Dato/klokkeslett: Fre Apr 19, 2024 3:34 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 54 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Revo 3.3
InnleggSkrevet: Tir Mai 04, 2010 9:17 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Vet ikke hvorfor, men byron klinger bare ganske bra i mine ører. Jeg var først skeptisk til Rapicon, men når jeg såg at elefun førte det og gjorde et kjappt søk så gikk jeg for ei kanne. I tillegg var den 80kr billigere enn for en dunk sidewinder :)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Revo 3.3
InnleggSkrevet: Ons Mai 05, 2010 11:35 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Da var jomfruturen unnagjort! Motoren går som ei kule, og alt ser ut til å virke fint. Jeg fikk ikke kjørt så mye i dag, men det var i alle fall morro :)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Revo 3.3
InnleggSkrevet: Tor Mai 06, 2010 12:25 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 336
Bosted: Florø
Må få et bilde av forvandlingen av bilen da, hehe.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Revo 3.3
InnleggSkrevet: Tor Mai 06, 2010 12:36 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Gratulerer :D
Traxxasmotorer pleier å funke bra så lenge de blir behandlet rett. Du er oppegående på nitro, så dette blir nok ingen problem for deg :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Revo 3.3
InnleggSkrevet: Tor Mai 06, 2010 2:08 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Bilder skal bli. Jeg tok faktisk bilde før jeg kjørte i går i tilfelle det gikk litt vel hardt for seg :mrgreen:
Slik bilen gikk i går så skrudde jeg bare litt tilbake på hovednåla for å føle at jeg var sikker på at den ikke gikk for magert. Men motoren gikk i alle fall fint og drog godt. Gleder meg til å tune den litt mer og se hva jeg får ut av den ;)

Håper vi får til noen bra treff til sommeren :D

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Revo 3.3
InnleggSkrevet: Fre Mai 07, 2010 12:06 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Bilder fra før turen i går:

Bilde

Bilde

Bilde

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Revo 3.3
InnleggSkrevet: Søn Mai 09, 2010 2:08 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Jada.. I går fikk jeg kjørt litt skikkelig med bilen. Det går bra unna når bilen har komt seg opp i andre gir :)
Ellers så var det ikke bare revoen som var rustet, men jeg også tydeligvis. Skulle kjøre mellom to "stolper" og i det jeg trodde jeg var mellom de ga jeg på og traff midt på den ene :mrgreen: Heldigvis fikk den ikke store farten men det var nok til at spurdrevet ble traspet.. Det gav selvfølgelig en påminnelse om å sjekke denne for "fastrusting" ;)

Inntrykket av bilen så langt er at den er fryktelig myk. På asfalt var det problemer med å holde den på hjula omtrent, men i sandtaket vi kjørte i senere var det mer boller ;) Ellers så må jeg få stilt inn motoren skikkelig. Den går godt slik som den går nå, men føler ikke den oppfører seg helt slik som jeg vil.. Når jeg gir på og slipper opp gassen så synes jeg den henger litt vel mye på turtallet, og dette er vel et tegn på at den får lite fuel? Jeg merket også at det påvirket giringstidspunktet når jeg justerer på fuelnålene.

Jeg har i alle fall prøvd å gi den mer fuel både på lav- og høy-nåla, men jeg kom ikke frem til en bra tuning i går. Bilen begynte heller å stoppe på lavt turtall. Så jeg må nok ta å begynne fra "scratch" en dag og få denne justert inn skikkelig.

Ellers er bremsene tilstede, men litt svake etter min smak, men dette regner jeg med ordner seg når 6V oppladbar batteripakke er i hus :)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Revo 3.3
InnleggSkrevet: Søn Mai 09, 2010 3:00 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Sitter nå å leser litt i bruksanvisningen til Revoen. Ganske mange bra tips og forklaringer i denne blekka. Det står jo side opp og side ned med forklaringer til motoren deres :P Selv om jeg har holdt på med nitromotorer før er det greit å friske opp litt ;)

Var forresten en ting jeg la spesielt merke til med tanke på det som har vært diskutert rundt optimal temperatur på nitromotorer. Her står det;

"There is NO optimal temperature that can be used as a target to deliver the best engine tuning. Do not rely on a temp gauge alone to tune your engine. Tune the engine by paying very close attention to how it responds to changes in fuel mixture(more smoke/less smoke, fast/sluggish, reliable/stalling, smooth sound/ muffled sound, etch).
Once the engine is tunes, then observe the temperature."

Forøvrig sier de at man bør prøve å holde motoren under 270 grader Farenheit. Dvs 132.22 grader Celsius :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Revo 3.3
InnleggSkrevet: Søn Mai 09, 2010 5:57 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Det er veldig sant, selv om tempgun sier en ting, så må en fremdeles tenke klart. Men en ting å være obs på, jeg tror ikke en TRX-motor er helt som alle andre motorer. Mener å ha hørt noe der, men husker ikke hva. Det som nødvendigvis står om en nitromotor i en manual fra Traxxas trenger ikke gjelde en motor fra en annen produsent.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Revo 3.3
InnleggSkrevet: Søn Mai 09, 2010 6:39 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Det er jo en ABC motor slik som "alle de andre".. Tror bare de har brukt veldig mye tid på å forske på hva man bør gjøre og ikke med motoren, og derfor har de ganske klare preferanser på hvordan man f.eks kjører den inn. De skriver blandt annet at man ikke skal drive å prøve med "hobbymekk" på motoren siden de allerede har utviklet den til å være best i sin klasse. Men dette blir jo veldig mye propaganda fra Traxxas, så det hadde vore interessant å finne ut hva som egentlig er så spesielt med den. Om det har seg slik at den skiller seg så mye fra de andre produsentene.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Revo 3.3
InnleggSkrevet: Søn Mai 09, 2010 6:53 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Det er helt sant, men jeg tror f.eks at denne motoren er mye mer ømfintlig enn "normale" ABC-motorer. De har også sine egne klare preferanser for innkjøring, men det har jo også andre produsenter, selv om det fremdeles gjelder ABC. Jeg føler at TRX-motorene skiller seg spesielt ut i forhold til mengden, kanskje det har med selve konstruksjonen å gjøre, jeg aner ikke.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Revo 3.3
InnleggSkrevet: Lør Mai 22, 2010 3:17 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
I går var jeg å kjørte litt revo i lag med noen klassekamerater. De hadde hver sin kyosho MP 7.5 eller hva det var. Vi kjørte på en fotballbane og kjørte litt om kapp på en liten bane vi lagde av 1.5 liters brusflasker fyllt med litt vann. Jeg greide fint å holde følge med buggyene på aksen og jeg gruset de på toppfart. Men, deres biler var så klart mye mer elegant rundt svingene og sklei fint gjennom svingene. Jeg måtte aktivt bruke bremse, sving og gasspådrag for å tvinge bilen ut i sladd og burne rundt svingene. Vist ikke ble svingene 3 ganger så breie som de skulle være :P

Innimellom fikk jeg tatt noen bra striper der jeg fikk dratt godt ut på 2. gir. Dagen endte til slutt med 2-3 løsnede dekk og et som revna grunnet for mye "pizzahjul". Det var nok skadet fra før, men nå er det i alle fall ikke mye brukendes lenger :P
Synes det er litt unødvendig med traxxas sin egen patent på hvordan dekkene limes til felgen. Er det noen som vet om dette er noe som blir brukt på andre biler også eller om det bare er en av traxxas sine sære egne løsninger?

I alle fall tok jeg å kjøpte noen billige hjul på hobbyland som kommer med nanda truggyen som de selger. Disse er litt mindre og forhåpentligvis ikke fullt så myke som orginalhjulene. I tillegg har jeg bestilt meg sway bar kit og håper dette kan få bukt på litt av krengingen i høy fart. Det skal ikke mye til for at bilen velter. Stivere fjærer kan også være en ide, slik som den er nå så tror jeg den velter lettere enn savagen jeg hadde.

Ellers var det ganske så støvete å kjøre på fotballbana :P

Bilde

Bilde

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Revo 3.3
InnleggSkrevet: Lør Mai 22, 2010 4:05 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hvordan er egentlig traxxas sitt system på felgene da? Husker ikke dette helt. Er det av typen der selve felgsporet er på siden? I tilfelle så er det flere produsenter som bruker dette, men jeg har stort sett bare sett det på buggyer. Tror det er slik på min EB-4 og Team Losi 8ight også.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Revo 3.3
InnleggSkrevet: Lør Mai 22, 2010 4:19 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Ja stemmer, sporet er på siden. Egentlig en fin patent virker det som, dekkene var lette å lime :) Men var redd for at det var en sær traxxas patent. Jeg har et sett med nye orginale revo felger, men siden orginaldekka koster mer enn de jeg kjøpte ferdiglimt til felg nå så droppa eg å kjøpe nye dekk. Men skal ta å leite litt meir rundt etter dekk som passer til de også da :)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Revo 3.3
InnleggSkrevet: Lør Mai 22, 2010 7:48 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Patenten er helt grei den, men jeg synes det er litt dumt at de bruker denne patenten på MT-dekk, tror nok de fleste andre produsenter bruker den andre metoden der. En blir litt bindet, men da er det jo bare å kjøpe uoriginale felger og dekk, slik som du har gjort :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 54 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC