Sunnfjordrc.no
http://www.sunnfjordrc.no/

Pluggen rauk etter ein tank!
http://www.sunnfjordrc.no/viewtopic.php?f=2&t=49
Side 4 av 6

Forfatter:  Carbon [ Ons Jun 06, 2007 11:11 pm ]
Innleggets emne: 

Så det er slik at JeRo kunne like godt ha puttet sand isteden får Olje??
Vist det e so, så skylder MAlingsbutikken meg ny motor :)

Forfatter:  Carbon [ Ons Jun 06, 2007 11:13 pm ]
Innleggets emne: 

Tar kvelden, Snakkest!

Gratulerer me Dagen om 45min Fleskepupp :)

Forfatter:  yallaair [ Ons Jun 06, 2007 11:14 pm ]
Innleggets emne: 

FleskepupP skrev:
Sitat:
Begynn med Byron 20 eller 25% nitro. Gode greier. Kanskje 20% når motoren er ny?


ok eg begynner på 20% nitro da, funker sikkert fett det :D
då gjennstår olje %`en da? vill ikkje ha for fett.



Eg prøvd mrf 15*15 på min først hpi mt2 for mange år sidan, eg fekk besjed om at den for for feit og tjukkflytande, så eg fekk Jero frå mallingsbutikken :P


Riktig som Stressballen sier, 16% olje er helt OK. Jeg vil også anbefale Byron Fuel.

Det med MRF 15/15 er for feit vet jeg ikke hvordan jeg skal tolke.... Det spørs hva han mener med "for Feit" MRF 15/15 er synth olje med tilsynelatende høy viskositet, men lavere viscositet enn Castor. Jeg vet bare at den funker bra til de fleste formål. Jeg vil teste noe mere med denne fuelen på bil nå jeg kommer hjem fra jobb.

Forfatter:  FleskepupP [ Ons Jun 06, 2007 11:17 pm ]
Innleggets emne: 

Det var det eg og synest var merkeleg, men det var nokon år sidan, så veit ikkje korleis MRF 15*15 er asso, fekk berre besjed om det, men dei var sikkert ikkje erfarne der ned da, var med ein gong nesten.
Men spørst om dei kan noko no oge, sidan dei seller Jero da :P

Forfatter:  stressballen [ Tor Jun 07, 2007 12:53 am ]
Innleggets emne: 

Til den som kanskje har defekt spur, den koster mellom 60 og 70 kroner hvis jeg ikke husker helt feil. Litt ekstra rabatt hvis en er betalende medlem av Sunnfjord RC klubb. En kan lese om fordelene på nettsiden.

Forfatter:  Carbon [ Tor Jun 07, 2007 5:59 pm ]
Innleggets emne: 

Defekt spur?? Er ikkje så god på sanne namn, ka er det?

Forfatter:  Thomas [ Tor Jun 07, 2007 6:31 pm ]
Innleggets emne: 

På motoren står første tannhjulet i overføringen, det heter pinion. Tannhjulet pinion gearet går over til heter spur.

Har og sett det nesten trekanta tannhjulet som går fra akslingen og over på selve diffen kalt pinion, vet ikke helt korrekt det er, men Team Losi kalte det hvertfall det på Mini-LST parts lista.

Forfatter:  stressballen [ Tor Jun 07, 2007 7:22 pm ]
Innleggets emne: 

Kan virke som at de minste drevene i en utveksling blir kalt pinion?
Men kanskje greit å ha en viss oversikt?

Drev til type 540-motor: pinion
Små drev inni diff: satelittdrev
Store drev inni diff: beveldrev
Stort hoveddrev på diff: krondrev
Lite drev mot krondrev på diff: pinion
Stort drev mot motordrev: spurdrev
Drev på klokke: Blir vel bare kalt clutch bell? Selv kaller jeg det bare klokkedrev.

Er selvfølgelig ikke sikker på dette, men det er slik jeg har forstått det. Er sikkert noen glipper her også.

Forfatter:  djupevik [ Tor Jun 07, 2007 7:45 pm ]
Innleggets emne: 

stressballen skrev:
Kan virke som at de minste drevene i en utveksling blir kalt pinion?
Men kanskje greit å ha en viss oversikt?

Drev til type 540-motor: pinion
Små drev inni diff: satelittdrev
Store drev inni diff: beveldrev
Stort hoveddrev på diff: krondrev
Lite drev mot krondrev på diff: pinion
Stort drev mot motordrev: spurdrev
Drev på klokke: Blir vel bare kalt clutch bell? Selv kaller jeg det bare klokkedrev.

Er selvfølgelig ikke sikker på dette, men det er slik jeg har forstått det. Er sikkert noen glipper her også.


Ahh, det hjalp på, er ikke så lett å liste det så fint opp oppe i hodet :P

Forfatter:  Thomas [ Tor Jun 07, 2007 8:02 pm ]
Innleggets emne: 

stressballen skrev:
Kan virke som at de minste drevene i en utveksling blir kalt pinion?
Men kanskje greit å ha en viss oversikt?

Drev til type 540-motor: pinion
Små drev inni diff: satelittdrev
Store drev inni diff: beveldrev
Stort hoveddrev på diff: krondrev
Lite drev mot krondrev på diff: pinion
Stort drev mot motordrev: spurdrev
Drev på klokke: Blir vel bare kalt clutch bell? Selv kaller jeg det bare klokkedrev.

Er selvfølgelig ikke sikker på dette, men det er slik jeg har forstått det. Er sikkert noen glipper her også.


Jo, men det du referer til som klokkedrev kaller Tamiya hvertfall for Pinion Gear Set, står det på pakkene jeg kjøpte av deg :)

Forfatter:  stressballen [ Tor Jun 07, 2007 10:32 pm ]
Innleggets emne: 

Når jeg tenker klokkedrev så er det kun snakk om nitromotor. (clutch bell)

Slike som de du kjøpte av meg kaller jeg pinion. Eller pinjong på godt norsk :D

(ref: drev til type 540-motor)

Forfatter:  Carbon [ Fre Jun 08, 2007 10:08 am ]
Innleggets emne: 

Åjaaa, så det er slik eg trenger når bilen bare står å ruser seg?

Forfatter:  herkit [ Fre Jun 08, 2007 10:36 am ]
Innleggets emne: 

Kan vel vere mange grunner til at bilen står og ruser seg, men sjekk om spurgearet er ødelagt (du ser det lett). For å gjere det enkelt, spurgear er det STORE tannhjulet som går rett på tannhjulet som står på motoren (clutchbell).

Forfatter:  Thomas [ Fre Jun 08, 2007 12:06 pm ]
Innleggets emne: 

Og om det ikke er spur som er gåent kan det være mangen andre ting.

Det beste er vel rett og slett å begynne et sted og skru seg fram til man finner problemt. Sjekker alle akslinger, tannhjul, skruer og fester som har noe med overføringen å gjøre. Kan nok være litt dillete alt etter hvilke modell det er, men det er bare å venne seg til det om du skal kjøre litt aktivt :)

Forfatter:  Carbon [ Fre Jun 08, 2007 2:30 pm ]
Innleggets emne: 

Sitat:
Kan vel vere mange grunner til at bilen står og ruser seg, men sjekk om spurgearet er ødelagt (du ser det lett). For å gjere det enkelt, spurgear er det STORE tannhjulet som går rett på tannhjulet som står på motoren (clutchbell).


Den ser fin ut, den tar på alle hakka.

Sitat:
Det beste er vel rett og slett å begynne et sted og skru seg fram til man finner problemt. Sjekker alle akslinger, tannhjul, skruer og fester som har noe med overføringen å gjøre. Kan nok være litt dillete alt etter hvilke modell det er, men det er bare å venne seg til det om du skal kjøre litt aktivt


Hehe, ja dillete var ordet. De blir ikkje lett, men skal prøve, om eg ikkje finne feilen, kan vel de nede på malingsbutikken hjelpe meg?? Eller må eg til Florø får å få hjelp :shock:

Side 4 av 6 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/