Sunnfjordrc.no
http://www.sunnfjordrc.no/

Ny Savage - XL!
http://www.sunnfjordrc.no/viewtopic.php?f=2&t=669
Side 1 av 2

Forfatter:  djupevik [ Fre Feb 08, 2008 5:54 pm ]
Innleggets emne:  Ny Savage - XL!

Enda en ny Savage i rekka!

http://www.hpieurope.com/kit-info.php?l ... rtNo=10516

Svæær sak :D

Forfatter:  Lugerity [ Fre Feb 08, 2008 6:36 pm ]
Innleggets emne: 

yepp that sure is a big doning

Forfatter:  djupevik [ Fre Feb 08, 2008 6:39 pm ]
Innleggets emne: 

Hehe, var faktisk ganske fet den der! :D Jeg har trua! :P Selv om den såg litt vel stor og slapp ut :P

Forfatter:  stressballen [ Fre Feb 08, 2008 8:12 pm ]
Innleggets emne: 

Hmmm....vet ikke helt jeg....

Syntes den såg litt Donald-aktig ut med de hjulene.... :lol:
Noen virkelig stor nyhet er det vel ikke?

Forfatter:  djupevik [ Fre Feb 08, 2008 8:19 pm ]
Innleggets emne: 

Jeg har faktisk trua!

STOR motor..
3speed
oppgradert drivverk
lengre og breiere, mindre velting?

En SS versjon så blir det bra, tror jeg vet om en viss person som skal ha denne i alle fall :P

Forfatter:  Hardcore [ Fre Feb 08, 2008 8:27 pm ]
Innleggets emne: 

Hehe ;) Gromvogn, venter i spenning.

Mvh. Savage entusiast...

Forfatter:  vector 250 [ Fre Feb 08, 2008 8:40 pm ]
Innleggets emne: 

Større og tyngre med STORE hjul og STOR motor med STORT moment. Alt dette skal så fordeles gjennom de samme diffdrevene som ikke er noe problem å blåse med en vanlig 4.1. SKEEEEPTISK

Hva hjelper det at akslinger og bla bla bla er forsterket når ikke selve innmaten i diffene er grøvre? Man blir sikkert flink og kjapp til å bytte diffene etterhvert

Forfatter:  stressballen [ Fre Feb 08, 2008 8:41 pm ]
Innleggets emne: 

djupevik skrev:
Jeg har faktisk trua!

STOR motor..
3speed
oppgradert drivverk
lengre og breiere, mindre velting?

En SS versjon så blir det bra, tror jeg vet om en viss person som skal ha denne i alle fall :P


Hehe, vi får se når den kommer. Jeg er iallefall ikke "blown away". Er fremdeles en Savage i mine øyne. Misforstå meg rett, jeg sier ikke at Savage er dårlig, men hvis dette var den STORE nyheten til HPI så er jeg litt skuffa....

Forfatter:  vector 250 [ Fre Feb 08, 2008 8:41 pm ]
Innleggets emne: 

Dette mener resten av verden: http://www.rcuniverse.com/forum/m_7038140/tm.htm

Forfatter:  djupevik [ Fre Feb 08, 2008 8:48 pm ]
Innleggets emne: 

Jeg regner med de har tatt høyde for at diffene skal holde, eller så har HPI gjort en stor tabbe. Tror det stod noe om forsterkede drev i diffen også på HPI sine sider.

Forfatter:  stressballen [ Fre Feb 08, 2008 8:52 pm ]
Innleggets emne: 

Hvis HPI hadde vært litt mer innovative, så burde de ha bygget Savage XL rundt et nytt konsept istedenfor å melke "Savage-bølgen" så mye. Det kunne vært litt mer spennende, og jeg tror mange savner å se et nytt monstertruck-konsept fra HPI....

Forfatter:  stressballen [ Fre Feb 08, 2008 9:03 pm ]
Innleggets emne: 

Sjekket min egen LST2 nå, og den er 1.1cm kortere, men 3.5cm bredere enn den nye Savage XL. Ikke all verdens forskjell der nei.....

Forfatter:  djupevik [ Fre Feb 08, 2008 9:12 pm ]
Innleggets emne: 

Hehe, såppass!

Nei jeg er forsåvidt enig i det altså. Et nytt konsept hadde vert noe. Men jeg liker det at de driter i hva alle andre synes og gjør, hva som gir best rundetider osv osv. De kjører på med stor motor, største kassa, kraftigere servo, skikkelig batteripakke, kraftigere drev, større hjul, større bil ++, akkurat slik som de fleste som kjøper en savage gjør uansett..

At de kunne gjort dette for lenge lengesiden istedenfor, men nå er den altså komme så da er det jo litt kult likevel :)


Jeg er også litt skuffet over at de ikke hadde fått gjort noe med tankløsningen nå som de har god plass bak motoren. Ellers så var dekkene litt ballong, men de ser i alle fall bedre ut enn de andre de har hatt. Felgene og karosseriet var også litt kjedelig, likte fronten på karossen, men resten ble for kjedelig. Det blir litt for enkelt å skjule de kjedelige karosseriene med spraglete farger.

Forfatter:  djupevik [ Fre Feb 08, 2008 9:25 pm ]
Innleggets emne: 

Forresten, jeg har ikke hørt noe om trasping av aludiffene...?

Forfatter:  vector 250 [ Fre Feb 08, 2008 9:27 pm ]
Innleggets emne: 

djupevik skrev:
Jeg regner med de har tatt høyde for at diffene skal holde, eller så har HPI gjort en stor tabbe. Tror det stod noe om forsterkede drev i diffen også på HPI sine sider.



Det stod bare "hardened diff gears" det er nøyaktig de samme som de fleste som har oppgraderte differ kjører. Jeg mener de burde dimensjonert opp drevene en del.
Standard 3-speed kasse kan også bli problematisk etter litt kjøring. Da jeg selv kjørte Savage med 2-speed kassa klarte jeg ved flere anledninger å blåse innmaten i kassa til .elvete, selv med "bare" .26 motor (det var riktignok en hissig italiener som heter Picco)
3-speed kassa er ganske likt konstruert, men med ett drev ekstra selvsagt.
Hvem vet? kanskje holder det, kanskje ikke. Jeg tror det er lurt å la noen andre i usa teste ut om dette er noe eller ikke. Bare å følge med på RCU om en tid så dukker det opp masse folk som har testet ut greiene.
Den kommer ikke i salg for utpå våren

Side 1 av 2 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/