkboksen til 8ight, så da må jeg pese en 6v nimh mottakerpakke littegrann på laderen for å tvinge inn litt strøm. Jaja, får vel vente litt da...

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Team Losi 8ight
InnleggSkrevet: Lør Mar 16, 2013 5:17 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Denne bilen klarer seg ypperlig med et 6v nimh mottakerbatteri, gass/brems og styring fungerer helt supert, så jeg stresser ikke noe mer med batterivalg der. Nå har jeg kjørt ca 3.5 tanker på bilen, og brukte dermed opp min siste skvett med Byron 33% fuel. Alt tyder på at en ny fuelordre er nært forestående :mrgreen:
Det er altså kun motorblokka som er ny nå, men motoren startet umiddelbart og gikk greit, men naturlig nok var blandingen meget rik. Måtte justere nåla inn en del, men etter de to første tankene begynte det å ligne noe. Dette er bare grovjustering, for jeg gidder ikke sitte på kne i slaps og justere motor :D
Litt gøyere å kjøre på tørre veier også, så jeg skal tune litt mer da. Men uansett må jeg jo ha mer drivstoff nå. Det føltes veldig godt å kjøre denne bilen igjen, den er alt for bra til å bare bli stående.


Vedlegg:
DSC00441 (800 x 532).jpg
DSC00441 (800 x 532).jpg [ 131.05 KiB | Vist 11884 ganger ]
DSC00442 (800 x 532).jpg
DSC00442 (800 x 532).jpg [ 128.92 KiB | Vist 11884 ganger ]

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!
Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 30 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC