Dato/klokkeslett: Tor Mar 28, 2024 7:17 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 19 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Stressballens Team Losi LST2
InnleggSkrevet: Søn Nov 15, 2009 6:30 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Idag fikk jeg testet LST2 på veien her hjemme etter overhalingen jeg har hatt på den, og den funket som bare pokker. På motortemperatur litt under 100 grader gjorde den både wheelies og stoppies, så det er nok en helt klar sammenheng i overoppheting av motorer og dårlig drivverk. Jeg har byttet alt av kulelager i hele drivlinja til keramiske lager, og denne kjerra har iallefall aldri trilla bedre før. Da blir det jo logisk at motoren jobber vesentlig mindre for å flytte bilen, og da går alt MYE bedre. Jeg kjørte uten deksel, og knakk alle 4 karosserifester på grunn av at den lett havnet på rygg :mrgreen:

Tidligere har jeg hatt noen overopphetinger på denne motoren, så det blir spennende å se om ting går bedre nå. Mikrosokk og eventuelt andre, er du/dere klare til å kjøre litt off-road? :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Team Losi LST2
InnleggSkrevet: Søn Nov 15, 2009 8:23 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Denne var det lenge siden jeg har hørt om. Kulelager tipper jeg er en ting folk fort glemmer å skifte. Det er jo deler som ser like fine ut på utsiden nesten uansett hvordan tilstanden er på innsiden. Er det første gangen du skifter på bilen din? Kjeramiske lager skal jo rulle en del bedre enn metallkulelager, men de har kortere levetid...

Jeg husker jeg snakket med en som kjørte buggyløp her i Bergen. Han skiftet kulelagerene hver gang han demonterte bilen, som var så å si mellom hvert løp.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Team Losi LST2
InnleggSkrevet: Søn Nov 15, 2009 8:32 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har skiftet de mest innelukkede lagerene en gang før, men de ytre har jeg byttet 2-3 ganger. Siden jeg nå har kjøpt keramiske, så skal jeg rengjøre og "overhale" dem innimellom, for til mitt bruk blir det for kostbart å bytte keramiske lager ofte. Men det er nok de utvendige lagerene som får mest juling, og det er nok heller ikke den største kostnaden. På hver hjulhub er det jo som oftest 2 lager, og i mitt tilfelle har jeg bare brukt keramiske lager på innerdelen. På Ytterdelen av hjulhubbene har jeg montert vanlige kulelager med teflontetning. Disse er vesentlig billigere, og noe jeg nå kommer til å bytte med jevne mellomrom, for de får juling...

Denne gangen var det iallefall på høy tid med bytte, for alle de utvendige lagerene satt så og si bom fast... :mrgreen:

Bilen triller iallefall som aldri før, og at jeg henter 10 km/t + i forhold til de gamle lagerene er jeg ikke i tvil om :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Team Losi LST2
InnleggSkrevet: Søn Nov 29, 2009 5:05 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Fikk testa speedgun på denne bilen idag, og hadde en høyeste måling på 68km/t. Bilen ville dessverre ikke gå skikkelig, så jeg tror nok det er litt mer å hente. Når jeg kom hjem så oppdaget jeg også at det var dårlig fremdrift når jeg skulle kjøre tanken tom, og det ser ut som at enveislageret i 2-speed'n kverulerer litt. Kan ha skapt litt problemer under testen også.

Jeg hadde trodd at bilen ville ligge mellom 70-80km/t, men når jeg tenker over tilstanden på motor og potte så er nok 68km/t en mer reell hastighet. Motoren har hatt det tøft opp gjennom årene, og potta er sveisa av sidboy, og det sier vel også en ting eller to. Selve utløpet på eksosen knakk engang, og sidboy sveisa det sammen igjen. Ser at det var mye gjennomsmelting med klatting på innsiden, så jeg tviler på at eksospotta fungerer så effektivt som den kan.

Ellers så triller bilen veldig bra, så det skal ikke stå på det mer, men jeg får se om jeg gjør noe med motor og potte.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Team Losi LST2
InnleggSkrevet: Tir Feb 02, 2010 12:50 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 373
Bosted: Florø
heil hei lenge siden sist no, har begjunt åverhaling av min lst2 og no. fikk meg smukkerenser/ultrasonic clener til jul fungerer veldig bra og rense kulelager, tannhjul, og drev med så tenkte eg skal ribbe bilen for kulelager no:P. ellers da går det bra her inne på forumet?

_________________
Kenneth Leversund
bil: TB02, TB02, wheely king, CC-01, CR-01, F103GT, LST2, scania "R620"
fly: GWS Slow Stick, challanger, vapor
båt: ProBoat Mini-V
helikopter: T-rex 450SE V2
kontroll: spekrum DX3.0, spekrum DX3S, futaba 7C


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Team Losi LST2
InnleggSkrevet: Tir Feb 02, 2010 12:57 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Smukkerenser? Måtte du rense smukken din? :mrgreen:

Hehe, neida, det er nok ikke så dumt å gå over lagerene. Nesten alle mine kulelager satt bom fast, så jeg har bytta alle sammen. Når kulelager er utslitt så nytter det ikke å rense/smøre lenger, uansett hvordan det gjøres.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Team Losi LST2
InnleggSkrevet: Tir Feb 02, 2010 9:58 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Det er jo genialt med smykkerenser da! Kan du ikke legge ut noen før og etter bilder sånn at vi får se resultatet? :D
Kulelagerene er vel ikke så mye å gjøre med når de først er ødelagt, men mange andre metallbiter som hadde vert greit å fått reine. Er vel kun metall det funker på?

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Team Losi LST2
InnleggSkrevet: Fre Feb 05, 2010 12:22 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 621
Bosted: Florø
funker på allt mulig du klarer å legge opp i denne balja..

lenge siden sist her folkens, noe liv fortiden?

_________________
Biler: Tamiya Tb-02 (2stk), Pajero, knigth hauler Thunder Tiger Mta-4 Team Losi Mini-baja, Micro-baja HSP Xeme Super Motiv
motor: Team-Losi 3.5t børsteløs (9120Kv topp)
Helikopter:E-Sky Lama v3 2.4GH
Sender: Spektrum DX3.0 futaba7c
Båt:Pro boat Blackjack 26 AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Team Losi LST2
InnleggSkrevet: Tir Apr 20, 2010 12:35 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
På tide å ta opp igjen denne tråden litt. Sist gang jeg brukte bilen, så tok en av styreservoene kvelden, og snorstarten sa også takk for seg. Så nå står jeg ovenfor det store spørsmålet om jeg skal bygge om til 1 styreservo, eller om jeg skal bruke 2 stk som før. Det billigste blir nok å bruke 2 stk, så det er en viss fare for at det er det som skjer, men vi får se. Skal uansett demontere litt for å sjekke tilstanden på styringa ellers, det er egentlig litt rart at en styreservo dør slik. Kan hende det er et eller annet som ikke er som det skal være i styringa, slik at servoen ble overbelastet.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Team Losi LST2
InnleggSkrevet: Tir Jun 08, 2010 12:49 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har nå fått Lifebatteri til denne bilen, og det skal bli en sann glede å ta i bruk. Pakken har omtrent samme kapasitet som den gamle pakka, men nå kan den lades opp på et kvarters tid i felten. Det blir spennende å se hvordan den takler fuktighet og steinsprut :D

Jeg skal også montere på en Align DS610 på gass/brems. På styringa fortsetter jeg med 2 stk Futaba S3305, det funker greit som det er, og strømforbruket er ok også. Det vil nok gå opp litt når jeg putter en digitalservo på gass/brems, men siden mottakerpakken kan hurtiglades slik så kan jeg leve med et høyere strømforbruk.

Nå er det bare å skaffe seg ei forbanna startsnor, eller fikse et par gamle, så skal det kjøres nitrobil igjen. Nå er været her folkens :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Team Losi LST2
InnleggSkrevet: Ons Jul 14, 2010 6:10 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Nå holder jeg på med å lakke et nytt herjedeksel til LST2, og gammel startsnor er reparert i tillegg til at en ny reserve ligger i verktøykassa :D

DS610 gjør iallefall foreløpig en kanonbra jobb på gass/brems, og det samme gjelder det nye mottakerbatteriet. Nå skal jeg kline på en god locktite på HSN, og etter skal alt det nødvendige være gjort. Skal bli moro å kjøre litt nitro monstertruck igjen :D

Slenger ut et bilde når dekselet er ferdig.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Team Losi LST2
InnleggSkrevet: Tor Jul 15, 2010 10:10 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Her er et bilde av LST2, nesten klar til dyst. Mangler bare å putte på noen dekaler og skjære litt her og der på dekselet.
Det er et lignende utseende som jeg tidligere har hatt på et touringdeksel, bortsett fra at jeg har kutta bort en farge. Litt greit å ha noen spreke farger på denne type bil.


Vedlegg:
LST2 001 (800 x 600).jpg
LST2 001 (800 x 600).jpg [ 185.7 KiB | Vist 23280 ganger ]
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Team Losi LST2
InnleggSkrevet: Tor Jul 15, 2010 10:19 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Det var flott farge gitt. synd å ødelegge.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Team Losi LST2
InnleggSkrevet: Tor Jul 15, 2010 11:43 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
lugerity skrev:
Det var flott farge gitt. synd å ødelegge.


DRIVE IT LIKE YOU HATE IT :twisted:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Team Losi LST2
InnleggSkrevet: Fre Jul 16, 2010 12:09 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Nei må da ikke hate det.

men som dem sier på englseh I see your point.


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 19 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC