Dato/klokkeslett: Tor Mar 28, 2024 1:50 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 70 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Pantera 50 (XE)
InnleggSkrevet: Søn Nov 20, 2011 5:46 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Bygget meg enda ett nå (av ett billig kit som jeg fikk for en tusenlapp) bare med BeastX + RJX FBL hode, tok maiden i dag og er igrunnen første FBL heliet jeg har prøvd noe. Godt fornøyd med å klart å lette etter å ha endret alt av retninger på servoer fra første gangen jeg prøvde.

Merkelig kor enkelt FBL heli er å fly, ting henger jo bare der av seg selv uansett hvilken retning en setter det i :p

Nye helien har forøvrig HK III 4035 500Kv motor (så stor nok for stretch senere om jeg skulle ville det), kjører uregulert 2S LiPo på Rx og servoer samt en YGE 120HV clone siden Castle enda ikke har sendt meg ICE kontrolleren tilbake.

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Pantera 50 (XE)
InnleggSkrevet: Ons Mar 06, 2013 1:30 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Var ute og flydde dette heliet for første gang på en god stund på lørdag. Men den rimelige BECen jeg har brukt 3 turer bestemte seg for at den ikke trengte å levere strøm hele tiden så da ble det fritt fall.

Vedlegg:
cEgno0uqdGjrLWURdRxOPzd-dd0zzaw30sBZ3QKzFhg.jpg
cEgno0uqdGjrLWURdRxOPzd-dd0zzaw30sBZ3QKzFhg.jpg [ 274.45 KiB | Vist 10623 ganger ]


Kjekt å måtte plukke opp motoren ett par meter fra modellen ..

Men skadene var faktisk ikke alt for ille, men alt er relativt:
Blader, main og tail
Ramme
Pinion til motor og pinion adapter
Lager: motor, main shaft, hale blad holderene.
Shafts: Feaher, Main og tail samt tail hub
2 x 5S batteri med 1 cycle (denne var litt sur)
Kondensatorene på ESC, men disse var nok å bytte så var den frisk og fin.
Satelitt til RX.
Finnen på halen.
Halebom og støtter.
Understell
Canopy og ett canopy feste
og carbonfiber bunnplate (knakk 2.5mm bunn plata)

Så ballet litt på seg, heldigvis hadde jeg stort sett alt utenom pinion + adapter liggende i rotekassa. Men himla kjipt når en får til slikt pga deler som feiler og ikke at en selv gjør noe direkte dumt.

Men fritt fall på telen som er i bakken nå er mye det samme som å krasje på asfalt. Ny pers i deler i hvertfall for min del på ett krasj.

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Pantera 50 (XE)
InnleggSkrevet: Ons Mar 06, 2013 2:28 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Steike.....var solid kræsj det der ja. Traff du bakken med full power eller? Et heli som bare faller klarer seg jo mye bedre enn dette :shock:

Og hvilken BEC brukte du? Sikker på at den ikke bare ble overbelasta? Med så få turer er det ofte tegn på overbelastning, siden den allerede har fungert en stund.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Pantera 50 (XE)
InnleggSkrevet: Ons Mar 06, 2013 9:19 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Ang BEC så er det jo en rimelig kina kopi så siste gangen den typen blir brukt. Ang overbelasting så tviler jeg på det siden jeg har kjørt med mindre bec på samma heli tidligere uten problem, men da brand name.

Tror igrunn eg hadde maks uflaks på måten den landet kombinert med litt kulde som gjør ting litt sprøere for første 10-20 av ramme var bare blitt delt opp i små biter, knakk manuellt av ett par biter etterpå inne av ramma når jeg demonterte og da fantes ikke plasten sprø. Men tipper jeg hadde rundt 50% fart på rotoren og rimelig god fart nedover siden det var fritt fall med nesa/halveis inverted først , ting detter fort det om en er uheldig.

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Pantera 50 (XE)
InnleggSkrevet: Ons Mar 06, 2013 1:04 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ja, treffer man i feil vinkel og det tillegg er litt kaldt så kan det nok gå godt gæli, jeg ser den. Ingen tvil om at det var en solid kræsj iallefall.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Pantera 50 (XE)
InnleggSkrevet: Lør Mar 09, 2013 9:46 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Ser at den BEC'n du bruker er den same som jeg har brukt i ting og tang. Jeg har også hatt slike tilfeller på 450'n min. Og denne bec'n er heller ikke direkte billig etter min mening :)

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Pantera 50 (XE)
InnleggSkrevet: Lør Mar 09, 2013 10:41 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Ang den BEC'en så er det en kopi av en eldre utgave av Grypon sine. (samme som også SkyRC kopierer http://www.skyrc.com/index.php?route=pr ... uct_id=162 )

Men får heller klare meg med life og lipo, synes det er greit med en feilkilde mindre :)

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Pantera 50 (XE)
InnleggSkrevet: Søn Aug 11, 2013 8:49 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Nå etter bare 4-5 mnd'er så har jeg faktisk fått fiksa dette heliet og montert ny canopy. Så får bare se om jeg får teste en tur til uka og se om ting virker som det skal :)

Ble ikke alt for ille utseende om jeg skal si det selv :)


Vedlegg:
IMG_20130811_203530.jpg
IMG_20130811_203530.jpg [ 197.75 KiB | Vist 10475 ganger ]

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Pantera 50 (XE)
InnleggSkrevet: Søn Aug 11, 2013 8:59 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Med nåtidens moderne canopyer, så ser det ofte bra ut å gå litt "back to basic" :D
Syntes denne så litt retro ut, rett og slett en fin look som passer :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Pantera 50 (XE)
InnleggSkrevet: Søn Aug 11, 2013 9:14 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Er litt retro form og maling ja, men bedre enn amerikansk flagg ;):
Vedlegg:
ImageDisplay.jpg
ImageDisplay.jpg [ 95.78 KiB | Vist 10471 ganger ]



Men blir gøy å prøve etter gammalt, lenge siden jeg har flydd noe mindre enn 700 nå og har masse deler så burde igrunn kunne bli fint leke heli :) Får se om jeg monterer en HV2BEC på denne også, men er ikke helt gratis så får se.

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 70 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC