Dato/klokkeslett: Fre Mar 29, 2024 2:00 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 17 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: LOSI LST2 back on the road.
InnleggSkrevet: Fre Apr 12, 2013 7:45 pm 
Nikko-Stadiet
Nikko-Stadiet
Innlegg: 6
Bosted: Trondheim
-God dag godt folk i sunnfjord, en liten hilsen fra Trøndelag, fra en mann som også brukte noen timer på RC i sunnfjord området... :)
-etter vel 2 år så fikk jeg endelig tid til å sette sammen min kjære LST2 og liten video sunt ble det også:
http://youtu.be/cDJu_vu8T8U
-Skal si det var stadig like artig og sterkt savnet... nå blir det oppmeking av min savage ss 4,6 for sesongen.
-Hvis noen har tips/lenker til oppgraderinger for LST2 så hadde jeg satt stor pris på det.

_________________
Aleksander Hammernes, Trondheim, Trøndelagen, Losi lst2, HPI savage ss 4,6 , Sanwa m11.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: LOSI LST2 back on the road.
InnleggSkrevet: Fre Apr 12, 2013 9:36 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
God kveld i stua :D
Kjekt å høre at du holder på litt enda, og spesielt kjekt at du holder din LST2 i live. Bedre bil skal man lete lenge etter :D
Jeg går snart igang med full demontering av min egen LST2, da skal jeg dokumentere godt med bilder. Jeg har selv putta på en del upgrades, men det har gått i originale Losideler for min del. De viktigste upgradene for min del var bedre servoer, forward only transmission, Ti-nitride 2-speed, HD alu skliplater og noe annet småtteri som jeg ikke husker på stående fot. Jeg har også gjort noen påkostede oppgraderinger som carbonchassis, ti-nitride differ og støtdemperakslinger m.mer, men det er gjerne mest for blingen sin del :mrgreen:

Stabilisatorstag syntes jeg også var en viktig upgrade. Vingen har jeg fjernet, likte egenskapene i lufta bedre uten den. En annen kanon upgrade er å bytte ut mottakerbatteriet med Life. Jeg har også putta keramiske kulelager i hele bilen. LST2 er en bil som jeg ikke er redd for å koste på noen kroner, for det er en knall bil :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: LOSI LST2 back on the road.
InnleggSkrevet: Fre Apr 12, 2013 11:58 pm 
Nikko-Stadiet
Nikko-Stadiet
Innlegg: 6
Bosted: Trondheim
Godt og høre at noen som har brukt bilen så lenge fortsatt er fornøyd :) noe av det du nevner er også gjort på min, fwd only transmission, life mottaker pakke, rpm bærearmer (disse har skuffet, tåler lite) samt LRP 28 motoren da, denne er jeg meget godt fornøyd med :)

Kjøpte du av smalsize eller noen andre ? Linker ?
Ser for meg å sette en halv kraftig servo der hvor revers servoen skal stå, egen servo for brems er kanskje overkill, men gode bremser får man aldri nok av.

_________________
Aleksander Hammernes, Trondheim, Trøndelagen, Losi lst2, HPI savage ss 4,6 , Sanwa m11.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: LOSI LST2 back on the road.
InnleggSkrevet: Lør Apr 13, 2013 12:39 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Er godt fornøyd med min, og jeg har hatt anledning til å kunne sammenligne den med det aller meste. Regner med at du vet at jeg driver ei lita hobbysjappe i Florø? Jeg forhandler Team Losi selv, får det fra smallsize ja. Har ingen linker, fant vel det meste på www.teamlosi.com tenker jeg.

Jeg har beholdt originalarmene, synes de har holdt ganske greit. Har bevisst valgt å ikke styrke dem, for da går kræsjene ut over noe annet. Greit at kreftene i en kræsj går ut i et "svakt" punkt.

Selv kjører jeg 2 stk Futaba S9351 på styring hvis jeg ikke husker helt feil. Tror jeg har en S9351 på gass/brems også. Jeg hadde absolutt ikke montert en egen servo på brems. Høyere strømforbruk og høyere vekt, helt unødvendig. Men en god servo på gass/brems er viktig i mine øyne. LST2'n min gjør wheelies og stoppies, det holder for meg :D Null problem å låse hjulene slik at bilen slår kollbøtte fremover på asfalt. Hvis du har dårlige bremser, så er det lurt å ta ut de hvite diskene i bremsene innimellom og pusse belegget litt med sandpapir. Bare for å røffe det opp litt.

Hva mer heter LRP motoren din? Jeg bruker en LRP 21 i Team Losi 8ight, er foreløpig fornøyd med den også. I LST2 kjører jeg nå en Dynamite 28.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: LOSI LST2 back on the road.
InnleggSkrevet: Lør Apr 13, 2013 8:14 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
godt nøgd med min og,står delvis nedplukka no,blir montert losi sitt el konverteringssett,single speed hub,forward only...:)xerun 150 og en 1550kv motor på 6s e planen..:)

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: LOSI LST2 back on the road.
InnleggSkrevet: Lør Apr 13, 2013 8:21 am 
Nikko-Stadiet
Nikko-Stadiet
Innlegg: 6
Bosted: Trondheim
Lrp z28R http://www.lrp.cc/en/products/nitro-engines/18-offroad-engines/produkt/lrp-nitro-motor-z28r-pullstart-spec3/details/
Det faktum at motoren startet etter ca 2 år lagring synes jeg er et meget godt tegn, kan dessverre ikke si det samme om hpi 4,6 motoren. Det med å pusse brake padsen var ikke dumt, skal testes. Antar du bruker noen fint papir da, p120 ??

-brushless konvertering ja, det blir det vel futt over, men må drivverket ellers Modes?

_________________
Aleksander Hammernes, Trondheim, Trøndelagen, Losi lst2, HPI savage ss 4,6 , Sanwa m11.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: LOSI LST2 back on the road.
InnleggSkrevet: Lør Apr 13, 2013 9:12 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
starta no stock jalfall...har sterke differ denne bilen,so vil tru det går bra..:) time will show..:)

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: LOSI LST2 back on the road.
InnleggSkrevet: Lør Apr 13, 2013 10:10 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Hei

Ser du bor i Trondheim. Har du besøkt TRCBK sin buggybane? jeg tittet innom i vinter, men såg ikke ut til at noen hadde vert der på en god stund. Mye snø.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: LOSI LST2 back on the road.
InnleggSkrevet: Lør Apr 13, 2013 11:27 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hammernes skrev:
Lrp z28R http://www.lrp.cc/en/products/nitro-engines/18-offroad-engines/produkt/lrp-nitro-motor-z28r-pullstart-spec3/details/
Det faktum at motoren startet etter ca 2 år lagring synes jeg er et meget godt tegn, kan dessverre ikke si det samme om hpi 4,6 motoren. Det med å pusse brake padsen var ikke dumt, skal testes. Antar du bruker noen fint papir da, p120 ??

-brushless konvertering ja, det blir det vel futt over, men må drivverket ellers Modes?



Jeg kjører en LRP Z21 spec 2 i team losi 8ight, og den funker bra så langt :D
hehe, jeg anser ikke 120 som fint papir akkurat, har opp til korning 2000 i sjappa :D
Papiret kan gjerne være finere enn 120, men 120 er bedre enn ingenting. Det er jo bare for å få bort det blanke belegget. Jeg tror jeg pleier å bruke 400-500 eller deromkring.

De fleste motorer starter etter lang lagring, men oljesausen som ligger igjen i forgasser, fuelslanger og motor kan være litt vanskelig å løse opp innimellom. Hvis jeg ikke får vasket motoren når den står i bilen, så pleier jeg å tvinge fuel gjennom motoren samtidig som at jeg har tatt bort pluggen og kjører rotostart eller drar i snora. Fuelen vasker greit nok, slik at motoren pleier å være grei å starte.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: LOSI LST2 back on the road.
InnleggSkrevet: Lør Apr 13, 2013 11:33 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
carish skrev:
starta no stock jalfall...har sterke differ denne bilen,so vil tru det går bra..:) time will show..:)


Bilen har sterke differ ja, men hvis kulelagrene i diffene blir dårlig, så får du bevegelse, og da skjer det ting. Jeg har også klart å sprenge selve diffhuset i aluminium, og det blir nok også lettere å gjøre med børsteløst vil jeg tro. Men med litt forsiktighet i start, og vedlikeholdt bil, så går det nok sikkert bra.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: LOSI LST2 back on the road.
InnleggSkrevet: Lør Apr 13, 2013 2:19 pm 
Nikko-Stadiet
Nikko-Stadiet
Innlegg: 6
Bosted: Trondheim
Vegard skrev:
Hei

Ser du bor i Trondheim. Har du besøkt TRCBK sin buggybane? jeg tittet innom i vinter, men såg ikke ut til at noen hadde vert der på en god stund. Mye snø.



Hei. Det stemmer, har kjørt der ved et par anledninger for noen år siden, men den ligger nok brak på vinter halv året, det ryktes at den skal klargjøres nå som snøen smelter :) skjønt for lst2 og lignende biler er den litt liten, men 1/8 og 1/10 buggy passer den fint. Er vel også snakk om å legge kunst gress og satse på NM runder der.....

_________________
Aleksander Hammernes, Trondheim, Trøndelagen, Losi lst2, HPI savage ss 4,6 , Sanwa m11.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: LOSI LST2 back on the road.
InnleggSkrevet: Lør Apr 13, 2013 2:21 pm 
Nikko-Stadiet
Nikko-Stadiet
Innlegg: 6
Bosted: Trondheim
[quote=

Jeg kjører en LRP Z21 spec 2 i team losi 8ight, og den funker bra så langt :D
hehe, jeg anser ikke 120 som fint papir akkurat, har opp til korning 2000 i sjappa :D
Papiret kan gjerne være finere enn 120, men 120 er bedre enn ingenting. Det er jo bare for å få bort det blanke belegget. Jeg tror jeg pleier å bruke 400-500 eller deromkring.

De fleste motorer starter etter lang lagring, men oljesausen som ligger igjen i forgasser, fuelslanger og motor kan være litt vanskelig å løse opp innimellom. Hvis jeg ikke får vasket motoren når den står i bilen, så pleier jeg å tvinge fuel gjennom motoren samtidig som at jeg har tatt bort pluggen og kjører rotostart eller drar i snora. Fuelen vasker greit nok, slik at motoren pleier å være grei å starte.[/quote]

Takker for tips, skal innom hobby Shop en dag å se om de har noe egnet papir, å nye fuel slanger skader vel heller ikke :)
Ps, kan man bestile hos deg å få litt samle rabatter ?:)

_________________
Aleksander Hammernes, Trondheim, Trøndelagen, Losi lst2, HPI savage ss 4,6 , Sanwa m11.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: LOSI LST2 back on the road.
InnleggSkrevet: Lør Apr 13, 2013 4:53 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hammernes skrev:
Takker for tips, skal innom hobby Shop en dag å se om de har noe egnet papir, å nye fuel slanger skader vel heller ikke :)
Ps, kan man bestile hos deg å få litt samle rabatter ?:)


Send en mail til post@skala1.no med hva du er interessert i eller trenger, så skal jeg gi deg en pris :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: LOSI LST2 back on the road.
InnleggSkrevet: Lør Apr 13, 2013 6:26 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hammernes skrev:
-God dag godt folk i sunnfjord, en liten hilsen fra Trøndelag, fra en mann som også brukte noen timer på RC i sunnfjord området... :)
-etter vel 2 år så fikk jeg endelig tid til å sette sammen min kjære LST2 og liten video sunt ble det også:
http://youtu.be/cDJu_vu8T8U
-Skal si det var stadig like artig og sterkt savnet... nå blir det oppmeking av min savage ss 4,6 for sesongen.
-Hvis noen har tips/lenker til oppgraderinger for LST2 så hadde jeg satt stor pris på det.


Takk for sist! Begynner å bli noen år siden vi herjet i sandtaket i Førde nå.. Husker du freste rundt med Savage med fullt veltebur, noe den trengte :mrgreen:

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: LOSI LST2 back on the road.
InnleggSkrevet: Lør Apr 13, 2013 6:45 pm 
Nikko-Stadiet
Nikko-Stadiet
Innlegg: 6
Bosted: Trondheim
djupevik skrev:
Takk for sist! Begynner å bli noen år siden vi herjet i sandtaket i Førde nå.. Husker du freste rundt med Savage med fullt veltebur, noe den trengte :mrgreen:


Hehe det huskes, litt som stressballen sier: drive it like you hate it! :) disse bilene er ikke til for pynt men for å brukes.

for å minnes dette må vi linke til : https://www.youtube.com/watch?v=EsUkZdUEIoI Do enjoy ! :D

_________________
Aleksander Hammernes, Trondheim, Trøndelagen, Losi lst2, HPI savage ss 4,6 , Sanwa m11.


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 17 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC