Dato/klokkeslett: Ons Apr 17, 2024 12:21 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 57 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: G3 flybarlessystem for Align T-Rex 500
InnleggSkrevet: Tir Apr 06, 2010 5:26 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
1520 er standard (grønt lys på første lampe i gyrosetup), så hvis du bruker DS620 så skal det stemme.

Jeg sender inn ei bestilling imorgen kveld eller torsdag, så jeg kan sikkert få det med der. Da må du i tilfelle sende en ordre til meg med riktige delenummer, slik at vi er sikre på at de rette delene kommer. Men det går nok over helga før jeg får varene.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: G3 flybarlessystem for Align T-Rex 500
InnleggSkrevet: Ons Apr 07, 2010 11:49 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Idag fekk eg et godt tips fra"giggen" på elefun. Han hadde opplevd samme symptomene som meg. Tippset eg fekk var å bruke litt lynlim på kontakten til gyroen og styre-enheten, da det kunne oppstå dårleg kontakt der. Så dette skal gjerast. Bare bladholderane koster 405kr, så det var litt surt. Eg har kræsje 450 fleire ganger, og har aldri sett det skje før. Men det kan ha med at alle kreftene går rett fra holderen til swashplata. Eg har en god del deler til 500, men alikavell kommer denne kræsjen på ca 1500kr inkl blader. Og det var jo ikke masse som var ødelagt at det gjer nåke. Men har bestillt ny swashplate også, så det heva jo prisen med ca 300kr.

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: G3 flybarlessystem for Align T-Rex 500
InnleggSkrevet: Ons Apr 07, 2010 12:28 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hmm.....i mine ører høres det ikke bra ut å bruke superlim der. Så lenge pluggen blir montert med rett strekk i selve kabelen, så burde ikke dette være noe problem. Og da er det i tilfelle en enkel sak å sjekke, en kan vel bare bevege litt i pluggen og se om det skjer noe? Men da bør en passe på at en ikke beveger pluggen unaturlig mye heller, for det er jo ikke slik at den detter ut på grunn av vibrasjonen til helikopteret...

Jeg bruker iallefall ikke superlim på plugger innenfor elektronikk, da må det være en spesiell grunn. Men men, slik er det, alle kan ikke ha samme mening :wink:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: G3 flybarlessystem for Align T-Rex 500
InnleggSkrevet: Ons Apr 07, 2010 12:36 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Tagbart skrev:
Bare bladholderane koster 405kr, så det var litt surt. Eg har kræsje 450 fleire ganger, og har aldri sett det skje før. Men det kan ha med at alle kreftene går rett fra holderen til swashplata. Eg har en god del deler til 500, men alikavell kommer denne kræsjen på ca 1500kr inkl blader. Og det var jo ikke masse som var ødelagt at det gjer nåke. Men har bestillt ny swashplate også, så det heva jo prisen med ca 300kr.


Jeg har bøyd en bladholder i aluminium på T-rex 450, det gjelder nok bare å treffe rett med nok kraft :mrgreen:
Om du synes det er dyrt, så kan du jo vente til du gruser 700'n :shock:

PS, du velger jo å ikke benytte deg av 5-prosenten i butikken, så da er det vel ikke så dyrt at det gjør noe da? :wink:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: G3 flybarlessystem for Align T-Rex 500
InnleggSkrevet: Ons Apr 07, 2010 6:30 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har nettopp sittet en halvtime med T-rex 600 flybarless og kjørt motoren, og i samme slengen kikket jeg litt på gyro. Siden det er samme plugg i begge ender av kabelen som er mellom gyro og kontrollenhet, så valgte jeg å lirke på enden som satt i kontrollenheten. Hvis jeg lirket i enden som satt i gyroen, så beveget jeg den for mye slik at den uansett ga utslag på halen. Men når jeg lirket på pluggen som gikk inn i kontrollenheten så fikk jeg ikke noen slags symptom som forklarer det som skjedde med deg, faktisk ingen reaksjon i det hele tatt selv om jeg lirket godt og lenge i pluggen....

Jeg synes også at det er en dårlig forklaring, for gyroen håndterer alle aksene. Ville det ikke skjedd noe mer enn at halen slo ut hvis det skulle være problem med dårlig kontakt? Etter min mening så er ikke dette grunnen iallefall, jeg tror fremdeles ikke at det er gyro. Vil anbefale deg å være litt oppmerksom og ikke stol hundre prosent på den lim-løsningen...

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: G3 flybarlessystem for Align T-Rex 500
InnleggSkrevet: Tor Apr 08, 2010 12:51 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
stressballen skrev:
Tagbart skrev:
Bare bladholderane koster 405kr, så det var litt surt. Eg har kræsje 450 fleire ganger, og har aldri sett det skje før. Men det kan ha med at alle kreftene går rett fra holderen til swashplata. Eg har en god del deler til 500, men alikavell kommer denne kræsjen på ca 1500kr inkl blader. Og det var jo ikke masse som var ødelagt at det gjer nåke. Men har bestillt ny swashplate også, så det heva jo prisen med ca 300kr.



Om du synes det er dyrt, så kan du jo vente til du gruser 700'n :shock:

PS, du velger jo å ikke benytte deg av 5-prosenten i butikken, så da er det vel ikke så dyrt at det gjør noe da? :wink:



Blir sikkert ikke så kult når eg kræsjer 700, for det kommer jo til å skje.

Hadde du bestillt det den kvelden da eg spurte kor lang tid det hadde tatt deg å få det til butikken, så hadde eg nok brukt deg, men har ikke tid til å vente så lenge. Trudde du kjente meg litt når det kommer til handling/kjøping :wink:

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: G3 flybarlessystem for Align T-Rex 500
InnleggSkrevet: Tor Apr 08, 2010 12:59 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Haha, 2 dager ekstra venting.... :mrgreen:
Nei, jeg bestiller i puljer, som oftest minst en gang i uka. Hvis en ikke har tid til å vente, så får en ta frakta og supporten selv. Skjønner at du er en utålmodig sjel ja :lol:

PS, jeg kan alltids bestille samme dagen hvis en absolutt vil, men da må en ta frakta selv. Rabatten kan en fremdeles få.

Angående helikopteret ditt, jeg er litt overrasket over mangelen på innspill her. Skulle tro det var flere som hadde tips om hva dette kunne være?

Glemte forøvrig å nevne at du kan jo også se på hvordan du har plassert komponentene dine. Jeg hadde engang problemer med en gyro som var plassert for nærmt en digital servo. Når jeg da monterte en metallplate mellom to gyrotaper så forsvant det problemet. Jeg fikk altså forstyrrelser fra servo, og de forstyrrelsene forsvant når jeg fikk skjermet bedre.

Det kan se ut som at modeller med TT ikke er så utsatt for static, så hvis det er forstyrrelser så er det mest trolig noe annet som forårsaker det. Du får holde oss oppdatert på hva du finner ut.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: G3 flybarlessystem for Align T-Rex 500
InnleggSkrevet: Tor Apr 08, 2010 1:09 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
stressballen skrev:
Du får holde oss oppdatert på hva du finner ut.


Gyroen står faktisk ganske nær en metallgear servo, så skal sjekke det, og seff skal eg halde dere oppdatert.

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: G3 flybarlessystem for Align T-Rex 500
InnleggSkrevet: Tor Apr 08, 2010 8:59 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Dette blir litt artig å finne ut av. T-rex er kjendt for å få lett vibrasjoner som påvirker gyro. Mulig det kan være tilfele her? Dersom en bruker "high end" servo og gyro, kan faktisk vibrasjonene bli så intense (høy frekvens og lav amplitude) at det er vanskelig å se med bare øyet.

Mitt tips er å sjekke om det er slark i overføring mellom halepitch og haleservo. Dette er et svakt punkt på T-rex.

Jeg har et lignende problem med min 600N, men dette tilskriver jeg med 90% sannsynlighet til slark i halepitch kombinert med vibrasjoner fra motor. Jeg har byttet gyroer, servoer, motor, retta opp motor, balansert rotor++++, så jeg vet hvor frustrerende slikt kan være :lol:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: G3 flybarlessystem for Align T-Rex 500
InnleggSkrevet: Tor Apr 08, 2010 10:56 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
"Giggen" fra elefun sa også at det var VELDIG viktig å bruke den gyroteipen som fulgte med. Da kan det bli ett problem å bruke ei metallplate mellom 2 gyroteiper. Det går jo seff å prøve seg fram der også, da det er sikkert at det fins andre gyroteiper som funker like godt som den orginale. Igjen, periodisk feil er noe dritt!

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: G3 flybarlessystem for Align T-Rex 500
InnleggSkrevet: Tor Apr 08, 2010 5:25 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Da har eg etter å lest i Run Ryder og forumet funnet ut at det er problemer med 3g systemet. Men det skal komme en oppdatering til den snart. Angrer fælt på at eg ikke betalte litt ekstra, så hadde eg hatt en vbar og sansynlegvis ett helt helikopter!

http://rc.runryder.com/helicopter/t581260p1/

Får dere lest denne linken?

Hvis ikke er det bare å gå inn på RUN RYDER og finne fram til flybarless, og så lese!

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: G3 flybarlessystem for Align T-Rex 500
InnleggSkrevet: Tor Apr 08, 2010 9:27 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
At det er noe som må endres på sensoren kan være en helt annen sak ja. Softwareoppdatering er flotte greier :D
Det er iallefall en bedre forklaring enn dårlig kontakt i pluggene som går inn på gyro og kontrollenhet.

Men sjekk uansett det med servoen din. Jeg har hørt om folk som har problemer med haleutslag som fikk problemet løst ved å snu gyro 180 grader, og selv hadde jeg som sagt problemer med halen på et helikopter, og der løste problemet seg ved å montere gyrotape med metallplate imellom. Tror ikke du gjør dumt i å helgardere deg :wink:

Link til gyrotape med metallplate: http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=11822&i=83&

Fant du noen innlegg der brukeren hadde akkurat samme symptom som deg, eller var det bare det at de har lignende symptomer på halen? Hadde vært kjekt å sette 2 identiske helikopter opp mot hverandre, med en som har problemer og en som ikke har problemer. Da kan en se hvordan ting er plassert, og hva som eventuelt kan skyldes problemene. Forutsatt at det ikke bare skyldes at gyro trenger oppdatering da.

Men jeg synes det allikevel er rart, siden du og jeg har samme heli med samme flybarless, og da sikkert samme programvare på gyro. Hvorfor har ikke jeg problemene hvis dette har med programvare å gjøre?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: G3 flybarlessystem for Align T-Rex 500
InnleggSkrevet: Fre Apr 09, 2010 12:06 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Det er rett og slett ikke alle det skjer med, for det finns jo fullt av videoer osv som viser at 3G systemet funker. Men hadde eg vert deg stressballen, så hadde eg lest mye om ka feil som skjer, og ikke minst vente til oppdateringen kommer, noe som eg trur er rett rundt hjørnet. Trenger bare en overgang til usb rekner eg med.

Men eg skal nok helgardere meg.

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: G3 flybarlessystem for Align T-Rex 500
InnleggSkrevet: Fre Apr 09, 2010 12:47 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har spurt leverandør om de vet noe om softwaren, og jeg skal legge ut info her hvis jeg hører noe iallefall.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: G3 flybarlessystem for Align T-Rex 500
InnleggSkrevet: Fre Apr 09, 2010 6:11 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg fikk svar fra en leverandør idag, og de skriver at det har vært meldt om noen som klager på kontaktene, og det er de som har brukt lim for å feste kontaktene helt. Vedkommende sier også at det har vært samme tilfelle på Mikado sitt system der folk har brukt samme løsning. Ellers sier han at en må være nøye med gyrotape, hard på elektro og mykere på nitro. Det kommer et interface der man kan justere flere parameter for de som synest det er for få justeringsmuligheter. Det er ikke meldt om defekter eller problemer på enhetene så det er bare småting i deres øyne.

Jeg ville nok fremdeles ha passet godt på om uhellet ditt kan skyldes andre problemer, og ikke sett meg blind på sensoren.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 57 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC