Dato/klokkeslett: Tor Mar 28, 2024 5:21 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Hvor fort går bilen??
InnleggSkrevet: Man Sep 07, 2009 8:01 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Jeg og vector testa bilene våres i går kveld. Fant frem radar'n og kjørte noen strekninger på 50-100m for å se hvor mye fart vi fekk på bilene. Jeg fekk 69 km/t på Protech Enigma. Helt standard bil, utenom litt trimma motor. Samme måling på 45% og 15% Nitro.

Vector Stilte opp i en helt annen klasse, Hyper med en bøllete STS 30 (muligens markedets høyest-reving motor), STS 30 tuned pipe, totrinns automatkasse og 45% nitro. Da klarte han å få 86 km/t.

Siden en ikke kan sammenligen en truggy med en buggy, så tar jeg med IKKE nær av at vector seig ifra med 17 km/t.... jeg bare lurt på horfor han ikke tilfeldigvis ikke klarte å få klar sin egen truggy... Prestasjons-angst :?: :?:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hvor fort går bilen??
InnleggSkrevet: Man Sep 07, 2009 11:52 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Utrolig greit med den pistolen, da er det liksom ingen tvil om hva som gikk fortest osv. Kult å ha litt harde fakta, og muligheten for å føre litt statistikk på de forskjellige oppsettene. Litt morsomt at bilen din gikk like fort på 15% og 45% nitro. Kanskje det har mer å si på akselerasjonen?

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hvor fort går bilen??
InnleggSkrevet: Man Sep 07, 2009 12:15 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Jeg merket ingen forskell på mer nitro. Jeg hadde ikke justert nålene skikkelig (var for rik på 15%) så det kan faktisk være at bilen hadde gått fortere på Jero 15%!! Både jeg og vector ble litt overrasket av dette. Vi vil forske mer på temaet når båten kommer på vannet. Da får vi kjøre noen strekk med høy og lav nitro og måle forskjell...

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hvor fort går bilen??
InnleggSkrevet: Søn Feb 20, 2011 10:15 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
I går testa vi en utrimma HPI Nitro Evo 3 med 3cc motor. Alt var orginalt, kjørt motor 4 tanker Jero 15/15. Målte denne til 81 Km/t. Muligens det var litt til å hente på justering av motor, men neppe mye mer :lol:


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC