Dato/klokkeslett: Tor Mar 28, 2024 10:39 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Gamle plastmodeller til overhaling :)
InnleggSkrevet: Man Nov 17, 2008 1:24 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har fått interessen for plastmodeller litt tilbake i det siste, og har blitt litt inspirert til å ta denne hobbyen opp igjen. Jeg har gravd frem et par modeller som jeg antar at jeg bygget for rundt om 20 år siden, og jeg har tenkt å prøve å friske dem opp igjen litt. Fargevalgene en brukte som barn ble ikke alltid helt vellykket, men det kan jo ordnes opp i nå. På den ene sykkelen har jeg blant annet brukt noe blåfarge og gullfarge på, og den skal endres. Vi får se hva det blir til, har ikke helt bestemt meg. Forøvrig er syklene faktisk ikke ferdige heller... :mrgreen:

Men siden slike gamle byggesett og dekaler blir påvirket av alder, så blir det nok en slags "weathering look" tenker jeg. Da kan en jo jukse litt... :)

Her er noen bilder av to gamle motorsykler fra Tamiya som skal overhales. Jeg har malt "gjørme" på bakhjula for realismen sin del, men siden jeg gjorde dette som guttunge så tok nok fantasien litt overhånd. Jeg hadde nemlig ikke malt gjørme på framhjula, og det husker jeg at jeg lot være å gjøre med hensikt. Sykkelen er jo så rå at framhjula aldri er nedi bakken... :mrgreen:

Vedlegg:
IMG_9813 (600 x 401).jpg
IMG_9813 (600 x 401).jpg [ 52.43 KiB | Vist 5808 ganger ]
Vedlegg:
IMG_9812 (600 x 401).jpg
IMG_9812 (600 x 401).jpg [ 58.28 KiB | Vist 5808 ganger ]
Vedlegg:
IMG_9816 (600 x 401).jpg
IMG_9816 (600 x 401).jpg [ 56.09 KiB | Vist 5808 ganger ]
Vedlegg:
IMG_9817 (600 x 401).jpg
IMG_9817 (600 x 401).jpg [ 54.97 KiB | Vist 5808 ganger ]

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Gamle plastmodeller til overhaling :)
InnleggSkrevet: Man Nov 17, 2008 10:19 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe, ikke verst det der da. Liker tankegangen med framhjulet, men det er vel ikke heelt realistisk kanskje :D Hvordan er limen? Jeg har minner om at den ofte blir veldig sprø og holder dårlig på modeller som har stått noen år... Hmm, jeg har faktisk vert fristet til å kjøpe meg et byggesett i det siste jeg også. En liten porschemodell hadde ikke vert så dum å bygge på i jula ;)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Gamle plastmodeller til overhaling :)
InnleggSkrevet: Man Nov 17, 2008 11:33 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hehe, slik er tankegangen når en er gutt. Da er jo motorsyklene så rå at de flyr. Helt realistisk tankegang på den tida :lol:

Den skal males om littegrann, og da skal framhjulet til pers også. Har hatt inntrykk over at limen har holdt, men vi får se når jeg begynner å fikle med den. Men da er det bare å lime på nytt. Jeg regner faktisk med at jeg må demontere litt under overhalinga også...

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Gamle plastmodeller til overhaling :)
InnleggSkrevet: Tir Nov 18, 2008 12:35 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 406
Bosted: Florø
stressballen skrev:
Jeg hadde nemlig ikke malt gjørme på framhjula, og det husker jeg at jeg lot være å gjøre med hensikt. Sykkelen er jo så rå at framhjula aldri er nedi bakken... :mrgreen:



Hehe fantastisk bra :D

Uansett meget bra malt på bakhjulet då. Likte spesielt mud`en på potta!

_________________
Reinhardt Dankertsen 75-mod

In the 60's, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC