Dato/klokkeslett: Tir Apr 23, 2024 8:58 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 38 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: HPI Baja SS på vei
InnleggSkrevet: Man Sep 03, 2012 11:09 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Da er jeg blitt eiger av en brukt Baja SS og er selvsagt i full sving å finne ut hva som må oppgraderes. Jeg har endelig etter MYE lesing kommet frem til hvilken pipe jeg må ha (finnes en hel bråte å velge i) og den er bestillt :mrgreen: Bilen har fra før fått montert +2mm long-stroke veiv og raceportet sylinder og er nå på 27.2cc som sannsynligvis blir øket til 30.5cc etterhvert, men jeg skal gi sylinderen en sjangse først, og så bestille større dersom jeg ikke blir heeeelt fornøyd :) Det blir artig å finne ut hvor hissig det er mulig å få en slik bensinbil til å bli 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: HPI Baja SS på vei
InnleggSkrevet: Man Sep 03, 2012 11:25 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
hehe,kan nok få dei ganske hissige...folk putta no i dei motora til 10-15 tusen...

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: HPI Baja SS på vei
InnleggSkrevet: Man Sep 10, 2012 4:48 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Min har en raceportet (fabrikktrimmet) 34mm sylinder (26ccm) Det er satt inn +2mm longstroke veiv som da øker volumet til 27.2ccm. Jeg har bestillt ei knallbra pipe til den så jeg regner med at det blir power og turtall nok, men kjenner jeg meg selv rett så blir det sikkert den største sylinderen om ikke lenge (36mm som da tar volumet til 30.5ccm)
Håper posten jobber raskt og effektivt nå som jeg bare går og venter på pakkene..................

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: HPI Baja SS på vei
InnleggSkrevet: Man Sep 10, 2012 5:02 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
vector 250 skrev:
Håper posten jobber raskt og effektivt


hehe, yeah right... :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: HPI Baja SS på vei
InnleggSkrevet: Man Sep 10, 2012 5:24 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Gi nå en stakkar litt håp da :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: HPI Baja SS på vei
InnleggSkrevet: Ons Sep 12, 2012 11:13 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Fikk både bilen og tuned pipa i dag, så i morra blir det å montere på trimeksosen, hive i en mottaker og fyre igang greiene. Bilen så overraskende bra ut for å være brukt og prisen var så lav at dette anser jeg som et kupp :mrgreen:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: HPI Baja SS på vei
InnleggSkrevet: Tor Sep 13, 2012 5:59 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Joda, godt du er formøyd. At du kom rett fra posten og lot meg åpne pakka for deg er jeg bare glad for. Vet det kan bli litt for spennende å åpne slikt selv. Ikke minst når det er snakk om å vurdere den tekniske tilstanden til slike avanserte greier. Jeg forstår at du trenger hjelp. I alle fall når hekkspoiler er montert med to klips og du ikke klarer å sen hvordan den skal monteres... Mye kan virke uoverkommelig da... Men ikke fortvil, jeg kan hjelpe deg å blande bensin og starte den for deg. Resten vil komme etterhvert :)

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: HPI Baja SS på vei
InnleggSkrevet: Lør Sep 15, 2012 7:07 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
:lol: :lol:

Jeg monterte tunedpipa i dag og fyrte opp bilen for en liten test imellom bygene. Den var lettstartet og fyrte med en gang, og du inni helsike hvor høylytt den ble med den pipa, og sint som bare rakkeren :mrgreen: Den tar løst med hysterisk turtall og hjulspinn på asfalt med gatedekkene på. Jeg skal bestille sandpaddle dekk til den, for knastedekkene som fulgte med var veldig tunge og meget ubalanserte (sparte inn 600 gram vekt ved å bytte bakdekk), muligens er innleggene fulle av vann, får se om jeg gidder å åpne de og tørke de i helga. Nå må jeg bare finne meg et bra sandtak og prøve bilen skikkelig, evnt ta en tur til Måløy og Refviksanden som er en kanonplass å kjøre bil 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: HPI Baja SS på vei
InnleggSkrevet: Lør Sep 15, 2012 10:11 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Å du hendelse hvor mye vann det var i skummet inni dekkene, banner på at jeg vridde ut et par desiliter av hvert av dekkene. Kjekt med felger som er skrudd sammen så det er enkelt å ta av dekkene for en liten tørking av innmaten. Nå ligger hele stasen inne i varmen for skikkelig tørking. Fremdekkene var også rimelig fulle av vann, forrige eigeren har nok vært glad i å kjøre i store vannpytter eller noe :lol:
Nå skal bilen få stå i ro og vente på tørrere vær, det kan jo ta en stund.......................... :x

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: HPI Baja SS på vei
InnleggSkrevet: Lør Sep 15, 2012 10:37 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Hvis du ikke vil reise så langt kan du prøve sandtaket i Førde. Der har du hauger med stein, grus, sand, finsand og langstrekke.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: HPI Baja SS på vei
InnleggSkrevet: Lør Sep 15, 2012 11:57 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Er dessverre et fåtall personer som tenker på viktigheten av å fjerne vannet for hver gang. Har ofte vært borti råtne innlegg, og dekk med en helt enorm kast i, kun grunnet vannet. Helt utrolig hvor mye hastighet det spiser, for å ikke snakke om belastning på drivverk, og ikke minst vibrasjon i bil ellers som fører til ødelagte kulelager og skruer som forsvinner fortere enn ellers :mrgreen:

På de fleste dekk kan en fint lage et lite hull på toppen av dekket, omtrent midt i dekkbana, og så rotere dekket 180 grader og lage et lite hull til. Da sentrifugerer vannet seg selv ut. Men det er uansett lurt å tørke innleggene skikkelig innimellom.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: HPI Baja SS på vei
InnleggSkrevet: Søn Sep 16, 2012 8:12 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Er det stort dette sandtaket i Førde? Hvor lange oppoverbakker (hillclimbing) kan man få der sånn ca??

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: HPI Baja SS på vei
InnleggSkrevet: Søn Sep 16, 2012 11:03 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Det er hovedsaklig tre sandtak der inne. Jeg har markert de opp på dette bildet.

Punktet (1) er Førde sentrum og de andre er markert. Jeg foretrekker "Via 1" sandtaket, men anbefaler at du titter på alle selv. Bildene hos gulesider er gamle. Sandtakene er gjerne større i dag.


Vedlegg:
sandtak.jpeg
sandtak.jpeg [ 193.66 KiB | Vist 14518 ganger ]
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: HPI Baja SS på vei
InnleggSkrevet: Søn Sep 16, 2012 12:27 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Jeg skal sjekke ut de stedene neste gang jeg innom Førde på handletur. Denne bilen trenger et bra sted å kjøre på så den får vise hva den kan, blir jo helt syk av å se på alle disse videoene på Ytube der de kjører i enorme sanddyner og ørkenlandskap, fan så fett det ser ut 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: HPI Baja SS på vei
InnleggSkrevet: Søn Sep 16, 2012 1:27 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Skulle lagt ut et lite forvarsel på en slik tur, og samlet sammen en liten gjeng. Veldig moro når flere tar turen.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 38 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC