Dato/klokkeslett: Ons Apr 24, 2024 7:11 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 29 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Upforce 450 Pro (T-Rex klone) / Big Lama
InnleggSkrevet: Lør Jun 26, 2010 7:36 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Grattis med "første" kræsj :mrgreen:
Sikker på at du har fått med deg alle delene som er ødelagt?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Upforce 450 Pro (T-Rex klone) / Big Lama
InnleggSkrevet: Søn Jun 27, 2010 3:21 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Ser igrunnen slik ut ja, dvs en servo har også sett bedre dager men ellers fin og flott. var minimalt med fart involvert for å si det slik :)

Noen spesiell ting du tenkte på som burde ha trynet ? :p


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Upforce 450 Pro (T-Rex klone) / Big Lama
InnleggSkrevet: Søn Jun 27, 2010 9:19 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
I tillegg til det du selv nevnte, så syntes jeg flybar så litt skjev ut på bildet, og feathering shaft bør også sjekkes. Andre typiske deler er hoveddrev, halebom, tannhjul i servoer og skjeve linker. Plastdeler kan gjerne ha fått sprekker uten at du ser det ved første øyekast.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Upforce 450 Pro (T-Rex klone) / Big Lama
InnleggSkrevet: Søn Jun 27, 2010 10:29 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Flybar var skeiv så det skal en ikke se bort fra nei, men burde vel gå ann å få bein evnt bare bytte, ramler jo inn det også i dele kassen mo noen dager samt feathering shaft har jeg ikke tittet på enda.

halebom TT og slikt er mer ok men ene servoen er også rimelig løs i gearene men på vei det også :p

Heli ting genererer en god del ting som burde være på "lokalt" delelager merker jeg, men merker vel hva jeg dreper mest etterkvart så jeg kan få litt lager i heimen :) Men morro dei få sekundene jeg var i lufta, var en smule uvannt med så mye mer power enn i lamaen så kom jo himla mye fortere opp i lufta ;)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Upforce 450 Pro (T-Rex klone) / Big Lama
InnleggSkrevet: Fre Jul 02, 2010 8:26 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Nå etter å ha skrudd litt på saken så ser jeg ikke helt kvifor en del kritiserer Pro saken for å være knotete å skru på. Nå har jeg aldri lekt med noe annet da men er jo rimelig enkelt å ta ut alt av servoer osv i en jafs :)

I hvertfall godt nøgd selv, selv om den enda kun har flydd sine 10 sec :lol:

Bestilte meg en MKS DS450 ( http://www.mks-servo.com.tw/goods.php?goods_id=ds450 ) servo til tailen, noen som har testa den i 450 ?

--
Rasmus F


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Upforce 450 Pro (T-Rex klone) / Big Lama
InnleggSkrevet: Tir Jul 13, 2010 8:26 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Litt stolt i dag siden jeg klarte å fly 2 pakker uten å ødelegge noe på helien, helt klart ny rekord :) (klarte 1 i går)

Så happy happy :)

Hjalp en stor smule og handle swash alignment + setup guiden fra http://www.rchelicopterfun.com/ det skal sies ;) Så kjører med rimelig mye pitch og heller lav rotor speed nå med hoveringen så litt ustabilt pga det men ødelegger stort sett bare bladene og plast servo girene dei gangene jeg hart tryna i det siste så koster jo bare 50kroner krasjen :)

Virker dog somom Tailen trenger noe kjappere (vipper litt ut om jeg gir på litt brått), så tenker jeg tester en DS 480 ellerno der over sommeren. Blir 3 uker uten flyging nå så da er jeg sikkert like blank igjen :p

Men happy-happy :D :D

--
Rasmus F


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Upforce 450 Pro (T-Rex klone) / Big Lama
InnleggSkrevet: Tir Jul 13, 2010 8:31 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Grattis med ny rekord :wink:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Upforce 450 Pro (T-Rex klone) / Big Lama
InnleggSkrevet: Tor Jul 15, 2010 8:50 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Litt for sikker på meg selv så var jeg i full gang i går da den plutselig gikk mot meg alt for høyt (ca. 10 meter) og rett mot meg og på skrått ned.

Skylder seff på en strips som gjorde at ene servoen hang seg opp, er jo ikke all verdens kraft i SG90 servoene til rundt 20-30,- pr stk :p

Men resultatet bled i hvertfall full fart i bakken der ene bladet var godt plantet nedi bakken og fin hvine lyd fra motoren i det jeg traff bakken. Resultat: strippet main gear, 3 tryna servoer, 1 sett blader i deler samt feather shaft var fint i vinkel.

Men seff er alt fiksa nå og klart til dyst bare regnet gir seg og jeg kommer hjem fra ferie :)

--
Rasmus F


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Upforce 450 Pro (T-Rex klone) / Big Lama
InnleggSkrevet: Tor Jul 15, 2010 10:07 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Er egentlig ikke så verst kræsj, det mest irriterende å bytte er etter min mening servoer iallefall. Men på ett eller annet tidspunkt putter du vel i noe med metallgir, og da forsvinner stort sett det problemet. Er ikke noe særlig følelse å ha et helikopter på vei mot seg uten at en har kontroll. Been there done that :mrgreen:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Upforce 450 Pro (T-Rex klone) / Big Lama
InnleggSkrevet: Fre Jul 16, 2010 12:35 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Korleis er egentlig metall servoer slik sett ? pleier dei å overleve "normale" krasj. Dvs litt hakking med blader el.l. bortetter bakken.

Dreiv og vurderte det å dytte i noen over ferien for å teste, hadde bare handla inn noen SG90'er og lignende siden det var det som sto i fra før. Har dog reserve tannhjul til dei også men fant ut at det driter jeg i tar mye mer tid enn hva det er verd :p

Bytte servo og justere swash har jeg blitt god til igrunn, bytta ca. 6 servoer nå om jeg husker rett i farta. Fort gjort og lite hessel igrunn men alltid bra å kunne slippe unna :)

--
Rasmus F


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Upforce 450 Pro (T-Rex klone) / Big Lama
InnleggSkrevet: Fre Jul 16, 2010 12:52 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg dreiv også på med servoer som hadde plastdrev i starten, men ble rimelig fort lei av å bytte drev. I mitt tilfelle er det tiden som blir viktigst, og den tiden som går med på å pelle ut servoene og bytte tannhjul gadd jeg rett og slett ikke å kaste bort. Det ble et enkelt valg, og jeg har nå servoer med metalldrev i alle helikopterene mine bortsett fra MSH Protos (DS510 hadde ikke kommet med MG når jeg bygget det), men så fort de ryker så skal tannhjulene byttes til MG.

Jeg har hatt en kræsj i ettertid hvor en MG-servo ble ødelagt, og da ble hele servohuset sprengt. Utover det har ingenting skjedd, selv om en selvfølgelig må sjekke servoene for skader. Men jeg er enkelt og greit happy med servoer som har metallgir, det krever mindre av tiden min når uhellet er ute, for stort sett går det nok bra. Sist kræsj jeg hadde med T-rex 500 så røk drevene i alle 3 cyclicservoene (futaba S9257), og da byttet jeg til Align DS510MG umiddelbart. Har enda ikke gidda å reparert de forrige :mrgreen:

Vil legge til at jeg har hatt endel kræsj med helikopter som har MG-servoer, og det er altså bare 1 som har blitt ødelagt så langt.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Upforce 450 Pro (T-Rex klone) / Big Lama
InnleggSkrevet: Søn Aug 08, 2010 1:10 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Litt nytt fra meg siden ferien er praktisk talt over.

Bytta alle servoene til nye digitale metall servoer og tilpasset pitch settingene og slikt til dei nye og fikk hovret fint og flott 1.5 pakke før jeg gav meg. Blir vel ut igjen i dag for å teste ett par pakker til, tar det rimelig enkelt for å slippe å skru mer enn jeg flyr :p

Helt annen sak er at jeg har skrudd sammen min nye Align Trex 500 ESP i helga så nå står den stort sett klar :) Litt morro med litt større heli men tror ikke jeg tørr prøve den før jeg behersker 450'en bedre :p

500'en er forresten comboen med TT, 500M motor, GP780 gyro osv så burde i teorien bli mer stabil enn det jeg flyr pr idag :) Merkelig korleis impuls handling på ebay kan få en til å handle ting en ikke helt hadde tenkt i starten ;) Men ca. 3900,- inkl alt ferdig levert på døra ble litt for fristende :)

Men da er det ut for å fly litt tenker jeg :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Upforce 450 Pro (T-Rex klone) / Big Lama
InnleggSkrevet: Søn Aug 08, 2010 2:04 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Grattis med nytt helikopter, 500'n er nok en helt annen sak enn klonen, det tror jeg du merker fort :wink:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Upforce 450 Pro (T-Rex klone) / Big Lama
InnleggSkrevet: Ons Aug 18, 2010 8:14 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Da har jeg endelig turt meg ut med 500en min, var jo knall å fly med :) Var ikke helt lite kor mye enklere den var å få til å fly dit jeg ville :p I hvertfall veldig overasket over at ting ikke gikk alle veier helt ukontrollert siden det er det første jeg har bygget og satt opp alt på selv :)

Blade tracking og alt var spot on så fikk flydd igrunn en pakke uten å tenke på justering av noe som helst. Noe som passer bra siden det er rimelig bedrøvelig nivå jeg har når det gjelder slikt men får nå ting opp i lufta i hvertfall. Eneste jeg hadde litt problem med var at batteri pakken var en smule lett så litt vanskelig å få den i balanse så la inn 50g ekstra med dødvekt for å få den til å balansere fint og flott :) Bruker forøvrig http://www.rc-batteri.no/batterier/type ... tcase.html nå men skal teste med en annen type senere som er ca. 50 gram tyngre :)

Hadde på treningsunderstell til 450 så alt for lite og alt for mykt så om dette egentlig hadde noen effekt veit jeg ikke, men klarte i hvertfall å unngå det å hakke opp bladene.

Eneste jeg sitter og lurer på er igrunnen justering av gyro saken og slikt (om det er det som gjør det da), saken er igrunn at om jeg øker pitch+throttle fort (fra ca. 5 til 8 grader og fra rundt 50-70% throttle) så slår halen ut kansje 20-30 cm før den går tilbake der den var før. Er dette normalt eller noe jeg kan fikse på? kjører kun med normal thottle kurve pr nå fra ca. 0 til ca. 9 grader og fra 0-70% throttle.

Fant ut nå når jåg satt opp remoten til nye profilen at den er mest trolig litt på tryne stillt mot 450, i hvertfall enkelte ting så det blir noe å teste når jeg får delene jeg trenger til den etter sisste harde landingen jeg hadde :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 29 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC