Dato/klokkeslett: Tor Mar 28, 2024 8:56 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 46 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Vurderer å ta opp igjen hobbyen med ny bil, tips til bil
InnleggSkrevet: Tor Apr 02, 2015 11:11 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Godt mulig at Samirc anbefaler den, men det er ingenting i veien for å prøve andre merker. Ofte anbefaler butikker det de tjener mest penger på :) I starten av karrieren til min LST2 så brukte jeg fuel fra smallsize. Slet da med at motoren ble overopphetet. Endte da opp med fuel fra Byron, den som heter 33/16 RTR, og har brukt den på alt av biler siden. Har prøvd annen fuel innimellom, men for min del har jeg alltid hatt best resultat med Byron. Dessverre koster den en del, men det betyr lite siden den gjør jobben. Jeg selger også en del Rapicon som folk er fornøyd med, den er ganske rimelig. Hos elefun kan man bestille rapicon kassevis som postsending. Greit alternativ hvis man ikke får tak i rimelig fuel lokalt. Men du burde fått testet en tank eller to før du eventuelt gikk til innkjøp av en hel kasse :wink:

I de fleste brukermanualer står det anbefalt å bruke fuel med nitro 20% eller lignende. Den regelen har jeg altså brutt på hver eneste motor jeg har, og bruker den fuelen som gjør at motoren fungerer best til mitt bruk. Hvis det betyr at levetiden blir kortet ned, så driter jeg egentlig i det, for det viktigste er at motor fungerer bra :)

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 46 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC