Dato/klokkeslett: Fre Mar 29, 2024 12:51 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 57 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: G3 flybarlessystem for Align T-Rex 500
InnleggSkrevet: Søn Apr 04, 2010 12:12 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hehe, har nok glemt å svare på det ja :mrgreen:
Jeg brukte den originale tapen som var med settet. Tviler på at det er den hvis du har hatt et slikt tilfelle kun 1 gang. Hadde det hatt med tapen eller andre mekaniske ting å gjøre, så tror jeg det hadde vært mer eller mindre tilstede hele tiden. Har du sjekket opp om det kan forekomme statisk elektrisitet på 500'n selv om den har torquetube?

Angående bladene, så har det nok lyden ingenting med dem å gjøre. Kunne kanskje hatt litt med bladene å gjøre hvis det hadde vært Pro3D sine blader. Har nok kanskje mer med pitch og headspeed å gjøre ja. Men du skrev at du har skrudd ned headspeed, mener du da at du har justert ned throttelkurven, eller har du endret utvekslingen? Bare så jeg forstår deg rett.

Hvilken headspeed viste måleren da?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: G3 flybarlessystem for Align T-Rex 500
InnleggSkrevet: Søn Apr 04, 2010 3:25 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
stressballen skrev:
Har du sjekket opp om det kan forekomme statisk elektrisitet på 500'n selv om den har torquetube?

Men du skrev at du har skrudd ned headspeed, mener du da at du har justert ned throttelkurven, eller har du endret utvekslingen? Bare så jeg forstår deg rett.

Hvilken headspeed viste måleren da?


Har ikke sjekka det med statisk nei.

Eg har bare justert ned kurva ja.

Det var Jonny som målte headspeed for meg. Om han gjorde det riktig vet ikke eg, men han mente at på fullt(100% throttle) så målte han 2800 ca. Kan det vere mulig? Det rare var at når eg skrudde ned ca 10% på kurva, så målte han 1700ca, noe som umulig kan vere rett, han fekk og opp noe rundt 1200, så ka som er galt vet eg ikke. Om han målte riktig, eller om det er Skytechen min som er helt på tryne vet eg ikke, men skulle tru det er måleren som har feil. Kan nesten ikke tru at det går ann å måle feil med den. Det har vert en litt rar lyd i den siden eg fekk den. Høres ut som lageret er gåent. Men eg har jo brukt den til å måle 700, og det har jo gått helt ok.hmmm :?: :?

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: G3 flybarlessystem for Align T-Rex 500
InnleggSkrevet: Søn Apr 04, 2010 4:13 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Min skytech høres også rar ut, tror jeg skjønner hva du mener. Men min funket fint når jeg brukte den iallefall. Går ut fra at dere gir den nok tid til å kalibrere seg når dere slår den på før den blir brukt? Er jo også greit å få målt den så rett mot rotoren som mulig. Er ikke i tvil om at en kan få varierende måleresultat på slike apparat, forutsetningene må være tilstede for at måleapparat skal fungere skikkelig. Om apparatet har fått et slag eller ligger ubeskyttet mot smuss og slikt når det blir oppbevart, så er det en annen sak. Det er viktig at apparatet blir behandlet som måleinstrumenter skal behandles, særdeles forsiktig.

Protosen min skal ha en headspeed opp mot 3000 når det blir brukt gode batterier, aner ikke hva som er vanlig på 500'n, men jeg blir overrasket om den er oppe i det turtallet med standard utveksling.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: G3 flybarlessystem for Align T-Rex 500
InnleggSkrevet: Søn Apr 04, 2010 4:44 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Eg har forresten 14 i kolektiv og 11i syclic sånn ca. Bert Kammerer mener at det er ett bra valg. Men det eg ikke tenkte på er at det var setuppen til en 700, så eg har nok muligens litt mye pitch. Men det skal fiksast på når eg får mulighet til å fly det igjen. Helvetes vind. Kan liksom ikke gjere fin innstillinger med 8m/s vind.

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: G3 flybarlessystem for Align T-Rex 500
InnleggSkrevet: Søn Apr 04, 2010 5:03 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hmmm.....vet ikke hva jeg har på mitt, men jeg syntes det der hørtes litt mye ut?
På protosen tror jeg ikke at jeg har mer enn +/- 11 i pitch, den trenger ikke mer.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: G3 flybarlessystem for Align T-Rex 500
InnleggSkrevet: Søn Apr 04, 2010 5:18 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Eg har bare såvidt fått testa heliet igrunn, så det skal bli alvorleg kult når alt er stillt inn som det skal. Eg merker at eg ikke trenger å bruke full kolective i det heletatt, og bladene staller sikkert (100%sikkert) hvis eg gir 14 bittelitt for lenge. Idag blir det bil dag på meg. Summit og Bandit. Skål!

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: G3 flybarlessystem for Align T-Rex 500
InnleggSkrevet: Søn Apr 04, 2010 5:37 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
Er det ikke vanlig at det er litt rar lyd i disse skytach målerne.? Du kan jo spørre Bjarte og Reidar, de har jo maken målere til å sammenligne med.
Det går jo også å måle med et som er beregnet for propell med litt hjelp.

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: G3 flybarlessystem for Align T-Rex 500
InnleggSkrevet: Søn Apr 04, 2010 6:25 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg tror også at det er helt vanlig at de høres slik ut. Har ikke inntrykk av at det er noe feil på min iallefall.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: G3 flybarlessystem for Align T-Rex 500
InnleggSkrevet: Søn Apr 04, 2010 11:53 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Stressballen, har du testa ut governoren på 500esp(esc'en)?

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: G3 flybarlessystem for Align T-Rex 500
InnleggSkrevet: Man Apr 05, 2010 1:40 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Tagbart skrev:
Stressballen, har du testa ut governoren på 500esp(esc'en)?


Nei, og det vet jeg ikke om jeg har lyst til engang. Den suger iallefall på T-rex 450....
Men selvfølgelig, det kan jo være den funker på 500'n :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: G3 flybarlessystem for Align T-Rex 500
InnleggSkrevet: Man Apr 05, 2010 11:15 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Mener eg har sett finnless bob prate om den, og satt opp 500 med governor mode, men husker ikke helt. Skal sjekke opp i det. På 450 er det uaktuellt, for som du sier, så suger governor mode på 450.

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: G3 flybarlessystem for Align T-Rex 500
InnleggSkrevet: Man Apr 05, 2010 4:42 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Da er 500 esp fbl historie :evil: Eg hadde stillt ned gain både på elevator og halen. For helit hadde noen merkelege bevegelser på halen. Det kom seg litt, og eg tok en back flip og låg inverted ei stund. Så tok eg det helt ned til bakken og la det 90 grader mot meg, sånn at eg så rett i siden på det. Så hadde eg tenkt å ta en liten runde lavt for å se korleis det oppførte seg. Pluttseleg så slapp halen. Men ikke 90 grader som forrige gang. Denne gangen bare begjynnte det å snurre. Eg fekk trykkt inn throttle hold. Så traff det bakken. Det er litt å gjere med heliet, men eg vet ikke om eg tørr å ta det opp igjen med fbl systemet. Begjynner å lure på om det er noe galt med halegyroen. Men igrunn har eg null peiling på ka som har skjedd. Eg takker for alle tips. Stressballen, har du halebom til 500 i butikken?

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: G3 flybarlessystem for Align T-Rex 500
InnleggSkrevet: Man Apr 05, 2010 9:02 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Har du fått sjekka opp angående static? Synes det høres rart ut at dette skal være gyro. Den håndterer jo flere akser, og jeg tror ikke det er halen som er feilen. Hvordan satt du opp første valget i gyro-oppsettet? (760 eller 1520)

Jeg tror heller ikke at det er haleservoen hvis den fungerer i ettertid. Når en servo ryker, så pleier den å ta kvelden. Er ikke så veldig normalt at servoer har periodiske feil.

Hvis dette er tilfellet, så burde vel kanskje feilen dukke opp når helikopteret står på bakken også, uten hovedrotoren i drift. Hvis feilen derimot ikke dukker opp, så tenker jeg igjen på static.

Periodiske feil er ofte litt spesielle. Som regel når et produkt svikter, så er feilen der konstant. Så derfor tenker jeg oppsett eller statisk elektrisitet. Jeg opplevde jo noe veldig lignende på min Protos, og i mitt tilfelle var det statisk elektrisitet som gjorde det.

Mye som ble ødelagt eller?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: G3 flybarlessystem for Align T-Rex 500
InnleggSkrevet: Man Apr 05, 2010 11:10 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Tagbart skrev:
Stressballen, har du halebom til 500 i butikken?


Glemte visst å svare på denne. Nei, jeg har ikke flere, jeg tok den siste pakka for kort tid siden da jeg kræsja min egen 500.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: G3 flybarlessystem for Align T-Rex 500
InnleggSkrevet: Tir Apr 06, 2010 4:05 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
stressballen skrev:
Har du fått sjekka opp angående static?

Hvordan satt du opp første valget i gyro-oppsettet? (760 eller 1520)

Mye som ble ødelagt eller?


Eg har ikke sjekka static.

Eg satt det opp med 1520. Blir nesten flau hvis det er der feilen ligger. For isåfall har eg tenkt omvendt.

Bladene rauk, gira i faktisk kun 1 ds510 rauk, halebommen kan se ut som å ha fått en liten bøy, men er ikke sikker. Veldig vanskeleg å se, da det eventuelt er snakk om en VELDIG liten bøy. Så det kjipe: ene hovudblad holdaren har fått seg en trøkk. Håper eg finner deler til dette.
Så en anna ting. Da eg satt på swashplata, så syns eg den gjekk litt treigt. Eg olja den, men syns fortsatt at det var nåke. Eg tenkte at dette vil sikkert gå seg til, men etter 5 turer, så er det fortsatt noe med swashplata. Trur eg rett og slett kjøper ei ny.

Kor lang tid tar det for deg stressballen å få gir til ds 510 og swashplate og fbl bladholdar til Skala1?

Konklusjon: Det var ikke så mye som vart ødelagt. At eg fekk trykt inn throttle hold hjalp seff på det.

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 57 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC