Dato/klokkeslett: Tir Apr 23, 2024 12:43 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 101 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Stressballens Henseleit Rigid
InnleggSkrevet: Lør Jan 12, 2013 2:21 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
En liten oppdatering her. Jeg begynte å sette på dekalene først i kveld, og må si at dette var både interessant og lite morsomt på samme tid. Jeg liker ikke å holde på med store dekaler, for hvis det går galt, så blir det full klikkings på meg. Da står jeg og jobber ræva av meg for å unngå at dekalene blir helt knurva, noe som de stort sett alltid blir når det først går galt :mrgreen:

Når det er sagt så skulle disse dekalene monteres ved hjelp av såpevann. Uten hadde det nok vært bortimot håpløst å få det til tenker jeg. Jeg tar dette i et par økter, og i kveld gjorde jeg ferdig vindusdekal og bokstavene TDR, så da gjenstår det kun å få på "kometene" på siden av canopy. Finishen blir veldig bra på disse dekalene, selv om jeg har fått noen hakk her og der. Det har blitt litt mer utseende på helikopteret nå.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Henseleit Rigid
InnleggSkrevet: Søn Jan 13, 2013 6:34 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Fikk tatt ferdig dekalene (komethalen) her i går kveld, noe som holdt på å ende i katastrofe. På ene siden gikk det helt fint, da la jeg dekalene i vann, og rev dem av papirarket under vann, for å unngå at de lange endene klistret seg sammen. Tilpassingen på canopyen gikk veldig bra, så lenge man bruker såpevann på. Så skulle jeg ta andre siden....

Problemet var vel kanskje at vi egentlig satt og kikket på film. Det var jo lørdagskveld, og noen glass vin var også innabords. Så noen distraksjoner var det altså, og det var nok grunnen til at det gikk galt. Jeg hadde lagt dekalen i vannet, og den ble kanskje glemt littegrann, noe som gjorde at papiret ble litt for vått. Så når jeg skulle rive det av, så gikk det i oppløsning, og la igjen en tynn papirhinne på dekalen som var veldig vanskelig å få bort. Heldigvis var madammen veldig hjelpsom, og pirket bort resten etter at jeg hadde gitt opp. Jeg var egentlig veldig spent på om vi hadde ødelagt limet i denne prosessen, men det hadde vi ikke. Det var ikke vanskelig å se at dette var kvalitetsdekaler, på lik linje med kvaliteten på resten av byggesettet.

Så nå er omsider helikopteret helt ferdig, og jeg er godt fornøyd med resultatet på canopy. Noen ting har jeg lyst til å tilføre helikopteret i ettertid, men det er stort sett noe ekstra elektronikk og noen andre hovedrotorblader. Skal få lagt ut bilder av det ferdige resultatet litt senere, sliter litt med pixresizer på bærbaren, så jeg må gjøre det på en annen pc.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Henseleit Rigid
InnleggSkrevet: Søn Jan 13, 2013 7:28 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
stressballen skrev:
sliter litt med pixresizer på bærbaren


Hvis du bruker drag'n'drop bilde-funksjonen som jeg laget til forumet trenger du ikke resize bildene.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Henseleit Rigid
InnleggSkrevet: Søn Jan 13, 2013 7:57 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ok, skal teste igjen. Sist gang jeg prøvde, så ble ikke bildene lasta opp. Virka som at prosessen bare stoppet opp.

EDIT: stoppa opp igjen. Vet ikke hvor lang tid det tar? Fikk også ikke flytta over alt, fikk beskjed om 8MB begrensing. Et par av bildene er over 6MB, og et par var rett over 8MB.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Henseleit Rigid
InnleggSkrevet: Søn Jan 13, 2013 8:21 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Hvis de er så store kan det nok ta tid, ja. Spørs på linja di.

8MB er en magisk grense på disse webserverne (pga. standard config) og det vil nok ikke bli med.

Hva med http://imageresizer.codeplex.com/ ?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Henseleit Rigid
InnleggSkrevet: Søn Jan 13, 2013 10:11 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
8MB grensen er ikke mer magisk enn at du (vegard) kan redigere php.ini filen i etc katalogen til domenet og sette den grensen du selv vil :)

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Henseleit Rigid
InnleggSkrevet: Søn Jan 13, 2013 10:26 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Takk for link Vegard, her kommer forhåpentligvis bilder :D


Vedlegg:
CIMG5464 (Medium).JPG
CIMG5464 (Medium).JPG [ 359.41 KiB | Vist 13638 ganger ]
CIMG5473 (Medium).JPG
CIMG5473 (Medium).JPG [ 374.48 KiB | Vist 13638 ganger ]
CIMG5477 (Medium).JPG
CIMG5477 (Medium).JPG [ 259.45 KiB | Vist 13638 ganger ]
CIMG5489 (Medium).JPG
CIMG5489 (Medium).JPG [ 297.36 KiB | Vist 13638 ganger ]

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Henseleit Rigid
InnleggSkrevet: Søn Jan 13, 2013 11:54 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
rfauske skrev:
8MB grensen er ikke mer magisk enn at du (vegard) kan redigere php.ini filen i etc katalogen til domenet og sette den grensen du selv vil :)

Aaah, sånn var det. Er vant til å ha root og redigere den i /etc/php/apache2/ selv.

Helikopteret ble kult, men det er ikke mye farger igjen. Er ikke du redd for at det skal forsvinne i luften? svart er ikke akkurat godt å se.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Henseleit Rigid
InnleggSkrevet: Man Jan 14, 2013 12:15 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Svart OG gunmetal takk.... :mrgreen:
Nei, er ikke redd for det, men det var først etter å ha prøvd helikopteret litt uten dekaler. Jeg har flydd med kun rød canopy på denne en stund, og det viser seg at rødfargen heller ikke hjelper. Hele helikopteret er så slankt, når det kommer på avstand, så blurrer alt seg til og ser svart ut. Jeg mener, de gangen jeg var i tvil om posisjon, så hjalp ikke fargen, selv om jeg ikke hadde en eneste dekal påmontert. Det var håpløst å se om helikopteret tiltet til den ene eller andre siden etter eksempelvis en vending, for det er så kompakt og avlangt. Eller noe i den dur. Jeg følte iallefall ikke at jeg kunne hjelpe meg med å se fargen på avstand, men at jeg heller måtte være mer påpasselig med å føle meg frem på stikka i henhold til tracking på helikopteret.

Jeg opplever 700n som mye enklere på dette, den har også rød bakgrunnsfarge på canopy. Kan ikke forstå annet enn at det er lettere å fly 700n på grunn av fasongen på canopy og heli. Litt mer klumpete. Rød farge på TDR var iallefall ikke nyttig de gangene jeg har testet på litt avstand. Jeg tror nå at uansett så vil det ikke spille noen rolle når man bedriver speed runs. Da er nok farge det siste man tenker på, og jeg tror nok at jeg vil være fullt opptatt med å følge med på headingen til helikopteret, og derfra føle meg frem på stikka. På litt nærmere hold blir det nok noe annet.

Godt mulig jeg bestiller meg en annen canopy en gang og tester, men jeg aner ikke om det vil hjelpe. Kanskje en liten LED remse vil duge, men jeg vet ikke om jeg har lyst til det heller. Litt styr å begynne med slikt på dette helikopteret.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Henseleit Rigid
InnleggSkrevet: Ons Mar 06, 2013 1:17 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Har oransj canopy og sølv rute på min, merker litt det samme rett framme i fra men er ikke like stort problem som det ser ut som det er på din. Men tror egentlig kvit canopy med røde sider og en eller annen relativt lys skjerm burde funke. Merker 7HV'en min med gul aktig vindu er veldig lett å se når den kommer mot deg.

Men smal canopy ja, får kjøpt egen som er enda smalere forresten så du kan få enda litt mer fart :)

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Henseleit Rigid
InnleggSkrevet: Ons Mar 06, 2013 2:23 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hehe, klarer meg fint med farten som er foreløpig. Jeg skal teste litt mer i steindalen før jeg bestemmer meg helt om synligheten til canopy. Kan hende det var lysforholdene på nesjane som kødda det litt til også.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 101 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC