Dato/klokkeslett: Fre Mar 29, 2024 5:25 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 70 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Pantera 50 (XE)
InnleggSkrevet: Tir Des 14, 2010 1:38 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Tenkte mest somom du hadde maling å anbefale :) ( dvs som type maling som henger fast i plasten uten å sprekke når jeg tar den av og på :) ) Ingen her i førde som jeg veit som selger noe slikt lenger etter at bokuben slutta med RC.

Mørk rød er jeg ikke helt happy med, dvs om den vrir mot brun (da går den i ett med skogen her i førde). Men en eller form for Gul ellerno.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Pantera 50 (XE)
InnleggSkrevet: Tir Des 14, 2010 1:59 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hehe, på den måten ja.... :)
Jeg tror jeg har Tamiya TS-lakk med farge chrome-yellow i sjappa, kanskje det hadde vært noe?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Pantera 50 (XE)
InnleggSkrevet: Fre Des 17, 2010 8:39 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Har du fått lakka canopy? Hvordan ble resultatet i tilfelle?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Pantera 50 (XE)
InnleggSkrevet: Søn Des 19, 2010 10:05 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Fargen funker, har også tapet tailen med rød reflex tape nå for sliter litt med den enda (mye dårlig lys ute for tiden)

Lakken funka ikke, dvs den skaller av (og tar med seg grunninga) så handla meg noe greier på biltema og skal teste den om noen dager. Var forøvrig morro å ta av og se at ørten malingsflak flyr av helikopteret :)

Men sånn ellers begynner jeg å like saken, fått flydd litt med den siden 500en min er nede for telling grunnet FBL forsøket mitt forrige uke og føler igrunn at den begynner å bli passelig aktiv i luften for min del. Finnes heller ikke følelse av tung når jeg flyr den.

Fløy litt her på lørdag der det blåste såpass at vimplene på øyrane (begge 2) sto rett ut, hadde igrunn tenkt å droppe det men testa siden jeg hadde ladet 3 sett med batteri. Men den er dønn stabil i lufta på tross av vinden, merket ikke noe som helst til den ( på annet vis enn at den ville ikke så lett ned når jeg fløy med bare rundt 1-2grader negativ pitch, men i F2 med +/- 10 så var det helt supert :) ) Morro å bare kunne slippe stikkene og se den står helt stille i lufta :)

Men sitter og lurer på om motoren er bitte litt for liten i forhold til vekt, dvs merker at den har litt nykker om jeg flyr opp og ned osv dvs full pitch så full negativ pitch osv. (Når jeg gjør dette så bruker motoren mellom 3 og 4000 watt, ut fra ESC loggene) Men tenkte igrunn å bare prøve å lære meg litt ting før jeg gidder å hoppe opp til 4035 el.l. Er uansett rikelig så lenge en ikke driver for aktiv stick banging... Kan også tenkes forrøvrig at dette kun er ESC programmering som skal til, har jo tusen ting som kan settes ....


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Pantera 50 (XE)
InnleggSkrevet: Søn Des 19, 2010 11:25 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Rart med lakken da, siden den tar med seg grunninga så virker det ikke som at den liker canopyen. Har du vaska canopy ren for fett og slikt i forkant? Matta ned litt med fint pussepapir?

De store fuglene er så absolutt mer stabile i vind ja, jeg husker en gang vinden nesten blåste meg overende, da sto 700'n omtrent upåvirket. Helt rått :mrgreen:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Pantera 50 (XE)
InnleggSkrevet: Fre Mar 18, 2011 9:44 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Har faktisk kommet litt igang igjen med flyging nå og er jo knall morro, går jo merkelig nok bra å fly 8 tall (framlengs i hvertfall)

Fått limt bladholderene litt også for å slippe litt av slarket som er i dei. og malt undersiden av canopyen med rosa selvlysende markeringsmaling :)

Men morro sak, og greit at den er såpass stabil at jeg kan hovre den med en hånd på stikka mens jeg varmer fingrene på den andre hånda :p

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Pantera 50 (XE)
InnleggSkrevet: Ons Apr 27, 2011 9:17 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Etter 2 krasj og 2 utslitte pulleys og litt unormal bogging så var det greit å lese litt av infoen som en finner på web.

Av en eller annen grunn så har jeg tenkt at det var en fin ting å smøre beltet men dette gjør det jo naturligvis glattere som igjen førrer til slipping om en ikke strammer beltet mer enn hva som er normalt.

Mao så har jeg kjørt med alt for stramt beltet som igjen fører til for høy motsand for pulley som igjen gjør at den slipper rundt akselen og seg selv (rundt seg selv kan fikses ved å forsterke den som det står om her http://www.genesishobby.com/Products/AU ... fault.aspx Har jo lest guiden før men har jo selvsagt ikke tenkt at det var så nøye)

Så etter 7 turer med helien med ny pulley med alt for stramt belte så såg den slik ut:
http://server.harddisken.org/DSCN0443.JPG
Siden den slipper rundt seg selv og blir varm og smelter plasten, det er ikke selve beltet som slipper men pulleyen.

Kommentaren fra han som har laget heliet var: Holy smokes Rasmus! I think that tail drive belt has been operated too tight. Remember, a cogged belt does NOT rely on tension.

Så til belte stramming som blir neste prosjekt:
http://www.genesishobby.com/Products/AU ... fault.aspx
Virker jo enkelt og blir VELDIG mye løsere enn hva jeg har det nå.

Noen som har noen andre kommentarer til det med å stramme belte ok på en .50 size ? :)

Merkelig hvor mye en lærer av å gjøre ting feil :)

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Pantera 50 (XE)
InnleggSkrevet: Ons Apr 27, 2011 11:21 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Finnes det ikke torque tube konverteringer? :P


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Pantera 50 (XE)
InnleggSkrevet: Ons Apr 27, 2011 12:15 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Nops, ikke uten å måtte prøve å dytte inn noe som ikke er laget for heliet.

Men skal nå se nå med nytt fint belte og pully og se hvordan det blir. Bare posten får ut fingern så jeg får delene :p

Men vurderer forøvrig å fjerne clutchen, fin å ha der meeeen trengern egentlig ikke. Men får se om jeg lager meg en P6 til høsten ellerno uten den. Hadde vært morro med en med strukket bom og litt større blader, evnt krympet til .30 size :)

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Pantera 50 (XE)
InnleggSkrevet: Ons Apr 27, 2011 12:40 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg husker ikke om du har støtte på halereima heller? Glatte pulleys som reima skal gli i er også et kritisk punkt. Noen ganger blir lagerene dårlig, og hjulet slutter å gå sammen med reima. Da får en fort "flat spots" på hjulet, og elendigheten begynner. Dette har ikke skjedd meg selv, men jeg så at hjul (ikke drivreimhjul) i aluminium var en optionmulighet på Protosen min, nettopp for å minske mulighet for slitasjen der.

På 600'n min strammer jeg reima nok til at jeg enkelt kan skubbe siden av reima over mot den andre, men strammer den slik at jeg møter litt motstand når de møtes. Har funket fint slik, og jeg har enda ikke ødelagt en pulley eller halereim på 50-size såvidt jeg husker.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Pantera 50 (XE)
InnleggSkrevet: Ons Apr 27, 2011 1:15 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Er ikke supports nei, men har heller ikke tatt taggene på noe (derimot føyk sporene mot akslingen, da ting vrei seg)

Men hva får en av epoxy i norge alla det som er brukt her http://www.genesishobby.com/Products/AU ... fault.aspx ? Noe du har tilgang på for eks ?

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Pantera 50 (XE)
InnleggSkrevet: Ons Apr 27, 2011 1:24 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Her på huset blir en lim som heter Stabilit Express mye brukt, men jeg har ikke prøvd den du linker til.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Pantera 50 (XE)
InnleggSkrevet: Ons Apr 27, 2011 1:41 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Burde funke ja, men 150+ penger for 30 gram

Virker det å lagre den limen der (siden jeg ser for meg at det ikke er mangen grammene jeg vil bruke kvar gang) ? og er det noe du har i sjappa di el. kan ta inn til meg ?

Ser at biltema har vanlig stål epoxy så tester det først siden det er her og koster ingenting og heller tar den andre når den første feiler :)

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Pantera 50 (XE)
InnleggSkrevet: Ons Apr 27, 2011 1:59 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Den er dyr ja...
Du kan jo bare stikke innom butikken, jeg er sikker på at gutta på bakrommet låner deg en liten dæsj. Dette er forøvrig en lim som jeg jevnlig har i butikken, så om du vil ha den selv så er ikke det noe problem. Limen lagrer seg bra såvidt jeg vet iallefall, men jeg er tom for øyeblikket. King Hauler stakk av med siste, men jeg får den inn igjen. Det går en del av den til båtbygginga.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Pantera 50 (XE)
InnleggSkrevet: Lør Aug 06, 2011 2:41 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Da har jeg faktisk fått heliet til å funke stort sett som jeg vil.

Dvs regulator skal til utlandet pga feil (Castle 120HV) samt BEC kretsen (Castle Bec Pro) brant opp når jeg koblet den til i dag så nå er det eget RX batteri (uregulert LiFe) men ellers er det faktisk stort sett bra greier :)

Men skulle lånt noe for å få sjekket headspeeden da den tror jeg er litt i laveste laget siden jeg ikke har governor lenger og stiller inn ting litt på feelingen...

Men fikk i hvertfall 2 turer i dag for å sjekke at ting funka igjen samt 2 looper, det er faktisk mer enn hva jeg har klart før uten feil av ett eller annet vis. Virker som det jeg har slitt mest med av feil før (stripping av halen osv) er stort sett min feil med for stramt belte og smurt belte, nå er det så løst at jeg får rasling i bomen under nedspinning of likavel funker det fint i lufta :)

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 70 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC