Dato/klokkeslett: Lør Apr 20, 2024 9:51 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 30 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Stressballens T-rex 450 Pro
InnleggSkrevet: Man Aug 30, 2010 6:50 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Idag bestemte jeg meg for å gå til anskaffelse av 450-størrelse helikopter igjen, for jeg kommer ikke utenom hvor fin størrelse dette helikopteret har. Jeg har tidligere hatt et par T-rex 450 og en Outrage G5, og trodde det skulle gå greit uten dem, men det viste seg å ikke stemme helt. Har tenkt på dette en god stund, og klarte ikke å holde meg lenger nå. Jeg har også bestilt meg Align DS410MG til cyclic, og på halen kommer jeg til å bruke Align GP750 og Futaba S9257 siden jeg har dette liggende. Blir altså ikke flybarless på dette til å begynne med, men kanskje jeg anskaffer det etterhvert.

Bilder og byggerapport følger når jeg får begynt montering :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens T-rex 450 Pro
InnleggSkrevet: Man Aug 30, 2010 7:08 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Gratulerer :) (var ikke lenge du skulle tenke på det siden du svarte på min tråd :p)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens T-rex 450 Pro
InnleggSkrevet: Man Aug 30, 2010 7:12 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hehe, jeg har tenkt på det lenger enn som så :wink:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens T-rex 450 Pro
InnleggSkrevet: Man Aug 30, 2010 7:56 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Minnet litt om mine impuls handlinger ;) (500 ESP, GY520 osv har havnet hit slik)

Men morro da. Har du testa det før ? Ser jo litt rundt at folk mener den skal være mer stabil enn dei eldre modellene og mer lik 500en i "følelsen".


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens T-rex 450 Pro
InnleggSkrevet: Man Aug 30, 2010 8:20 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Har ikke testa pro-versjonen før, men tviler på at den er så mye mer stabil enn f.eks 450V2. Det er jo samme størrelse på rotor hvis jeg ikke husker feil. Jeg hadde en Outrage G5 en stund, og den virket mer stabil enn 450'n, men jeg tror nok det var grunnet bladene. Selve helikopteret var av samme størrelse som 450, men bladene var 350mm istedenfor 325mm.

Jeg aner forøvrig ikke om halebom og haleblader er som de tidligere versjonene. Kan hende det har blitt litt mer autoritet i halen og mer motorkraft, men ellers tror jeg den er ganske lik i følelsen. Det gjenstår å se :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens T-rex 450 Pro
InnleggSkrevet: Tir Aug 31, 2010 11:04 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Grattis med nytt helikopter ;)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens T-rex 450 Pro
InnleggSkrevet: Tir Aug 31, 2010 11:09 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Takker for det. Som du skjønner så ble 450'n et alt for stort savn, så da melder jeg meg herved inn i 450-klubben igjen :D
Er helikopteret ditt oppegående?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens T-rex 450 Pro
InnleggSkrevet: Tir Aug 31, 2010 11:13 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
stressballen skrev:
Takker for det. Som du skjønner så ble 450'n et alt for stort savn, så da melder jeg meg herved inn i 450-klubben igjen :D
Er helikopteret ditt oppegående?


Kremt.. Eg må nok inrømme at det er såpass lenge sidan eg har sett på det at eg er litt usikker.. Trur eg skrudde det sammen før det vart putta i kofferten, men er ikkje heilt sikker :oops:

Men i verste fall er det nok bare eit par hovedblad og halerotoren som må monterast.. Det skal liksom bli tid til alt sammen, og då merka eg at helikopter dessverre har blitt litt nedprioritert :(


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens T-rex 450 Pro
InnleggSkrevet: Tir Aug 31, 2010 11:25 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Håvard skrev:
Det skal liksom bli tid til alt sammen


Tell me about it..... :roll:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens T-rex 450 Pro
InnleggSkrevet: Ons Sep 01, 2010 6:54 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Idag kom pakken med 450'n, og da var det rett hjem for å sjekke sakene. Førsteinntrykket er helt topp, og disse Align-gutta kan virkelig å pakke helikopter, det er helt sikkert. Jeg synes også at rotorhodet holder høyere kvalitet enn tidligere, alt virket veldig smooth og presist. Her var helikopteret delvis montert, det vil si at ramme, rotorhode og halemekanisme var ferdig bygget. Jeg kommer uansett til å demontere dette og sette det sammen på nytt. Denne modellen har en del endringer i forhold til tidligere utgaver, så det er kanskje greit å gjøre seg kjent med konstruksjonen.

Jeg er ganske spent på hvordan denne ramma henger sammen i kræsj i forhold til forrige modell, men det finner jeg nok kjapt ut av når jeg begynner å fly :mrgreen:

Forhåpentligvis får jeg tid til å bygge det i løpet av denne uka, så med litt flaks blir det prøvetur allerede i helga.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens T-rex 450 Pro
InnleggSkrevet: Fre Sep 03, 2010 12:12 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Her går det pinadø treigt, det er sikkert. Det eneste jeg har fått gjort idag er å lodde regulator og nytt batteri, ellers har jeg ikke hatt tid til noe. Kveldene har gått til bygging av fly og rakett, pluss justering av bil, så jeg ser at dette kan bli vanskelig å få til. Fredag skal jeg ferdigstille en Blade EPP her hjemme, og hvis jeg får gjort det uten å bruke hele kvelden, så skal jeg få påbegynt 450'n på skikkelig vis.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens T-rex 450 Pro
InnleggSkrevet: Fre Sep 03, 2010 8:03 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Ta gjerne noen bilder av den når du får på plass alt utstyret, sliter litt med å finne på mest mulig kreativ kabling i min :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens T-rex 450 Pro
InnleggSkrevet: Fre Sep 03, 2010 1:19 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
rfauske skrev:
Ta gjerne noen bilder av den når du får på plass alt utstyret, sliter litt med å finne på mest mulig kreativ kabling i min :)


Jeg skal prøve å få lagt ut noen bilder underveis når jeg begynner på den, men kan si deg at jeg stort sett er ferdig med kreativ kabling i helikopter. Det blir for mange ulemper når det skal byttes deler. Jeg prøver stort sett å kable slik at det er enkelt å bytte deler samtidig som at kablene ligger beskyttet. Tid som blir brukt til reparasjon er stort sett min første prioritet :wink:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens T-rex 450 Pro
InnleggSkrevet: Fre Sep 03, 2010 2:29 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Sliter litt med å finne vetig plassering (dvs at ikke alt ligger på utsiden), men ja er veldig enig i den enkelhet med å bytte deler (etter å ha bytta x antall SG90er).

Men ser fram til bilder :) (noe nytt om DX8 forresten ? Skal donere bort min snart så da hadde det vært fint å ha noe nytt for å slippe abstinenser :))


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens T-rex 450 Pro
InnleggSkrevet: Fre Sep 03, 2010 3:25 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har et par tanker om hvordan jeg skal plassere elektronikken og ledninger, men dette kan fort endre seg når jeg begynner på byggingen.

Sendte faktisk mail på nytt idag for å høre om DX8, og har fått til svar at siste offisielle informasjon er at den skal være klar til å sendes i løpet av september. Så da er det bare å krysse fingrene og håpe på snarlig levering. Kan love deg at jeg sitter med abstinenser også... :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 30 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC