Dato/klokkeslett: Fre Mar 29, 2024 6:56 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 101 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Stressballens Henseleit Rigid
InnleggSkrevet: Tor Apr 08, 2010 9:58 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jaja, da er det gjort :D

Jeg har nå satt meg opp på venteliste til et helikopter som er helt nydelig i mine øyne. Denne tråden kommer nok til å stå ganske lenge, for jeg regner med at det går et år før jeg får helikopteret. Det blir bare bygget et visst antall i året, og modellene for i år er i utgangspunktet utsolgt, men jeg har iallefall reservert. Jeg håper det ankommer til jul, da skal iallefall jeg kose meg i romjula :D

Det er kun helikopterkit og V-bar som er bestilt, elektronikken eller kommer jeg tilbake til senere når det nærmer seg. Dette blir kronjuvelen min, og det er et helikopter jeg har sikla etter lenge. Her snakker vi om elektro, og dette er en rask jævel. Mener wulong la ut en video om dette helikopteret for en god stund siden, og jeg har sett noen klipp som viser hastigheten på det. Hvis jeg husker rett så er det målt til 233 km/t, noe som bør sies å være bra.

Dette har ingenting med stormannsgalskap å gjøre, men heller sans for vakker ingeniørkunst. Hver gang jeg ser helikopteret og konstruksjonen, så tenker jeg bare "wow...."

Gleder meg.... :D :D :D


Vedlegg:
rigid-0000.jpg
rigid-0000.jpg [ 99.28 KiB | Vist 29467 ganger ]

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Henseleit Rigid
InnleggSkrevet: Tor Apr 08, 2010 10:06 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
WOW :mrgreen:

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Henseleit Rigid
InnleggSkrevet: Tor Apr 08, 2010 10:50 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
Hmm, dette var jo litt spesielt useende på ja, og 233 km/t så flyr du jo fra det meste av fly også. Er det bygget veldig annerledes enn det andre mer "normale" heliene siden det kan oppnå så høy fart, spesielle blader kanskje og ellers i "leamikket"... :D

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Henseleit Rigid
InnleggSkrevet: Fre Apr 09, 2010 12:03 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Ja, jeg linket til en gjeng som fløy om kapp med desse for en stund tilbake.

Skulle likt å sett et sånt heli krasje i over 200km/t og vraket dens.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Henseleit Rigid
InnleggSkrevet: Fre Apr 09, 2010 12:30 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hehe, kanskje du får sett et slikt kræsj på vestlandet da :mrgreen:

Neida, dette er en modell som jeg absolutt skal unngå kræsj med. Med det mener jeg at den skal ikke bli brukt til å leke med 10 cm over bakken, eller herjet unødvendig med. High speed runs vil det absolutt bli prøvd på, men ikke for å sette noen lokale rekorder. Det er rett og slett et tøft helikopter, og lyden på det når en passerer 200km/t er helt syk. For de som har sett Star Wars, så sier Pod Race det meste. Lyden er temmelig lik :mrgreen:

Jeg liker måten det er utviklet på, og at ingenting er overlatt til tilfeldighetene. Dette helikopteret har sitt eget V-bar system produsert nettopp for Henseleit (med egen programvare for dette helikopteret), og tysk maskineri er noe for seg selv. Synes hele helikopteret er et smykke. Bladene ser ikke så veldig spesielle ut at det gjør noe, de er av kjent type her i landet også. Det er ikke så høy rotorspeed at det gjør noe, så utforming av helikopteret maskinelt og aerodynamikken vil nok ha mye å si. Helikopteret har en spesiell girkasse, og i utgangspunktet er effekten knall på ca 1800rpm rotorspeed. Vekten kan holdes på ca 4.2kg med 12S lipo, og det er ganske greit for et helikopter i denne sizen. Anbefalte blader er 710mm, og lengden på helikopteret er litt over 1.4 mtr hvis jeg ikke husker helt feil. Sikkert noe lignende med T-rex 700 i størrelse.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Henseleit Rigid
InnleggSkrevet: Fre Apr 09, 2010 12:35 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Et bilde av drivverket :D


Vedlegg:
getr_g.jpg
getr_g.jpg [ 58.37 KiB | Vist 29446 ganger ]

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Henseleit Rigid
InnleggSkrevet: Fre Apr 09, 2010 1:50 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Her er en fin video av helikopteret: http://www.youtube.com/watch?v=GVFP3-5l ... r_embedded

Her er en video til: http://www.youtube.com/watch?v=h_7aKxyL ... re=related
Helikopterflyvning begynner på ca 1.40 og på ca 4.20 ser en litt high speed runs :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Henseleit Rigid
InnleggSkrevet: Fre Apr 09, 2010 8:55 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Pokker, jeg får ikke sett disse videoene. Men klart her er potensiale når dei har fjernet det store hovedtannhjulet på mainshaft og fått for en "gearbox" i stede. Helin blir jo mye mer "sleek" :D I tillegg slipper en unna mye støy med skråstilte tenner på gearbox'n. Rart at ikke andre heliprodusenter har gjort det samme :?:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Henseleit Rigid
InnleggSkrevet: Fre Apr 09, 2010 11:49 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Det stemmer ja. Mener å huske at canopy er 14cm bred, og det er vel også det bredeste på selve kroppen tror jeg.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Henseleit Rigid
InnleggSkrevet: Fre Apr 09, 2010 9:31 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Her er en video av Jan Henseleit, eieren av Henseleit Helicopters. Det som også er litt unikt med å eie et Henseleit Helikopter er at en er i direkte kontakt med de som konstruerer herligheten. Om en har et spørsmål, så får en aldri til svar at de ikke vet hva en snakker om, her er det inngående kjennskap til alt siden en faktisk snakker med de som bygger helikopteret.

http://www.youtube.com/watch?v=koaLdlCtVQ4


Her er et lite klipp som jeg synes gir et fint bilde av selve helikopteret: http://www.youtube.com/watch?v=NsDoEd_8 ... re=related

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Henseleit Rigid
InnleggSkrevet: Lør Apr 10, 2010 1:20 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Er rimelig brutalt det helikopteret der :D

Gleda meg :)

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Henseleit Rigid
InnleggSkrevet: Lør Apr 10, 2010 11:36 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Ka må du ut med for det heliet der? Sikkert ikke billig tenker eg.

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Henseleit Rigid
InnleggSkrevet: Lør Apr 10, 2010 2:47 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Tagbart skrev:
Ka må du ut med for det heliet der? Sikkert ikke billig tenker eg.


Ikke spør, jeg vet ikke helt hva alt vil komme på. Jeg passerer nok T-rex 700 med noen tusen iallefall. Elektronikken er klart det som koster mest i dette tilfellet. Bare motoren alene koster noen tusenlapper, men jeg har ikke regnet nøye på det.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Henseleit Rigid
InnleggSkrevet: Lør Des 11, 2010 6:44 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har nå fått en liten oppdatering her, og det ser ut som at mitt helikopter blir levert på første batch i 2011. Det vil si at jeg sannsynligvis får det i februar :D
Hittil har jeg ventet i 8 måneder, så et par måneder til gjør ingenting. Dette er et helikopter jeg gleder meg veeeeldig til :D

EDIT: Jeg har også blitt informert om at kort tid før levering får jeg noen spørsmål om individuelle valg. Det vil si slikt som farge på canopy, valg av dekaler og så videre. Jeg stusser fælt på hvordan jeg vil at dette skal se ut, valgene på canopy er svart, rød, oransje, gul, hvit og grønn hvis jeg ikke tar helt feil. Foreløpig har jeg bestemt meg for svart, oransje eller gul. En kan også velge farger på dekalene, så det gjelder å finne en fin kombo. Muligens er det også fargevalg på understell og halefinne.

Her er forøvrig et bilde av Jan Henseleit (mannen jeg bestilte helikopteret av), og Curtis Youngblood (holder helikopteret). Man skulle hatt kunnskapen på helikopter til disse karene...


Vedlegg:
1646615 (800 x 600).jpg
1646615 (800 x 600).jpg [ 182.23 KiB | Vist 29355 ganger ]
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Henseleit Rigid
InnleggSkrevet: Tor Feb 24, 2011 1:30 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Idag kom mailen jeg har ventet i snart ett år på, Henseleit Rigid er klart for levering om ca 2 uker :D

Jeg må kun bestemme meg for om jeg vil ha helikopteret med eller uten flybarless elektronikk, og hvilken farge jeg vil ha på canopy og dekaler. Noen andre options var det ikke, bare et spørsmål om jeg ville bruke helikopteret på 10S eller 12S.

Dette blir bra :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 101 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC