Dato/klokkeslett: Tor Mar 28, 2024 9:12 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Worklog Baja 5T
InnleggSkrevet: Lør Feb 07, 2009 9:50 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg ble inspirert av tittelen på et innlegg fra Bjarne, og tenkte det ikke var så dumt å lage en egen tråd på denne bilen. Så slipper jeg å lage en ny tråd hele tiden.

Idag tok jeg en tur med Baja 5T i nabolaget på dagtid, egentlig bare for å teste om en reparasjon holdt. Jeg knakk en del på bakre høyre støtdemper under sist halltreff, og hadde bestilt meg feil del, så da måtte jeg finne på noe annet. Så det ble liming med superlim og to-komponent som ble eneste løsning. Det holdt under dagens test, men jeg klarte selvfølgelig å knekke en ny del. Det ble igjen en sideveis sladd som endte opp rett i en stor steinkant. Dekselet ble slått inn på siden, og et karosserifeste knakk. Ingen alvorlig sak egentlig, dekselet fikk jeg dratt ut igjen. Kulden fører dessverre til at plasten knekker lettere, så det var ikke rart at den røk. Men jeg ser at det ligger mye i kjørestil, for jeg ødelegger stort sett bare deler på høyre side av bilen.... :mrgreen:

Etter halltreffet hadde jeg også fått en sprekk i et beskyttelsesdeksel som ligger under bilen, og det har jeg også forsterket med en slags glassfibertape og to-komponent lim. I tillegg har jeg også fått meg et trekk som er montert over snorstarten for å beskytte mot smuss. Jeg kommer nok til å ta ut motoren en eller annen gang det passer seg for å legge litt netting på baksiden også.

Men uansett, fra dagens test her hjemme kan jeg si at bilen ikke er så godt egnet på glatta. Mest på grunn av hvordan styringen og spissingen bak er satt opp. Det går nok an å få bilen til å fungere mye bedre på glatta, men det er ikke mitt bruksområde for denne bilen, og da får det duge med leking og snurring på glatta :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Worklog Baja 5T
InnleggSkrevet: Tir Mar 03, 2009 4:20 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Noe nytt her? Har du bilder av bilen her på forumet forresten?
Var innom malerne å kjøpte tamiyamaling her i går, og da siklet jeg litt på baja 5T'en..
Frister! :D

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Worklog Baja 5T
InnleggSkrevet: Tir Mar 03, 2009 7:15 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ingenting nytt dessverre. Folk kjører jo ikke bil lenger.... :cry:

Jeg har ikke fått lekt med den på en stund, men den står klar. Har limt en del på ene demperen bak, så den kan iallefall brukes til delen knekker opp på nytt, eller til jeg ødelegger noe annet. Forøvrig så digger jeg bilen :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Worklog Baja 5T
InnleggSkrevet: Tir Mar 03, 2009 7:40 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe, nei har fått inntrykk av at fly og heli er litt mer "i vinden" for tida... Naturlig vis, høhø :lol:

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Worklog Baja 5T
InnleggSkrevet: Tir Mar 03, 2009 9:09 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Om du har lyst å kjøre bil stressballen er det bare å sei ifra så er eg med ;)

Merka muggyen nesten har blitt som dop.. Har bare lyst å kjøre og herje på.. Får liksom ikkje nok :P

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Worklog Baja 5T
InnleggSkrevet: Tir Mar 03, 2009 9:32 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Når kunne du eventuelt ha kjørt rc i morgen?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Worklog Baja 5T
InnleggSkrevet: Ons Okt 19, 2011 3:51 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Dette er tydeligvis en lite oppfulgt tråd, men det tyder jo bare bra siden den heter worklog :mrgreen:
Bilen har hengt bra sammen hele tiden jeg har hatt den, og jeg godt fornøyd med den enda. Forrige gang jeg brukte bilen så klarte jeg å knekke opp en tidligere limt demper, så nå er den byttet med ny. Idag skifta jeg om på dekk/felg, og nå har bilen hevet seg noen hakk utseendemessig. Dekkene har skikkelig bra mønster, og egner seg nok bra til flere typer underlag. Paddledekkene som jeg har hatt på en stund blir fort ødelagt ved kjøring på asfalt og i grov grus, så jeg kommer til å spare dem littegrann.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Worklog Baja 5T
InnleggSkrevet: Ons Okt 19, 2011 5:55 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
hostile dekk?

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Worklog Baja 5T
InnleggSkrevet: Ons Okt 19, 2011 7:10 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
carish skrev:
hostile dekk?


Nei, jeg har ikke helt sansen for dem. Jeg har kjøpt Proline Trenchers. Dypt mønster og god gummikvalitet. Har fått veldig godt inntrykk av dem hittil iallefall, og dekk fra proline pleier å være meget bra.

Her er link: http://prolineracing.com/all-terrain/tr ... ear-tires/

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC