Dato/klokkeslett: Tor Mar 28, 2024 11:59 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Ny kategori på forumet?
InnleggSkrevet: Man Nov 17, 2008 12:58 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hadde det vært mulig å lage en egen kategori for modellbygging på dette forumet? Jeg er klar over at det er et rc-forum, men jeg synes at modellbygging fortjener sin egen plass. Hva sier dere?

En annen grunn til at jeg skriver dette her er at jeg vil bryte opp i alt dette bursdagsmaset. Vi er jo snart blitt et bursdagsforum :lol:

Jeg har forøvrig blitt inspirert av blant annet "gråis" her på forumet, og "Fooseman" har jo også fått meg til å tenke på modellbyggingen igjen. Så idag blåste jeg støvet av byggesettene jeg har liggende, og satte igang. Det ble ryddet plass på spisebordet, og madammen satt også der og jobbet på pc. Stereoanlegget ble startet, og en musikk-dvd med Diana Krall ble satt på som bakgrunnsmusikk. Det var veldig avslappende og interessant, og jeg skal gjøre dette så ofte jeg kan.

Jeg er litt rusten på modellbygging, og skal øve meg på noen modeller nå i starten. Første byggesett ut blir en BMW 635csi, og etter den blir det nok en bil og mc. Etter "innkjøringa" skal jeg sette igang på noen dioramaer i 1/35 skala, da jeg synes det er en flott størrelse å bygge i. Og hendelser fra krig er noe som alltid er spesielt å lage diorama om :)

Vedlegg:
IMG_9810 (600 x 401).jpg
IMG_9810 (600 x 401).jpg [ 58.67 KiB | Vist 6641 ganger ]
Vedlegg:
IMG_9811 (600 x 401).jpg
IMG_9811 (600 x 401).jpg [ 66.43 KiB | Vist 6641 ganger ]


Dette er kun første strøk, og det er på andre strøk jeg begynner pirkearbeidet, for da må jo alt bli riktig. Men detaljer på småtteri tar alltid lang tid, selv om det er første strøk eller ikke. Slik er det iallefall med meg....

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny kategori på forumet?
InnleggSkrevet: Man Nov 17, 2008 10:08 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Kult! Dette blir bra det. Og ja, det er vel ikke så fryktelig langt borte fra denne hobbyen at vi ikke kunne hatt en egen kategori for det..? Spørsmålet blir jo om det trengs en egen kategori for å slenge ut bilder osv av dette?

Men hva sier folkens?

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny kategori på forumet?
InnleggSkrevet: Man Nov 17, 2008 11:42 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Modellbygging på forum dreier seg nok mest om bilder og løsninger, så jeg føler denne kategorien skiller seg litt ut. Det er liksom ikke actionshots på nesjane eller et klipp fra youtube det dreier seg om, og da hadde det vært bedre å samle slikt i en egen kategori. Da vet iallefall de som liker modellbygging hvor de skal finne bilder.

Det er jo ofte en uansett poster bilder i tråden en diskuterer i? Det har allerede dukket opp noen flotte dioramaer under video og bilder, men jeg skulle gjerne ha likt å hatt dem på sin egen plass. Kjekt å få vite hva folk mener om dette..

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny kategori på forumet?
InnleggSkrevet: Man Nov 17, 2008 11:52 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe, ja jeg er for. "Plast- og Skalamodeller" eller noe sånt? Der kan en jo diskutere både maling og slike triks uavhengig om det er et byggesett eller en fjernstyrt tanks som trenger noen realistiske detaljer og weathering ;) Uansett har vi ikke så mange kategorier at ting begynner å bli uoversiktlig heller synes jeg. Folk får skrike ut om de er sterkt i mot da, eller så kjører vi bare på, så flytter vi de trådene som allerede er laget over til rett sted :)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny kategori på forumet?
InnleggSkrevet: Man Nov 17, 2008 12:24 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hehe, av og til er det kjekt at vi ikke er et stort forum. Men bør ikke det heller hete modellbygging eller noe i den dur? Da dekker jo det både tre og plast, og sier også litt om hva som gjøres. (bygging av modeller) :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny kategori på forumet?
InnleggSkrevet: Man Nov 17, 2008 5:19 pm 
RC m/erfaring
RC m/erfaring
Innlegg: 70
Bosted: florø
Halloen folkens,

Vanvittigt bra og få ein egen side før modell bygge :lol:
da kan vi diskutere eller se ka alle andre driver på med i modell værlden :P
det fines ju så masse og ta till på det området,olike stiler, skaler,fly ,båt ,bil,tja masse
helt enkert genialt,
hilsen mikke,


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC