Sunnfjordrc.no
http://www.sunnfjordrc.no/

Min nye bil er annkommet Skala1 !
http://www.sunnfjordrc.no/viewtopic.php?f=2&t=167
Side 1 av 1

Forfatter:  vimsepetter [ Søn Jul 15, 2007 1:15 pm ]
Innleggets emne:  Min nye bil er annkommet Skala1 !

Endelig er bilen komt til Skala1, men jeg er på ferie :( Gleder meg til å komme hjem :)

Bilde

Forfatter:  djupevik [ Søn Jul 15, 2007 1:20 pm ]
Innleggets emne: 

Heldiggris! ;) Når kommer du tilbake? Blir dette ny bashe bil, eller skal du beholde savagen for det formålet? :)

Forfatter:  Carbon [ Søn Jul 15, 2007 1:20 pm ]
Innleggets emne: 

Den var tøff :)
Pris på den da?

Forfatter:  herkit [ Søn Jul 15, 2007 1:21 pm ]
Innleggets emne: 

Var nede på butikken i går og såg vidunderet, ser veldig bra ut :) Prisen var vel i overkant av 6000 trur eg...

Forfatter:  vimsepetter [ Søn Jul 15, 2007 4:21 pm ]
Innleggets emne: 

Vet ikke prisen enda, men er forespeilet i underkant av 6000,- Kommer hjem den 21, så da er det bare å ta seg en tur ned til skala1. Må nok pipe Stressballen og høre pris.

Forfatter:  pett4 [ Søn Jul 15, 2007 9:34 pm ]
Innleggets emne: 

Jo bilen såg veldig bra ut. Enkel oppbygging og noen geniale løsninger

Forfatter:  stressballen [ Tir Jul 17, 2007 12:13 am ]
Innleggets emne: 

Ganske kostbar sak egentlig. 6390,- er prisen på denne. Så nå lønner det seg å være VIP-medlem :D

Som Pett4 sier så har den noen geniale løsninger, spesielt mellom motor og girkasse. Si farvel til problemer med tannhjulsklaring mellom klokke og spurdrev, og overbelastede kulelager i klokken.

Bilen virker meget godt oppbygget, og forhåpentligvis har den også rimelige delepriser, noe som Tamiya pleier å ha. Plasten kan gi inntrykk av å være litt sprø, men jeg har tenkt litt på det og kommet frem til at det har en liten fordel. Hvis en del holder lenge, så ender det alltid opp med at bilen blir "shabby" og virker slitt og "segen". En bil som har litt hyppigere deleskift vil gi inntrykk av å være fastere i fisken. Akkurat som i motorsport, så blir deler som bare har en liten grad av slitasje byttet ut raskt. En annen fordel er at en del som holder lenge og blir "segen" kan føre til at andre deler også blir slitt fortere. Det forplanter seg altså. Noen som er enig?

Jeg leste en test fra USA på Nitrage, og en ting som burde gjøres før kjøring var å fylle midtdiffen med tykk silikonolje, gjerne tykkelse 50.000 eller mer. Ellers skulle bilen være dritbra.

Forfatter:  vimsepetter [ Søn Jul 22, 2007 11:02 am ]
Innleggets emne: 

Nå er bilen hentet og innkjøring på Nesjane i dag :)

Side 1 av 1 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/