Dato/klokkeslett: Fre Mar 29, 2024 3:28 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: El. heli for en som egentlig aldri har prøvd slikt
InnleggSkrevet: Tir Apr 13, 2010 12:31 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Heisann,

Nå er bursdagen min rett rundt hjørnet så da var tanken å handle meg noen leketøy som gave til meg selv ;)

Saken er igrunnen bare at jeg har jo nada erfaring med Heli saker men har ett par kolegaer og slikt som driver med det så tenkte å slenge meg med på det.

Er det noen som har noe å anbefale i ca. 400-450 størrelse til ca. 2-3000 som en kan ha det litt morro med uten å måtte være alt for redd for det samt at det ikke bare blir ett leketøy som en blir lei av ?

Har tittet litt disse men lite folk med erfaring fra Storm sakene som jeg kan finne
http://www.throttlestore.com/helikopter/elektriske/storm_450c_2.4ghz_rtf__oppgradert_versjon_m_alukuffert.aspx?lang=NO

Evnt noe slikt
http://www.skala1.no/shop/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=843&category_id=29&option=com_virtuemart&Itemid=8

Er det noen som har noen erfaringer å dele med en som tenkte å prøve seg litt på dette ?

--
Rasmus Fauske

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: El. heli for en som egentlig aldri har prøvd slikt
InnleggSkrevet: Tir Apr 13, 2010 12:47 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Personlig anbefaler jeg deg å spandere på deg en slik: http://www.skala1.no/shop/index.php?pag ... t&Itemid=8

Mye av grunnen min er den medfølgende radioen. Det er typisk for rimeligere modeller å mangle justeringsmuligheter, og dette er noe en fort savner når en begynner på de enklere modellene. Hvis en da f.eks synes at helikopteret er for "nervøst", så kan en roe ned helikopteret ved hjelp av diverse justeringer på fjernkontrollen. Absolutt en fordel spør du meg iallefall.

Når det gjelder helikopteret så fungerer det helt greit, og en kan fint vokse en del sammen med det. Etterhvert så er det en fin oppgradering å bytte servoene til typen som har metallgir, da de originale pleier å ryke ved kræsj. Men hvis en bruker treningsunderstell og tålmodighet, så kommer en langt.

En annen god grunn er at radiosystemet er veldig utbredt, da det finnes flere produsenter som lager både fly og helikopter som er ferdig bygget med radioutstyr fra Spektrum, såkalte BNF-pakker. Det står for "bind and fly", og fungerer rett opp mot fjernkontrollen som følger med E-flite Blade 400 3D.

Stikk gjerne innom butikken en dag, så skal jeg vise deg litt :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: El. heli for en som egentlig aldri har prøvd slikt
InnleggSkrevet: Tir Apr 13, 2010 1:03 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Skal ta en tur innom når jeg er der ute neste gang, skjer jo innimellom med jobben men vært stille i år med utrykkninger den veien.

Har noe annet småknask jeg også burde handlet til crawleren du solgte til madamen min til julegave til meg :p

--
Rasmus F

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: El. heli for en som egentlig aldri har prøvd slikt
InnleggSkrevet: Tir Apr 13, 2010 1:11 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Send gjerne en mail til butikken på forhånd om hva du trenger, så kan jeg prøve å skaffe delene før du kommer innom :)

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC