Dato/klokkeslett: Lør Apr 20, 2024 1:37 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 54 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Revo 3.3
InnleggSkrevet: Søn Mai 02, 2010 9:16 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
djupevik skrev:
Hehe. Du sier noe der, bare litt dårlig formulering fra min side som du sikkert skjønner :mrgreen: Jeg kunne heller skrive "Jeg mangler vel i grunn ikke stort annet enn fuel, litt WD40 og et dekkinnlegg+lim før jeg kan komme i gang med å få kjørt denne tassen", så hadde det blitt litt mer klart hva jeg mente :P


hehe, bare kødder med deg veit du :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Revo 3.3
InnleggSkrevet: Søn Mai 02, 2010 10:18 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe, ja jeg skjønner dette :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Revo 3.3
InnleggSkrevet: Man Mai 03, 2010 10:16 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Da var motoren fyrt opp for første gang her inne på rommet :P Dette til og med uten dekkinnlegg og WD40! Den freste godt så dette skal bli bra ;)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Revo 3.3
InnleggSkrevet: Man Mai 03, 2010 11:03 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
wow.......hihi... :mrgreen:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Revo 3.3
InnleggSkrevet: Man Mai 03, 2010 11:42 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Når tror du at du er helt klar med bilen, dvs å ha testet den nok til at du har fått festet alle løse skruer og slikt?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Revo 3.3
InnleggSkrevet: Man Mai 03, 2010 11:54 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Jeg håper jeg har foam til dekket i løpet av denne uken. Så bilen venter i grunn bare på det og litt smurning av leddene i hjulopphenget før jeg monterer sammen det jeg har skrudd løst. Burde sikkert åpnet differ og slikt og sjekket tilstanden på det, men det tar jeg på sikt. Skifter sikkert litt stag og noen skruer som ser litt for rustne ut etter hvert, men det blir vel mest kosmetisk.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Revo 3.3
InnleggSkrevet: Man Mai 03, 2010 11:58 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Putt silikonolje i diffene med en gang, ganske greit å få gjort dette på et tidlig stadie når du allikevel ikke er ferdig.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Revo 3.3
InnleggSkrevet: Man Mai 03, 2010 11:59 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Trodde det var det i disse fra før, men er det bare vanlig grease slik som savagene kommer med? Har slikt liggende hjemme i Førde så jeg gidder ikke kjøpe nytt før jeg skal hjem :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Revo 3.3
InnleggSkrevet: Tir Mai 04, 2010 12:09 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Det er jeg faktisk usikker på. Er sikkert på tide med et bytte uansett. Personlig ville jeg brukt tykkelse 10.000wt i disse, hva har du brukt på Savage'n?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Revo 3.3
InnleggSkrevet: Tir Mai 04, 2010 12:18 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Jo du har nok rett. Tror ikke jeg skal kjøre så hardt før jeg har gått over diffene. Litt usikker på hva jeg brukte, mener den var litt tykkere. Tror jeg har 30wt liggende i alle fall, usikker på om dette var den jeg brukte til midtdiffen på hellfire. Burde kanskje gå for litt tynn olje som du sier. Det er vel da kjøreegenskapene kommer best frem :)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Revo 3.3
InnleggSkrevet: Tir Mai 04, 2010 12:25 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ja, dette er nok en bil som med fordel kan brukes sammen med litt tynnere olje i diffene. Mener jeg brukte 30wt på Savage'n min også, og på LST brukte jeg 50wt bak og etterhvert 30wt foran. LST2 er litt større, så den håndterer seg bra selv med tykk olje. Revo er mindre og lettere, og har nok ikke samme behovet, tror 10wt er bra i denne, men kanskje 30wt fungerer bra også. Kanskje 20wt er perfekt?

Midtdiffen på EB-4 og 8ight er fylt med 100wt. Den oljen kommer ut av tuba som en sylindrisk fasong :mrgreen:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Revo 3.3
InnleggSkrevet: Tir Mai 04, 2010 12:33 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Haha, så bra. Du kjører så tykk olje i 8ight altså? Skal ikke buggyer ha litt midtdiff? :P
Jeg tror nok det blir minimum 15wt om jeg skaffer meg ny. Har jeg 20 liggende så blir nok den perfekt, 30 tror jeg at jeg dropper :mrgreen:

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Revo 3.3
InnleggSkrevet: Tir Mai 04, 2010 12:37 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Joda, hvis vi engang får en bane, så skal jeg ha i 10-20wt eller deromkring. Men til den type kjøring jeg bedriver med buggy nå, så er det helt ok å ha en rolig midtdiff. Den er jo ikke helt borte, bare bremset godt ned :mrgreen:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Revo 3.3
InnleggSkrevet: Tir Mai 04, 2010 7:00 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
I dag fikk jeg tak i WD40 og ny fuel. Skulle egentlig kjøpe sidewinder som jeg har brukt før og har vært veldig fornøyd med, men det hadde de ikke lenger, så da ble det 25% Rapicon. Siden jeg først bytter så skulle jeg såklart hatt byron, men det må man jo helt til Florø for å få :P

Men jeg tok å monterte bilen sammen igjen i dag og smurte opp alle ledd i hjulopphenget. Det viste seg at det ikke hjalp så mye, og styringen satt så fast at servoen ikke greide å rikke hjulene fortsatt. Det viser seg altså at det var drivakslingene som var rustet i leddene. I tillegg var et par skruer strammet så mye i hjulopphenget fremme at leddene ikke fikk bevege seg.

Men nå ser det ut som det nærmer seg jomfrutur. Mangler bare foam til dekket nå, og ja, bodyclips :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Revo 3.3
InnleggSkrevet: Tir Mai 04, 2010 9:02 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Høres bra ut dette :D
Jeg fører forøvrig både Byron og Rapicon. Sistnevnte virker absolutt for å være en god fuel for pengene, og foreløpig så har jeg Rapicon bil og båtfuel, men kommer etterhvert til å føre Rapicon til fly og heli også, i tillegg til fuel fra Byron.

Jeg er selv en Byron-mann 8)


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 54 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC