Dato/klokkeslett: Fre Apr 19, 2024 6:18 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Ducati 999 nitro
InnleggSkrevet: Søn Sep 20, 2009 9:24 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Idag tok jeg jomfruturen på motorsykkelen, og jeg skal si at det var på tide. Det er sikkert et par år siden jeg kjøpte den :mrgreen:
Parkeringa ved jobben til mikrosokken er fin og nylagt, og var flott å kjøre på. Det eneste kjipe er at den ikke var så stor at det gjør noe.

Konklusjonen på denne sykkelen er at den bare er helt RÅ! Den bør kjøres på fin asfalt, men fyttirakkern hvor tøft dette var. Den bråker ikke noe særlig, motorlyden er rett og slett flott, og går faktisk passelig godt også. Jeg har ikke fått testa topphastigheten så langt, men skal nok få kjørt den litt mer på parkeringa ved flyplassen en dag det passer. Det blir litt spesielt når du har en fungerende eksospotte med doble hull på en slik liten radiostyrt motorsykkel, det er utrolig tøft å se den i aksjon.

Jeg skal forøvrig gjøre noen modifikasjoner på den. Det står en oppladbar 4.8v receiverpakke i sykkelen, men jeg vurderer å sette i en 6v pakke med høy kapasitet. Grunnen til det er egentlig at jeg vil ha onboard glødesystem slik at jeg slipper å slite med gløderen hele tiden.

Jeg testa også sykkelen litt her i nabolaget, og da fikk den litt juling innimellom grunnet dårlig vei, men det gikk bra å kjøre sykkelen sakte også. Det har kommet noen merker her og der, men sykkelen er så tøff at det ikke er mulig å gjøre den stygg :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ducati 999 nitro
InnleggSkrevet: Man Sep 28, 2009 1:40 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Her er omsider et bilde fra dagen da jeg testet sykkelen for første gang. Motorsykkelen var dessverre så langt unna på de andre bildene, så de ble ikke brukende. Jeg venter nå på onboard-glødesystem, det skal forenkle mye i startprosessen. Ungene digget dette, det er iallefall sikkert :mrgreen:

Vedlegg:
P1010081 (800 x 600).jpg
P1010081 (800 x 600).jpg [ 196.83 KiB | Vist 6569 ganger ]

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ducati 999 nitro
InnleggSkrevet: Søn Jul 31, 2011 9:33 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Idag fikk jeg omsider kjørt nitrosykkelen, og det var steikje moro. Ingenting er som å se en liten radiostyrt motorsykkel kjøre avgårde, med fungerende eksospotte og det hele. Fikk ikke dratt på 100%, da en fjør i det fremre opphenget forsvant, og da fikk gaffelen bevege seg bakover så mye at hjulet tok borti ramma. Dette resulterte i ustabilitet når farten økte. Zombie-zolheim fikk allikevel inn en fartsmåling på 65km/t på denne, selv om det ikke ble gjort seriøse forsøk på toppfart. Trodde egentlig ikke at den ville passere 60km/t, men nå mener jeg absolutt at 70km/t er innen rekkevidde, for det manglet litt på justeringsbiten også.

Veldig kjekt å kjøre denne idag iallefall :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC