Sunnfjordrc.no http://www.sunnfjordrc.no/ |
|
carish sin lst2 http://www.sunnfjordrc.no/viewtopic.php?f=2&t=2659 |
Side 1 av 2 |
Forfatter: | carish [ Tir Apr 19, 2011 11:35 pm ] |
Innleggets emne: | carish sin lst2 |
Nytta meg av fineveiret til å starte på innkøyring av os30vg i lst2en idag...gjekk som en drøm trur eg,brukte heat cycling metoden og fekk igjennom vel 6dl fuel.. får ta litt til imåra...utrulig lettstarta motor,starta momentant og stoppa aldri..(bortsett frå tom tank då... ![]() ![]() |
Forfatter: | carish [ Tir Apr 19, 2011 11:37 pm ] | ||
Innleggets emne: | Re: carish sin lst2 | ||
bilde av herligheten... ![]()
|
Forfatter: | stressballen [ Ons Apr 20, 2011 12:00 am ] |
Innleggets emne: | Re: carish sin lst2 |
Se der ja, flere som har skikkelig fuelbil ![]() Har du hatt denne lenge eller? Ser du har RPM bærearmer foran, men ser jeg alu rammevanger også? Gjort noen modder ellers? Jeg har hatt bilen min i svimlende 8 år nå, jaggu er det sprøtt å tenke på at den enda er i bruk. Har lagt ned noen kroner i den, og er veldig happy med denne. Absolutt den beste nitro monstertruck jeg har hatt. PS, du må fjerne rollcagen, det er dustete greier ![]() |
Forfatter: | carish [ Ons Apr 20, 2011 8:53 am ] |
Innleggets emne: | Re: carish sin lst2 |
har vel hatt den 4-5 år tenke eg..kjempebil å køyre... ![]() ![]() ![]() |
Forfatter: | stressballen [ Ons Apr 20, 2011 11:48 am ] |
Innleggets emne: | Re: carish sin lst2 |
I mine øyne gjør rollcage mer skade enn godt. Er smellen stor nok og treffer på rette plassen, så blir den skjev. Da tvinger den ramma til å vri seg litt også, og går dette ubemerket forbi så holder den ramma skjev over lang tid. Absolutt ikke en positiv ting. Med rollcage så flekser bilen mindre også, og det tar bort litt av evnen til å ta smeller uten å ta skade. Ikke alle dette skjer med seff, men jeg har sett noen eksempler som jeg ikke har likt. Så lenge en kjører med deksel på (som dekker kjøletoppen), så skal det mye til før noe skjer der. Du kan jo under neste demontering sjekke om chassisplata er rett. Da må du ta ALT av bilen, og legge den flatt for å sjekke tilstanden. Selv har jeg også brukt mye dineros på denne bilen, men de fleste tingene er ikke så greit å se. Jeg har 100% karbonramme, og bunnplatene er hard anodized, med bittelitt beskyttelse under eksos og 2-speed. Alle drev er titanium-nitride, girkasse er bygget om til forward only, de fleste kulelager er byttet ut til keramiske lager, de fleste bolter i oppheng er titanium-nitride, andre fjærstyrker er montert (ser at du også har dette), stabstag og alu bremsearm er også montert. Bruker for øvrig gode servoer og 6.6v 1450mah life mottakerbatteri. Husker sikkert ikke alt nå, men litt har det blitt over tid. Jeg har også tenkt å kjøpe RPM bærearmer, det skal gjøres på neste overhaling. Har også VELDIG lyst til å bytte motor, den jeg har nå er snart død.... ![]() |
Forfatter: | carish [ Ons Apr 20, 2011 1:05 pm ] |
Innleggets emne: | Re: carish sin lst2 |
einaste eg ser på bunnplata e litt bulka av at den slår nedi...buret er kun klemt på karosseripinnane,so ved kraftige smerlla e det dei som knekke...har vert ute for det... ![]() ![]() ![]() |
Forfatter: | stressballen [ Ons Apr 20, 2011 6:45 pm ] |
Innleggets emne: | Re: carish sin lst2 |
Karosseriene varer som regel lenger med bur ja, men hva er vitsen med det? ![]() Jeg håper vi får til noe skikkelig kjøring til sommeren, er lenge siden det har vært en god samling med monstertrucks i aksjon samtidig ![]() |
Forfatter: | carish [ Ons Apr 20, 2011 8:29 pm ] |
Innleggets emne: | Re: carish sin lst2 |
Hehe.. ![]() ![]() |
Forfatter: | carish [ Lør Apr 23, 2011 4:40 pm ] |
Innleggets emne: | Re: carish sin lst2 |
hm...va ute og tenkte eg skulle fortsette me litt innkøyring,men når eg starta idag so ville den ikkje heilt...turtalle auka men farten auka lite...har ikkje tid å skru idag,men tenke clutch? |
Forfatter: | stressballen [ Lør Apr 23, 2011 5:01 pm ] |
Innleggets emne: | Re: carish sin lst2 |
Mest trolig clutch ja. Skjer det helt fra start? Enveislageret i 2-speed'n kan også være en mulighet. Regner ikke med at du har magret for mye heller, da har du mye turtall og lite kraft. Men det hadde du merket på temperaturen, og så høres motoren litt annerledes ut når den blir overopphetet. |
Forfatter: | carish [ Lør Apr 23, 2011 5:10 pm ] |
Innleggets emne: | Re: carish sin lst2 |
heilt frå start ja..må ganske høgt på turtall for at hjula begynne å gå...hjula trilla lett og fint...den går fortsatt rikelig fett....e ikkje begynnt å tune den inn nåke særlig,har tatt 2/8 dels runde på hsp...ingenting på lsn...går med en temp på 90-95 grader... |
Forfatter: | stressballen [ Lør Apr 23, 2011 5:55 pm ] |
Innleggets emne: | Re: carish sin lst2 |
Da er det sikkert clutch. Sjekk clutchlager samtidig, de er forbruksvarer. En annen ting som har skjedd meg noen ganger er knekte pinner inni diffene, men sjelden at dette skjer framme og bak samtidig. |
Forfatter: | carish [ Lør Apr 23, 2011 6:04 pm ] |
Innleggets emne: | Re: carish sin lst2 |
den e kun finkøyrt no,so holde en knapp på clutch...diffane mine har faktisk holdt,knust et diffhus en gang... ![]() |
Forfatter: | stressballen [ Lør Apr 23, 2011 8:28 pm ] |
Innleggets emne: | Re: carish sin lst2 |
Side 1 av 2 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |