Dato/klokkeslett: Ons Apr 24, 2024 2:53 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 29 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: HPI RS4 EVO kappløp nærmer seg
InnleggSkrevet: Søn Feb 13, 2011 6:33 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Jeg og Yalla foretok hver sitt impulskjøp i helga da vi kom over et kanontilbud på disse bilene. Jeg tok Honda NSX og han Nissan Greddy (eller noe deromkring) Jeg regner med at dette ender slik som alt annet vi to begynner på, ikke fornøyd ut av eska og all verdens modding og oppgraderinger for mer fart må prøves :lol: Skal bli artig å se hvor dette ender 8)
Har allerede satt meg godt inn i oppgraderingsmotorer med nødvendig ombygging, Var på nippet til å fyre av en bestilling på motor allerede før jeg har mottatt bilen.

Er det mange rundtom som har glow touringbiler stående? Det blir nok litt parkinglot racing fremover nå :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: HPI RS4 EVO kappløp nærmer seg
InnleggSkrevet: Søn Feb 13, 2011 6:38 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Steikje ta, har dere skaffet dere glowbiler? :D
Jaggu er det håp for flygutta også :wink:

Regner med at dere vet om Jagedalen? Kittang har også denne bilen. Selv har jeg faktisk ingenting slikt, og det hadde vært tøft å sett 4-5 stk i aksjon samtidig :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: HPI RS4 EVO kappløp nærmer seg
InnleggSkrevet: Søn Feb 13, 2011 7:12 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Jeg har nå hatt glowbiler de siste 10-12 årene da :wink: Men touring er nytt for meg :)
Yepp, det er mye på bakrunn av Jagedal sine gode erfaringer med denne bilen at også vi fikk lyst på den. Når den dukket opp i norge til under 2000 var det bare å fleske til :P Den får mye skryt for sin holdbarhet på RCU, ikke noe å kjøre seriøs konkurranse med, men ypperlig for uformell morro på asfalt. Jeg skal blant annet finne ut om motoren tåler 60%, hvis ikke blir det ny :lol:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: HPI RS4 EVO kappløp nærmer seg
InnleggSkrevet: Søn Feb 13, 2011 7:53 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
har dere skaffet dere glowbiler?

Har faktisk hatt bil siden jeg fekk en av kjerringa til 30års dagen :lol:

Jeg skal ikke blodtrimme denne bilen med det første. Det har vist seg flere ganger at jo mer jeg tyner faenskapet så vil det som regel alltid følge med en bakside. Jeg skal ha meg en bil som virker... målet blir å kjøre et par tanker uten å skifte all verdens deler.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: HPI RS4 EVO kappløp nærmer seg
InnleggSkrevet: Søn Feb 13, 2011 8:22 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Ja, dette med trimming kan være vanskelig og ligger nok ikke for alle :wink:

Neida, er enig med deg her, skal også forsøke å ikke trimme ihjel denne :lol: men sprek fuel må bare prøves 8)

Dersom ikke mer nitro gir påvist effektøkning her heller (som i din truggy) så kan man jo like godt kjøre på billig 15% for ettertiden


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: HPI RS4 EVO kappløp nærmer seg
InnleggSkrevet: Søn Feb 13, 2011 9:32 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Jeg har en slik stående hjemme på hylla! Kanskje på tide å børste litt støv av denne :P Det var forresten den jeg hadde med på showcar med cayennekarosseri. Den er helt ubrukt da jeg hadde 2 stk. Den første kjørte jeg utrolig mye med, og bilen tåler myye juling. Det eneste jeg har ødelagt på denne bilen er en bærearm bak etter jeg kjørte full spiker ut i ei steinrøys på nesjane. Har ikke hatt andre nitro-onroad biler, men jeg kan med trygghet anbefale denne :)

Følg gjerne opp tråden med litt bilder av trimming og modifikasjoner! Er det .15 eller .18 motor dere har kjøpt med?

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: HPI RS4 EVO kappløp nærmer seg
InnleggSkrevet: Søn Feb 13, 2011 9:38 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
djupevik skrev:
Det eneste jeg har ødelagt på denne bilen er en bærearm bak etter jeg kjørte full spiker ut i ei steinrøys på nesjane


Tror faktisk jeg husker denne. Hadde ikke vi den på video?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: HPI RS4 EVO kappløp nærmer seg
InnleggSkrevet: Søn Feb 13, 2011 10:53 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Her er det .18. Den går utrolig mykt og fint. Hvor mye mer som går an å hente ut av denne vites ikke, men jeg frykter at vi finner ut av det ganske kjapt. Og det går sikkert an å ødelegge mer enn en bærearm :lol:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: HPI RS4 EVO kappløp nærmer seg
InnleggSkrevet: Søn Feb 13, 2011 11:32 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
stressballen skrev:
djupevik skrev:
Det eneste jeg har ødelagt på denne bilen er en bærearm bak etter jeg kjørte full spiker ut i ei steinrøys på nesjane


Tror faktisk jeg husker denne. Hadde ikke vi den på video?


Stemmer det! Den kom vist akkurat med på videoen. Noen som har den videoen? Var jo mye annet tøft der, blandt annet et bra svev med savagen jeg hadde :D

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: HPI RS4 EVO kappløp nærmer seg
InnleggSkrevet: Fre Feb 18, 2011 12:11 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Jeg og Yalla kjørte litt RS4 i dag og fikk målt min bil som er ferdig innkjørt. HPI oppgir at den skal klare 81 km/t og min målte vi til 82 km/t så det stemmer bra det. Jeg tror den kan gå enda litt bedre for jeg har ikke giddet å justere throttelservoen skikkelig enda slik at det ikke er helt full åpning på forgasseren ved full gass, pluss at jeg kjørte på gammel 15/18 flyfuel. Dersom jeg klarer å komme nærme 90 km/t med sprekere fuel så er jeg fornøyd :)
Meget sprek aks også, jeg vil tro at det tar ca 3-4 sekunder til toppfarten er oppnådd.

Blir artig å måle Yalla sin når den er innkjørt og justert for å se om dremmel-fresingen av motoren min har gitt mye/noe økning i fart siden han enn så lenge har latt sin være i fred :lol:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: HPI RS4 EVO kappløp nærmer seg
InnleggSkrevet: Fre Feb 18, 2011 12:16 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hpi opplyser vel egentlig om 81km/t +, så jeg regner med at det ikke bør være vanskelig å øke på litt der. Blir spennende å høre hva som skjer med sprekere fuel :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: HPI RS4 EVO kappløp nærmer seg
InnleggSkrevet: Søn Feb 20, 2011 10:20 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Jaja, jeg får 81 km/t på Jero 15/15 og helt orginalt oppsett, 4 tanker fuel gjennom motor'n. Du har vært ute med trimming av motor'n din og klarer uhyggelige 1km/t mer :!: :!: WoooooW!!!!!!!! her tar jeg bølgen for trollmannen innen motortuning 8) Kansje jeg skal bare

Litt objektiv her: Denne bilmotor'n er helt konge. Går som en klokke på Jero 15/15.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: HPI RS4 EVO kappløp nærmer seg
InnleggSkrevet: Søn Feb 20, 2011 12:20 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Tøysekopp, du må huske på at jeg ikke har full åpning på forgasseren enda :wink:

Uansett så kjører jeg ifra deg, det innrømmer du jo selv :mrgreen:

DESSUTEN har jeg noe lurium på vei fra USA :twisted:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: HPI RS4 EVO kappløp nærmer seg
InnleggSkrevet: Lør Mar 19, 2011 2:14 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Er det noe nytt her da? Er 82 km/t beste måling så langt uten å bytte motor?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: HPI RS4 EVO kappløp nærmer seg
InnleggSkrevet: Tor Mar 31, 2011 8:03 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Blir nok ikke skikkelig fart i forskningen før det våres litt. Tower sendte meg feil pipe og jeg venter en ny etterhvert, samt mer nitro må prøves. Ellers så er det nok bare en omdreving som kan gi høyere fart, men det tror jeg ikke jeg gidder, blodaks er artig og 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 29 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC